{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shetter fryser
  • #1   19. dec 2014 Hvordan ved du at den fryser??

  • #2   19. dec 2014 Vores shetlandspony har regndækken på, når det regner. Han kan sagtens (!!) holde varmen, når det er tørvejr, men hvis det regner meget bliver han gennemkold og ryster. Forrige vinter havde han lungebetændelse to gange, fordi han bare stod ude i regnen, så vi tager ingen chancer.
    De har også skur på folden, med god plads. Nogle gange står de alle derinde selvom det er tørvejr, men ofte står de udenfor i (undskyld mit sprog pisse øse regnvejr.


  • #4   19. dec 2014 Nogle heste er ikke kloge nok til at gå i læ, selvom de har mulighed for det :). Sådan er min pony fx.


    Men som der er blevet spurgt, hvordan ved du hun fryser?:)


  • #5   19. dec 2014 jeg ved hun fryser, fordi hun ryster, og hun vil egentligt gerne være i skuret når jeg er der og når der er hø, men når maden er spist er hun igen i regnen og ryster..


  • #6   19. dec 2014 Mange tror fejlagtigt, at en hest med megen pels ikke kan fryse, men det kan de.

    Jeg har også et par shettere. Den ene danner en meget tyk vinterpels og sætter et tykt fedtlag som gør, at hun ikke kan komme af med varmen. Så står hun og sveder og bliver råkold. Hvis det så ovenikøbet regner, så hun både bliver kold indvendig og udvendig på pelsen, så går det galt.
    Løsningen for hende er, at jeg barberer hende under manen og på kroppen under dækkenet samt under maven om efteråret, når vinterpelsen er næsten groet ud. Hun får så først regndækken på og senere (nu) skifter hun til vinterdækken. Pelsen vokser en smule ud i løbet af vinteren, så hun kan holde varmen i takt med at kulden forværres.

    Den anden shetter danner en normal vinterpels men uden fedtlag. I regnvejr bliver hun også våd ind til skindet og har svært ved at tørre op igen. På dage hvor det står ned i stænger, der får hun regndækken på, for ellers fryser hun. Ellers går hun uden. Hvis det bliver en vinter med hård frost/megen sne, kulde og blæst, så har jeg også et vinterdækken til hende til de dage.

    Angående din shetter: Hvis den konstant står ude (ikke på stald) og du kan se, at den bliver gennemblødt (hvis den ikke har nok fedt i pelsen), så vil jeg klart anbefale at lægge et regndækken på den. Afhængig af hvor hård vinteren bliver, så vil det være godt at anskaffe sig et vinterdækken til de værste dage.




  • #8   19. dec 2014 Det er vigtigt at den har adgang til stråfoder hele tiden, da den bruger det til at holde varmen smiley

Kommentér på:
shetter fryser

Annonce