{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Stresset hest. {{forumTopicSubject}}

Min pony er desværre meget stresset for tiden, og det har han egentlig været i noget tid, men ikke noget slemt, men da der kom ny hest i torsdags blev det virkelig slemt, og han kan stadig ikke slappe af..
Hvad kan man gøre ved sådan noget? Ejeren til den nye hest kan heale og gjorde det her i eftermiddags, og der slappede han af imens, var faktisk tæt på at falde i søvn, lige til vi var færdige, så kørte han op igen.. Hun fortsætter med det, og så håber vi det hjælper til sidst (:

Hvad gør i andre der har en stresset hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset hest.
  • #1   21. dec 2014
    Hvornår stresser han og hvordan viser det sig?


  • #2   21. dec 2014 Han er stresset hele tiden for tiden..
    Det startede med at han blev stresset når jeg trænede med ham, for han er kun 5 år, og skal lige vide hvad det betyder, men når han ikke ved hvad han skal stresser han op. Det jo fint nok, og meget almindeligt (:

    Men for nogle få uger siden flyttede en hest ud af stalden (vi var 3, blev så 2 da den blev fjernet) men i torsdags kom denne nye hest, som han ikke tog godt imod (du har svaret i mit emne omkring det også)
    Men siden den nye hest kom har han været umulig at lave noget med, udover at sige hej til fordi han slet ikke kan stå stille eller noget som helst..

    Lige lidt info inden jeg fik Cadeaux:
    - Jeg er ca. hans 6 ejer på 5 år.
    - han har stået ved to hestehandlere.
    - ingen har kunnet styre ham og derfor er han bare blevet kastet rundt..
    - har et billede hvor han bliver redet helt forkert (skriv pb hvis du vil se det)


  • #3   21. dec 2014 Og han bider i forskellige ting som kryppen, bokslågen osv.

  • #4   21. dec 2014
    Det var mere det hvordan han viser at han er stresset jeg var ude efter ;o)
    Da folk tolker det hesten viser forskelligt.

    Han lyder bare meget let påvirkelig og tydeligt påvirket af tingene når han begynder på krybbebidning. Sådan en hest der foretrækker forudsigelige rammer, evt. gerne løsdrift ( så skal den ikke forholde sig til heste og mennesker i stalden/uro ), en fast flok hvor der ikke skiftes ud.
    Foder med lav stivelse - ikke til at sige om han påvirkes af det, men ikke nogen grund til at "hjælpe" på det hvis han er, samt stress kan give mavesår og her duer stivelse heller ikke.
    Altid grovfoder til rådighed - også til rådighed på folden.

    Måske en microvital kur for at sikre sig han ikke er i underskud af fx magnesium der kan gøre en hest påvirkelig.

    Og ridningsmæssigt virkelig have små små krav han kan overskure, så han ikke når et "rødt felt".


  • #5   21. dec 2014 Han viser det ved at have hovedet i skyerne og slet ikke kunne stå stille..
    Han står i løsdrift, og hans foder får han kun sine vitaminer, lidt lucerne og altid mulighed for hø.


  • #6   21. dec 2014
    Altså gå med hovedet i skyerne på folden og hele tiden fise rundt i galop på folden eller kun under ridning eller hvornår?


  • #7   21. dec 2014 Han går stresset rundt på folden ja, ikke lige i galop, men han går stresset rundt og er ikke sig selv, kan ikke helt forklare det..

    Har ikke lige redet ham på det seneste da vi kun har mulighed for turridning og vejret ikke er til det (:


  • #8   21. dec 2014
    Sådan lidt boksvandre men bare på folden og har ikke ro til at spise grovfoder?


  • #9   21. dec 2014 Ja nemlig.. dog spiser han mere nu end for to dage siden (:

  • #10   21. dec 2014
    Ah ja, den er svær og knække når han i forvejen står i løsdrift og altid har grovfoder ( hø/wrap ) til rådighed.

    Ville nok give ham noget mere tid, til at falde på ro oven på hele oplevelsen med den nye hest og så se om det i fremtiden ikke er muligt at han ikke får flere nye ind på folden.
    Måske Jeanette H herinde med Lotus kan komme med råd? Hun har erfaring med diverse "let til stress" heste :o)


  • #11   21. dec 2014 Der er kun plads til 3 heste, og de burde alle (efter planerne) at de akal stå der så længe som muligt (:

    Ved ikke helt hvem det er, men kan se om jeg kan finde hende, tak (:


  • #12   21. dec 2014 Har du prøvet med magnesium? Ikke en mirakelkur nu og her, men på sigt kunne det måske hjælpe? smiley Og så ville jeg prøve at lave noget helt basaltræning, som han er god til, så han kommer ind i nogle lette rammer, hvor han ved, han gør det rigtigt smiley

  • #13   21. dec 2014 magnesium?

  • #14   22. dec 2014 "Magnesiummangel hos heste kan medføre nervøsitet, ophidselse, svækket muskel- og nervefunktion, samt demineralisering af skelettet."
    http://shop.havens.dk/shop/equiforce-magnesium-1-300p.html

    bare et eksempel smiley


  • #15   22. dec 2014 Tror ikke han mangler det (:

    Men er der nogle gode øvelser man kan lave? ikke for svært, da jeg selv kan blive nervøs ved en stresset hest..


  • #16   22. dec 2014 Jeg ville også prøve magnesium. Min fjordhest kunne reagere ud i det blå og han kunne stå og stejle på striglepladsen når der gik heste forbi udenfor. Jeg fik lidt magnesium til 10 dage af en veninde og det har givet mig en helt anden hest. Den første uge blev han ret sløv og var en smule forkølet. Nu er han frisk igen, men uden at overreagere når der sker noget. Det kan ikke skade at prøve med magnesium, og hvis det virker gør det livet noget nemmere for både hest og rytter.

  • #17   22. dec 2014 Jeg starter med at prøve det her healings halløj (:

    Jeg tvivler på at sådan moget bil hjælpe, da det er mentalt han har det svært, da han har haft et enormt svært liv..


  • #18   23. dec 2014 Jeg troede heller ikke, at det ville hjælpe min meget stressede hoppe, men det har det gjort smiley Og så er der jo en masse andre gode ting ved det smiley

    Men hvilke øvelser er han god til? Har i øvet nogen tricks, som han kan eller andet? smiley
    Min egen er god til sidebevægelser og de sidder, der altid bare, så dem laver vi en del af, når hun er stresset, da hun så laver noget, hvor hun er på hjemmebane smiley


  • #19   23. dec 2014 Det eneste "tricks" han kan er at kysse og bakke imens jeg går ved siden af, altså uden at presse ham, men ved selv at bakke.
    Og så er han rigtig god til target træning (:


  • #20   23. dec 2014 Så ville jeg lave noget af det med ham, det er også hyggeligt smiley

  • #21   23. dec 2014 jeg havde faktisk i tankerne at se om jeg kunne gå en lille tur med han i dag, og se om han kunne blive afslappet nok, men ellers vil jeg lave noget targettræning (:


Kommentér på:
Stresset hest.

Annonce