{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Farvel til min bedste ven {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg trænger lige til at komme ud med nogle ting.

Jeg har i dag taget afsked med min hest. Min bedste ven gennem 10 år..
Han var 21 år og træt og mæt af dage. Plaget af gigt og var bestemt klar til at tage herfra..

Men det gør det nu ikke lettere at skulle sige farvel. Jeg ved bare hvor meget jeg kommer til at savne ham.. Han var så speciel. Og han var der altid for mig når jeg havde brug for det.

Det bliver så underligt at jeg ikke skal ud i stalden og passe ham i morgen..

Måske er der andre der har stået i samme situation? Har bare brug for at komme lidt ud med det hele...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel til min bedste ven
  • #1   22. jan 2015 Kender det for godt, det er aldrig nemt at skulle sige farvel smiley Du valgte at være stærk og hjalp ham videre, til et sted uden smerter.

    Med tiden vil smerterne blive til minderne smiley




  • #2   22. jan 2015 Ja jeg ved det bliver lettere med tiden.. Og er så glad for jeg var ved hans side hele vejen.
    Vi havde et helt specielt forhold og jeg ville bestemt ikke have han skulle være alene og bange til sidst.


  • #3   22. jan 2015 Prøvede det samme i sommers hvor min bedsteven igennem 2 år blev revet væk på to dage. Uden jeg kunne nå at vænne mig til det(jeg ville nok ikke kunne vænne mig til det selvom jeg fik 1 år mere, men 2 dage.. det er ingenting)
    Hun støttede mig mens jeg havde det rigtig rigtig dårligt pyskisk


  • #4   22. jan 2015 Den her skønhed..

    profilbillede
  • #5   22. jan 2015 Har oplevet noget lignende her den 5 Januar smiley
    Min part Melody blev solgt...


  • #6   22. jan 2015 Regitze: Ja det er bestemt ikke sjovt. Min gamle dreng har også hjulpet mig gennem nogle svære tider i livet. Jeg havde bestemt ikke været hvor jeg er i dag uden ham.

  • #7   22. jan 2015 Prøvede det i oktober 2012.. Det er forfærdeligt, men med tiden bliver smerten mindre. Du glemmer ham aldrig, men vil mindes jeres tid sammen med glæde.

  • #8   22. jan 2015 Har hørt dette ordsprog:
    Græd ikke fordi det er forbi, smil fordi det skete smiley


  • #9   22. jan 2015 Nu er det godt nok en kat jeg har mistet, men føj. Jeg savner ham meget.
    Har har været der hele mit liv, så længe jeg kan huske. Han var noget helt særligt.

    Det værste er at jeg ikke føler jeg fik sagt ordenligt farvel. Da det kom som et chok at han skulle ligge sig syg, og dø af det.


    Fik du sagt farvel ? smiley
    Det er da altid en form for 'trøst' smiley


  • #10   22. jan 2015 Savner stadig min gamle Charlie selvom det nu er over et halvt år siden. 16 år = 1/3 af mit liv glemmer man ikke bare heller ikke selvom der står en ny stor baby i stalden. Blir stadig rørt når jeg tænker/skriver/taler om ham smiley

    Mvh ponymor


  • #11   22. jan 2015 Jeg fik aldrig sagt et ordenligt farvel.. Synes jeg ikke selv. Fik sagt Jeg passer på dig og elsker dig, uanset hvordan det her ender"

  • #13   22. jan 2015 Ja jeg fik heldigvis sagt farvel. Og på en rigtig god måde.. Vi brugte hele dagen sammen og han var rigtig glad og troede vi skulle ud at køre og opleve noget sammen igen. Det var en rigtig god måde at slutte det på..
    Men sindssyg hårdt!

    Selvom det "bare" var en kat så er den absolut ikke mindre svær at miste. Den har jo betydet meget for dig så det gør ond at sige farvel.

    Jeg ved jeg ALTID vil huske gamle Buff! Han var min første hest og har betydet vildt meget for mig.. Og ved jeg har betydet meget for ham også.


  • #14   22. jan 2015 Jeg er glad på dine vegne over at du kunne hygge dig med ham den sidste dag smiley smiley

    Det ville have betydet meget at jeg kunne have gjort det med Missen. Men desværre, sådan kunne det ikke gå smiley
    Jeg er også bare så ked af at han skulle lide de sidste timer han levede...


  • #15   22. jan 2015 Rikke: Det må godt nok også være hårdt at skulle igennem det. Så får man slet ikke mulighed for at gøre nogle sidste ting.

    Jeg var glad for jeg fik en sidste ridetur på min og fik mulighed for at tage nogle billeder og sådan.


  • #16   22. jan 2015 jeg står snart selv i samme situation har også en med gigt/ringfod og har beslutte han ikke skal gå og lide med smerter mere. smiley har haft ham i snart 8 år han bliver 17år i år.<3 smiley
    for en del år siden aflive jeg min første pony efter 14års langt venskab, det er ualmindeligt hårdt smiley men jeg ved af erfaring det bliver bedre med tiden og når først man har sagt farvel så bliver det nemmer med dagene smiley


  • #17   22. jan 2015 Var selv igennem det i november... Det bliver aldrig lettere! smiley

  • #18   22. jan 2015 Jeg ved godt det bliver nemmere med tiden... Især når vi fik så god en afslutning sammen. Men det bliver en hård weekend at komme igennem.

    Men jeg syntes det hjælper meget at snakke om det.. Og at snakke om alle de gode tider vi har haft sammen. Jeg bliver rigtig glad når jeg tænker på alle de gode minder jeg har..


  • #19   22. jan 2015 Stakkels dig, det er frygteligt at tage afsked med et elsket dyr smiley . Det lyder dog bestemt til, at du har gjort det helt rigtige for ham, så håber du kan trøste dig lidt ved den tanke smiley

  • #20   22. jan 2015 Stine: Det kan jeg bestemt.. Han var absolut klar til at tage her fra. Jeg var bare ikke klar til det.. Men det skal jo ikke gå ud over ham..

  • #21   22. jan 2015 Min gamle dreng Arrogant var også mæt af dage, og blev aflivet D. 10/9-2013.. Desværre sad jeg i Australien.
    Selvom man ved det kommer, og at de har haft et fantastisk liv, så er det noget af det aller hårdeste! Jeg havde redet min i 6 år, og han hjalp mig gennem alt..
    Du må endelig skrive hvis du vil!


  • #22   22. jan 2015 Jeg mistede godt nok min hund, men hun var min bedste ven gennem 10 år, men var også mæt af dage der. Det er snart 2 år siden og det er stadig helt forfærdeligt. Jeg havde tid til at vende mig til tanken inden, men hendes fødselsdag er stadig en af de hårdeste dage på året. Selvom jeg ville ønske mine dyr var i live for evigt, ønsker jeg ikke at holde dem i live for min skyld. De skal ikke igennem en masse operationer eller piller for at kunne være halvt i live, men det gør ikke mit ønske om at hun stadig var her mindre..
    Her er et billede af min bedste ven, Nanna..

    Nu sidder jeg sku og tuder, puha det er ikke sjovt.. Føler med dig!


    profilbillede
  • #23   22. jan 2015 Neel: Hun ser dejlig ud:-) Selvom det bliver nemmere med tiden så bliver det bare aldrig godt.
    Man vil altid savne deres selskab og de ting de gjorde for en. Jeg kommer virkelig også til at savne Gamle Buff (Det kaldte vi ham de sidste måneder) og jeg får ikke en erstatning for ham.
    Selvom jeg har en anden hest i kikkerten så ved jeg bare det ikke bliver det samme...


  • #24   22. jan 2015 Det bliver aldrig det samme, jeg har også en anden hund som vi havde samtidig med Nanna. Hende holder jeg også meget af, men hun er ikke Nanna og det bliver hun aldrig selvom jeg elsker hende meget højt. Det er ens bedste venner og det bliver bare aldrig let at undvære dem. De bliver jo en del af familien de kære dyr:')
    Men man skal jo desværre som den med ansvar for dyrene tage nogle forfærdelige beslutninger en gang imellem. Jeg har selv oplevet mange der har ejede både heste og hunder der burde være aflivede, men de ikke har kunne få sig selv til det. Det er også synd, de skal ikke leve med smerte og at man for lov til at være der til det sidste hjælper virkelig, man for sagt rigtigt farvel


  • #25   22. jan 2015 Mit lille hyggehjørne for min Arrogant, ved siden af en bamse med et hjerte hvor der står I love you

    profilbillede
  • #26   22. jan 2015 Neel: Det bliver nemlig aldrig det samme. Men med tiden lærer man at elske den andens særheder. Og man præger dem jo også på sin egen måde så de bliver en del af en selv..

    Emilie: Nej hvor er det fint.. Det er et super minde.


  • #27   22. jan 2015 Det gør man helt bestemt, og man ender med at elske dem meget højt, men det er som om den specielle plads ikke kan tilhøre andre og det skal den heller ikke. Det hjalp mig at være ked af det og græde og savne hende hele tiden. Den første uge efter brød jeg sammen jeg ved ikke hvor mange gange, men det blev langsomt bedre og jeg er ikke typen der har let til tåre, men det skar i mit hjerte hver gang jeg kom til at tænke på hende. Man føler det er et mareridt og håber så inderligt de er der når man kommer hjem, men til sidst indser ens hjerte og sind heldigvis hvad hjernen godt ved. At de er er bedre sted og at de ikke kommer tilbage. Det vil the tid og du skal have lov til at være ked af det lige så længe som du har brug for det, man kan ikke skynde på den slags sorg og til sidst vil du nå et punkt hvor du kan tale og grine om ham uden at få en klump i halsen, jeg er personligt ikke nåede der til når det kommer til længere samtaler, men de små kan give mig en masse glade minder:)

  • #28   22. jan 2015 Jeg vil også have lov at være ked af det.. Lige så længe jeg har brug for det. Der vil gå lang tid før jeg ikke får en klump i halsen npr jeg skal snakke om ham.
    Og jeg har bestemt at jeg vil give mig selv lov til at være ked at det lige så længe som jeg behøver..
    Han betød SÅ meget for mig så det er okay at det tager lang tid at komme over ham.


  • #29   23. jan 2015 Min gamle part blev aflivet i sommers. Savner ham så meget smiley den pony havde jeg redet siden jeg startede til ridning. Og nu er han væk smiley dejligste Conrad smiley

  • #30   23. jan 2015 Føler virkelig med dig smiley

  • #31   23. jan 2015 Er ked af det på dine vegne smiley

    Måtte sige farvel til min bedste ven igennem mange år i maj 13. Han var også plaget af gigt, hvilket var ærgeligt, for udover det, var han mega sund og god til at holde huld.

    Jeg savner ham hver dag smiley


    profilbillede
  • #32   23. jan 2015 Jeg kender det bare alt for godt! 2014 var året hvor jeg måtte aflive 3 heste inden for knap et halv år!
    Den første for knap et år siden! Ham har jeg stadig et
    Kæmpe savn til! Efter 3 år men op og ned ture! Så valgte jeg sidste år at aflive min gamle hest på 20. Men han var trods alderen bestemt ikke klar til at sige farvel! Efter 3 kvarter slap han og kom med det sidste åndedrag!
    Det var så hårdt at se på!
    Men jeg brugte osse det meste af weekend og hele dagen på at sige farvel til ham, og alligevel føler jeg stadig ikke det var nok! Tror nu bare det var fordi jeg ikke føler hverken ham eller jeg var klar til at sige farvel! smiley

    De 2 andre var heste jeg købte som desværre viste sig at
    Have så mange skader at det ville være synd at lade dem gå igennem alle disse behandlinger! smiley

    Så ja jeg føler jeg kender til det! Og håber for alt i verden 2015 bliver et bedre år for mig!


    profilbillede
  • #33   24. jan 2015 Jeg sagde den 29 september 2014 på gensyn til min brune kærlighed efter lang tids sygdom.. Selvom man ved det går den vej, kan man aldrig forberede sig selv 100%, og idag gør det stadig forbandet ondt at tænke på, at jeg aldrig ser hende igen.. smiley

    Hun fik en god og værdig afsked, og vi hyggede os sammen til det sidste, og jeg lå sammen med hende til hun blev kold.. Det er det sværeste jeg nogensinde har prøvet..

    Føler meget med dig smiley


    profilbillede
  • #34   24. jan 2015 Jeg er tilgengæld så heldig at have en tro kopi af min brune kærlighed, hendes datter Emmalie smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Farvel til min bedste ven

Annonce