{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

En underviser til mig? {{forumTopicSubject}}

Hm, det er nok ved at være tid til at komme over min frygt for at modtage undervisning. Det er en længere historie, men lad os bare sige, at jeg, efter nogle meget ubehagelige oplevelser er endt med angst for både telefonopkald fra fremmede og faktisk også social angst.

Nok om det!
Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. For det første: Det er kun noget, jeg har overvejet, da jeg ikke ved, om jeg er klar til en underviser endnu. Jeg stoppede med dressurundervisning i en alder af ... 13-14, må det have været, og har været angst lige siden. Men nu overvejer jeg lidt at få undervisning igen.

Jeg rider egentlig lidt blandet. Akademisk dressur, western, working equitation. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få undervisning i lidt af hvert, men helst henne i dressurdelen, da westernridningen er og bliver et "for sjovt"-projekt, som hesten og jeg har meget glæde af.
Dog har jeg rigtig, rigtig mange krav. For det første, at det skal være på hestens præmisser, naturligvis, men også, at der skal tages hensyn til mig og hesten. Mest hesten:
Hun er ved at være oppe i årene, 20, og kan ikke trænes lige så hårdt, som hun kunne engang. Derfor lader jeg hende vælge, hvor længe vi træner. Jeg kan nemlig tydeligt læse, hvornår Silver har behov for, at vi stopper træningen. Det varer som regel 30 min, og så begynder hun at ville have et stop.
Desuden behøves hun godt med pauser. Tænkepauser, pustepauser, whatever. smiley Derfor skal der altså tages hensyn til, at jeg træner efter, hvad hesten fortæller mig.

Dernæst er der mig ... Jeg er som sagt lidt social angst, specielt hvis folk i forvejen har skældt mig ud. Jeg kan godt tage en bestemt tone, og holder meget af en træner, der også har en humoristisk sans, for ikke at nævne, at vedkommende meget gerne må være helt nede på jorden.

Phew. Det var lidt af hvert smiley Sum up: Hesten er oppe i alderen, jeg er lidt sårbar endnu. Vi vil helst træne dressur, men også meget gerne manøvring og fra jorden (MEGET gerne fra jorden, det holder både jeg og hesten af).

Oh well. Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte. Lave en annonce? Måske. Men ikke før, jeg har hørt jer lidt ad smiley

Kan I anbefale en underviser? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Kører den pågældende underviser ud? Hvad tager den pågældende underviser for sin undervisning?
Giv rigtig gerne jeres erfaringer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En underviser til mig?
  • #1   19. dec 2014 Jeg ville helt bestemt finde en bbh basisinstruktør, hvis jeg var dig smiley

  • #2   19. dec 2014 Midtjysk western center arbejder både med sig og hesten..

  • #3   19. dec 2014 Jeg vil anbefale Annette Klausen Bengtsson, hun tager sin inspiration fra anatomisk korrekt ridning, centreret ridning og andre områder hun lige finder interessante og gode for hesten. Hun er super dygtig underviser der til dagligt arbejder med coaching og mentorring så hun vil nok kunne hjælpe dig med at blive godt tilpas med undervisningssituationen. der ud over lytter hun til hesten og er opmærksom på hvor den er, hvad den er klar til, både psykisk og fysisk.
    ellers vil jeg også finde en BBH instruktør- de er også virkelig dygtige.


  • #4   19. dec 2014 Jeg vil også anbefale Annette:) Rider selv hos hende og hun er super dygtig; god til at forklare tingene og har fokus på, at både hest og rytter skal kunne følge med.

  • #7   19. dec 2014 jeg syntes også at en BBH instruktør kunne lyde som noget for jer! smiley

Kommentér på:
En underviser til mig?

Annonce