{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

utrolig ømbenet hest nu hvor der er frost hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i den kedelige situation eller min hest er. Og det er at nu hvor der er kommet frost er foldene utroligt meget knoldede og hun kan næsten ikke bevæge sig frem og tilbage på folden. Det begyndte sidste vinter pga dårlige forhold på folden. Det er kun vinter hun er ømbenet og tror simpelthen ikke hun kan klare det mere i benene. Har læs til om boots og give hende sådan nogle på hende forben men ved ikke om de har en god virkning.

Kan man evt ligge nogle gamacher på hende ben så det kunne hjælpe på varmen? Hun bliver 20 år så vil gerne passe så godt på hende som muligt smiley

Håber nogen kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  utrolig ømbenet hest nu hvor der er frost hvad gør jeg?
  • #1   28. dec 2014 Boots eller sko hjælper på de fleste.
    Jeg har selv en hest der fylder 20 om lidt.. Hans ben er heller ikke super gode i denne kulde. Det hjælper på ham, at han kun er ude i 4-5 timer (desværre), og så ind i varmen og stå med back on track i nogle timer. På folden har han intet på smiley


  • #2   28. dec 2014 Hun har aldrig haft sko på så tror det bliver boots hvis jeg skal vælge men er i tvivl om om de kan hjælpe på hende. Så det er nok sådan nogle jeg skal have fat i smiley jeg har ikke den store mulighed for at kunne tage feks gamacher og andet af og på da hun er opstaldet et stykke væk smiley

  • #3   28. dec 2014 Vil nok også mene, at boots er smartest til en ældre hest der aldrig har gået med sko smiley
    Vores står også opstaldet ude, men det handler om og tilrettelægge.
    Min kommer ind fra fold og får BOT på, når jeg har fri fra skole, og så tager jeg ned om aftenen og rider.. Det kræver nogen planlægning, men mit alternativ, er at have hest der ikke trives ordentligt smiley


  • #4   28. dec 2014 Det er om dagen jeg tænkte hun kunne have dem på smiley for det er nemlig der hun har de største problemer smiley

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #5   28. dec 2014 Selvfølgelig hjælper det.

    enten er hesten slidt for meget ned eller så har den ondt i sålerne.

    gamacher hjælper ikke. Boots eller sko er eneste løsning.


  • #6   28. dec 2014 Jeg må lede efter nogle boots til hende, ville hun kunne gå med dem på folden hele dagen?

  • #7   28. dec 2014 Drop boots! Få lagt sko på den, det har intet at sige om den har haft det før eller ej. Den kommer til at smadre sine koder med boots når den går på en frossen og knoldet fold - har absolut intet godt at sige om boots på vinterfolde

  • #8   28. dec 2014 Jeg er ikke så meget til og ligge sko på hende. Så må jeg hellere tænke på andre muligheder. smiley

  • #9   28. dec 2014 Hvorfor?


  • #10   28. dec 2014 Har altid Været imod og tage sko på hesten. Har selvfølgelig intet imod folk vælger og ligge sko på deres heste smiley

  • #11   28. dec 2014 Du svare ikke på spørgsmålet - hvorfor?


  • #12   28. dec 2014 Hvorfor hvad ? smiley

  • #13   29. dec 2014 Det kan godt være det er lidt uden for emnet, men hvad får dig til at fraråde boots på vinterfold Astrid? Af ren nysgerrighed smiley

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #15   29. dec 2014 Bandager hjælper ikke på nedslidte hove ( frosten er som sandpapir ) eller ømme såler...


    Og til Trådstarter, så kan du sagtens få lagt sko på hesten og pille dem af igen om 1 måned måske - hvis vi nu ikke har sne mere - hvis den har nogenlunde hove. smiley
    Prøv at kigge på hovfokus hvis ikke du vil bruge sko. - men sko vil klart være nemmest for dig pt.


  • #16   29. dec 2014 Jeg går en del ture med min da han også er meget hævet. Det hjælper godt imod hævelsen. Hestene står jo meget stille på en hård og knoldet fold. smiley

    Havde jeg valget imellem boots og sko, havde jeg taget sko. De sidder hvor de skal og kan ikke gøre skade andre steder som f.eks. koderne. Jeg syntes også boots er besværlige og kan falde af i mudder mm.


  • #17   29. dec 2014 TS hvorfor er du imod sko? Et er at man 'ikke bryder sig om dem' men hvis ens hest går og ømmer sig om vinteren kan jeg ikke se at man har et alternativ.

    Jeg synes ikke boots er en god løsning fordi knoldede hårde folde og boots der går op og strammer ind i koden for at kunne sidde fast er katastrofe! Har set så mange heste komme ind med blodige koder uden hår fordi de jo givet vis går og 'vrikker rundt' og anstrenger senerne, det er boots slet ikke skabt til - desuden kan jeg se hvor hårdt det er for jernskoene, så jeg vil da slet ikke tænke på hvordan plastikboots ser ud. Boots er udemærket hvis man rider på plane overflader, men så heller ikke mere - mine ankler gør også ondt efter skoen når jeg har hentet heste ind og er skvattet i hullerne på folden en 5-10 gange.

    Ligesom B.E.R.G siger, så sidder skoene hvor de skal, og chikanere ikke andre steder - og ja, man kan sagtens have dem på kun om vinteren og derefter tage dem af hvis det er det man vil.


  • #18   29. dec 2014 Jeg synes det er svært og vælge om det skal være sko eller boots.
    Hun skal som sagt kun have dem på når det er frost og kun der. Men kan sko virkelig hjælpe så hun kan gå normalt udenfor på foldene?


Kommentér på:
utrolig ømbenet hest nu hvor der er frost hvad gør jeg?

Annonce