{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget for parter?
  • #1   24. jan 2015 Jeg gav sidste gang jeg havde part, 400,- for 3-4 gange om ugen + det løse, også havde jeg en staldvagt en gang om ugen. smiley

  • #2   24. jan 2015
    Har aldrig givet noget for at have part på en hest - men jeg har heller aldrig forlangt voldsomt fancy faciliteter eller at hesten gik LA, om end det har været ridebane og hestene har kunne grund dressur :o)

    1200 kr om måneden er halvdelen af det jeg holder hest for, så jeg jeg finder det dyrt for 2 gange pr. måned - men i København tager de bare andre priser ;o)


  • #3   24. jan 2015 Hende der har part på min pony giver 200kr om måneden for tirsdag og torsdag. Så får hun undervisning ca. en gang om ugen.
    Hun må alt, undtaget at springe. - Bl.a. fordi vi ingen spring har :).


  • #5   24. jan 2015 Jeg giver 900-, for hest og 700-, for pony for en måned

  • #6   24. jan 2015 I kbh er det normalt med 1200 kr, hvis der er ridehus! smiley
    Jeg tager 800 kr om måneden, for min pony! vi har intet ridehus og parten rider 2,5 gange om ugen! (2 den ene uge og 3 den anden)


  • #7   24. jan 2015 Krikken: wow kan du have hest til 600 kr?! Der hvor min part står koster det 4000 kr om måneden bare for opstalding.. Men det er heller ikke fordi han går høje klasser, lige nu er vi bare igang med genoptræningen efter to års pause smiley

  • #9   24. jan 2015 Min part giver ikke noget, for at ride min hest, når hun lige finder tid smiley
    Parten er super dygtig, samt at Montana, er ikke altid så sød ved de nye ryttere, men hende her, har styr på hende smiley


  • #10   24. jan 2015 Valhall: det er jeg enig i smiley

  • #11   24. jan 2015 Jeg vil have 700,- for max 3 dage om ugen.
    Af skade bliver man klog.
    Jeg vil have et dep på 400,- for en nøgle til udstyret og så har folk hest 3 dage om ugen, de skal passe den.
    Ingen staldarbejde, men gi vand ellers bliver jeg tosset, hvis de bare gå uden


  • #12   24. jan 2015
    Nej ikke 600 kr ;o) Men 1200 kr er næsten halvdelen af det jeg bruger på hest = 3000 kr pr. måned ;o)


  • #13   24. jan 2015 Synes godt nok at 1200kr er meget for to dage..især for en hest der ikke har været redet i 2 år.

    Mine parter har betalt mellem 200-300kr om måneden for 2-4 dage om ugen.


  • #14   24. jan 2015 Jeg giver ingenting for at ride min part. Han er opstaldet et sted med super faciliteter, ridehus, rotunde, udendørsridebane og kæmpe skov. smiley

    profilbillede
  • #15   24. jan 2015 Jeg tager 400kr for part to gange (sommetider flere) om ugen, min hest står ved hedehusene tæt på Kbh smiley

    Synes da godt nok 1200kr er meget for part. Det er det det koster at have hest for mig om måneden smiley


  • #16   24. jan 2015 Hvis man betaler hedder det en part og hvis det er gratis er man passer (i min optik). Jeg har fornøjelsen af at passe Ollehesten ca 2-3 gange i ugen...kvit og frit, men så rider jeg også på ejers primisser! Det er den aftale vi har.
    Synes 1200kr for to gange i ugen, på en der har haft pause i to år er voldsomt. Ville aldrig selv give så meget kun for part.


  • #17   24. jan 2015 Jeg har haft part til mine heste af flere omgange og med forskellige faciliteter og opstaldnings priser. Derfor har jeg også taget forskellige priser for part.
    Mit grund regnestykke er udgifter til opstaldning og smed delt ud i forhold til hvor mange dage parten har haft.

    Mine heste har været redet seriøst og derfor har jeg også stillet krav til parters niveau og evt om de skulle have undervisning.

    Personligt synes jeg ikke en part skal være gratis, da jeg ikke mener jeg skal betale for andres fornøjelser. Så kan mine heste lige så godt holde fri.
    Men når det så er sagt, så har jeg en part lige nu, som ikke rider fast, men altid står klar til at hjælpe med fodring osv. Og hun betaler ikke noget. Vi har hestene gående hos en genbo, hvor det ikke koster så meget, men der er heller ingen faciliteter.
    Når vi skal have sko på om sommeren, plejer hun at betale halvdelen.

    Så om prisen på din part er dyr, vil jeg mene er en større udredning om opstaldnings pris, forhold osv...


  • #18   24. jan 2015 Jeg tog 400 kr for part til min pony, hun red 1 gang om ugen fast og så når det lige passede med alt andet red hun også:)

  • #19   24. jan 2015 Min pris et også baseret på de faktiske forudsete udgifter på et år divideret med 365 ganget med 12 så er der regnet en dagspris ud og hvis man vil have en veninde med eller have en ekstra dag så er der jo en dagspris.
    Jeg som ejer har jo heller ikke glæde af hesten når en anden har den, så det skal koste noget.
    Jeg giver gerne en rabat, hvis en part af og til vil passe mine dyr når jeg skal noget, for det er også skønt for mig at få fri, den dag får parten jo så også hesten for sig selv.
    Mange glemmer at udstyret ofte er lige så dyrt som hesten og begge dele bliver jo slidt med tiden, jeg har aldrig haft en part der ville gi et nyt dækken eller har sagt, jeg tager lige den regning. Aldrig, men jeg er tit blevet snydt


  • #20   24. jan 2015 Der er jo mange ting der spiller ind. Hvad kan hesten, udbud og efterspørgsel, muligheder for at starte stævner, Hvilke faciliteter osv. Men en tommelfinger regel er vel at man giver andelsmæssigt så meget som man har den, af de udgifter der er til hestehold, lidt mere ved en godt uddannet kvalitetshest og lidt mindre for en mindre redet hest. Hvis man rider to gange om ugen, har man hesten en trediedel af tiden, hvis man forudsætter at hesten har en fridag, og bør derfor betale en ca. trediedel af den gennemsnitlige udgift (pension og smed) plus minus.. I mit område koster en part ca. Mellem 500 til 1000 kr pr måned. I Kbh hvor opstaldningsprisen er væsentligt højere må det jo så også være væsentligt dyrere..

  • #21   24. jan 2015 Jeg giver 800 kr, for alle ugens dage smiley

  • #22   24. jan 2015 Jeg har en part til min hest..
    Hun må starte stævner når de er klar, og hun skal selv betale dem.
    Hesten står et sted med fuldpas, det eneste hun skal når hun er i stalden er at ride hesten og tage klatter i hallen når hun har redet, og feje staldgangen hvor hun har stået..

    Hun betaler ikke noget for det.


  • #25   24. jan 2015 Jeg giver ikke noget. Passer ejers søn et par gange i løbet af måneden istedet (det kniber med tiden)

    jeg har givet 200 før i tiden. Der er hal, bane, fine transport muligeder. jeg muger når jeg er der
    Har en dag fast og det jeg ellers lige når (nogen uger kun den ene dag og andre 2-4 gange)

    Har meget frie tøjler, må lave stort set det jeg vil, inden for rimlighedens grænser (hest på snart de 20 så der er lidt hensyn at tage)


  • #27   24. jan 2015 Du kan have en hest for de penge du betaler for part :).

    Jeg tager 400kr for 2-3 dage om ugen og har hest i hedehusene meget tæt på Kbh (jeg bor selv i Kbh). Jeg giver ca 1200kr i alt om måneden for at have hende :).


  • #29   25. jan 2015 Giver 1200 kr for to dage om ugen, men det er også i Kbh.

  • #30   25. jan 2015 Bor også i StorKøbenhavn og kunne virkelig ikke finde på at tage 1200kr for 2 dage om ugen, synes faktisk lidt det er at tage røven på folk. Man kan jo have sin egen hest for de penge, også i Storkøbenhavn, det gælder bare om at finde de rigtige steder.

  • #31   25. jan 2015 Jeg giver 800 kr for helpart på en pony smiley Så jeg har hende som min egen, og jeg må alt med hende, ride i skoven, ride dressur, springe. Ingen begrænsninger :') Ejer er glad for mig, og beder mig også ofte om hjælp med andre heste.

    Jeg mener helt klart, at man bør betale for at have part på en andens hest, ja, man hjælper med hesten og gør noget af det mindre fede arbejde ved at have hest, men man slider også på ejers ting, og det gør altså bare, at ting skal skiftes ud. Men 1200 kr. for 2 gange om ugen, mener jeg er lige dyrt nok. Kunne forstå hvis det var 500-800 kr for 2 gange om ugen.
    Jeg er bare heldig, at min partejer synes jeg skulle have parten til halvpris, grundet jeg selv skulle tilride hoppen som 11 års smiley


  • #32   25. jan 2015 Jeg har aldrig betalt for mine parter og nu hvor jeg har hest selv forlanger jeg ikke ret meget betalt. Dem der vil ud og starte og lignende med hende skal ikke betale noget. Dem der bare vil hygge og ride på tur betaler 400 kr mnd og så må de bruge hende så tit de gider, 7 dage om ugen om de vil.

  • #33   25. jan 2015 Jeg ville ikke lade en ride min hest gratis... Men jeg tager fra 300 og op alt efter hvilken hest/pony man rider og hvor mange gange om ugen! ??

  • #34   25. jan 2015 Svinger jo meget. Hehe sorry men holde hest for 1200 betaler i selv alt til jeres piger? For så der virkeligt noget i regnestykket der ikke går op. Man kan stå billigt og dyrt, man kan have en billig hest eller dyr hest. Hvad betyder prisen på hest? Har du en part der rider hesten koster 100 000 skal diverse konkurencer så kan en lille snuble skade betyder et par ugers pause hest falder i værdi. Så jo et større sats med parter til dyre heste. Og udstyr der slides, tingene får skrammer osv. Sadlen skal oftere omstoppes 2000kr lige der smiley jeg har før taget 500kr for part 2-3 dage om ugen. Men pt ikke haft nogle år nu. At have part tager tid, begrænser mine dage med hesten. Og ja ingen rider ens, min er bare hygge, meeen stadig. At finde en hyggepart der vil betale undervisning til hun ikke rider hesten i stykker, det ikke nemt. Som en skriver passer gratis, de hjælper hygger og får lov til tider at ride. Part det del i hesten, det faste dage. Helt fair at det koster penge smiley pris må man jo vurdere vil jeg give det for at ride på den hest.

  • #35   25. jan 2015
    Tina c - Som nævnt er 1200 kr halvdelen af mit hestebudget, som ca. ligger på 3000 kr. Fik formuleret mig så det kan misforstås og ja, jeg betaler alt selv ;o).

    Har iøvrigt haft parter hvor jeg måtte gøre lige hvad jeg ville med hesten og havde den alle dage i ugen nærmest, bestemte selv - stadig intet givet.


  • #36   25. jan 2015 Hvorfor er der noget i regnestykket der ikke går op, Tina? smiley
    Jeg betaler selv alt til min, og nogle måneder kan jeg holde hest for under 1000kr om måneden :).

    Spørger af ren nysgerrighed ^^.


  • #37   25. jan 2015 Parten til min hest giver ikke andet end ridehus kort for at ride min og det er kun i den periode vi ikke kan ide på den udendørs ridebane.
    Jeg synes 1200 kr er dyrt, jeg giver mellem 1200 og 1300 kr for Opstaldning af min hest, men det kommer jo nok også an på hvor henne i landet det er. Jeg står ved Esbjerg. Og jeg betaler ALT selv! smiley


  • #38   25. jan 2015 Tina c, Jeg betalte selv alt til min og kunne sagtens have hest til 1000-1200kr

  • #39   25. jan 2015 1200 for en part er i mine øjne voldsomt meget....
    jeg har 3 heste de koster mig 1300kr om måneden + smed og dyrlæge....

    den ene er lånt ud og låner betaler smed og hø til den.

    når jeg har parter er det oftest smeden de betaler. hvis de ønsker undervisning, ridehusekort, og stævner betaler de også selv den del


  • Rikke F
    Rikke F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #40   25. jan 2015 Jeg tog 500 kr om måneden for 1,5 dag om ugen (2 dage den ene uge, 1 dag den anden uge) - og det var altså i Storkøbenhavn med 2 ridehuse, ridebane, springbane, super turmuligheder og mulighed for at springe.
    Da jeg selv havde part det samme sted for nogle år siden gav jeg 800 kr for to dage om ugen.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #41   25. jan 2015 Prisen på part afspejler for det meste omkostningerne.

    En ting jeg studser over er at en del herinde holder hest og låner den ud for mindre end det de har udgifter om måneden, hvorfor så have den hvis den lånes ud 7 dage om ugen smiley

    Jeg holder hest for at være sammen med den, ride på den mm, ikke for at finansierer andres hobby smiley

    Har aldrig haft part og aldrig "lejet" mine heste ud og kommer aldrig til det, min hest mit arbejde, den dag jeg ikke har tiden eller pengene så har jeg ikke længere hest.

    Jeg har hesten hjemme og mine omkostninger alene på foder, hø, bund mm. Er ca. 1200 kr, dertil kommer, dyrlæge, smed og andre uforudsete udgifter, og jeg bor i Nordsjælland.


  • #42   25. jan 2015 For mit vedkomne mht part, har jeg det fordi jeg går i 2.g på STX og jeg vil ikke skille mig af med min pony. Så derfor har jeg en part, så jeg ved hun de dage bliver passet. Så kan jeg koncentrere mig om lektier/afleveringer :).

  • #43   25. jan 2015 JM: jeg har en part mandag til torsdag hver uge da jeg er i praktik langt væk fra hvor jeg bor og derved ikke er hjemme mandag til torsdag, dette er indtil sommerferien. Når sommerferien kommer har jeg heller ikke part længere smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #44   25. jan 2015 Jamen 1-2 gange om ugen kan jeg sagtens forstå især hos studerende, men det jeg undres over er dem som der stiller deres hest til rådighed alle ugens dage, så er det jeg tænker jamen hvorfor har man så en hest hvis man slet ikke bruger den ?

    At have hest er en meget dyr hobby så kan ikke forstå at man vil betale så mange penge for noget man ikke bruger, men det er måske bare mig smiley


  • #45   25. jan 2015
    Tja, Maja havde jeg alle de dage jeg ville fordi ejeren havde fået et piskesmæld og nu ikke længere kunne ride uden og ligge i sengen de næste par dage med smerter.

    Og kun havde haft Maja fra Maja var en 5 år tror jeg, da jeg fik part på Maja var hun 25 år - så jeg kan sådan set godt forstå man ikke skiller sig af med hesten.

    Også har jeg haft part på heste hvor ejeren havde studie, kæreste langt væk og mange heste - der måtte jeg sådan cirka også selv om hvor tit jeg kom nærmest.
    Endte så også med og få den ene af dem :o)

    Begge dele var gratis, ved Maja ryddede jeg bare op efter mig selv og hjalp ind imellem når der skulle halm ind eller lukkede ind en sjælden gang imellem. Og ved de andre ordnede jeg boks :o)


  • #46   25. jan 2015 JM
    for mit vedkommende startede det med part med at have nogle at ride med. Så røg jeg ud i økonomisk krise efter skilsmisse, og lånte derfor den ene af mine heste ud.
    nu hvor jeg har både tid og økonomi til at have den igen, syntes jeg det er synd for hende der låner den at tage den fra hende, hun knus elsker min hest og den har det godt i hendes varetægt. Jeg kan til hver en tid sige til hende at jeg selv skal bruge hesten. Jeg kunne selvfølgelig lade hende overtage den, men faktum er at jeg faktisk godt kan lide at have magt til at bestemme i sidste ende. Derfor er min den ene hest lån ud til samme pige som har den for 6 år i træk.


  • #47   25. jan 2015 Min ene kan lånes de 7 dage i ugen hvis man ønsker det, men det er ikke behov for det. Jeg bor selv på gården hvor jeg har mine heste så det er ikke fordi jeg ikke har tid. Men jeg synes tit det er mere sjovt at træne bakkearbejde med den lille og fordi jeg studerer så er det nemmere at lade andre ride hende. Hun står da ikke i flere uger uden at jeg ser hende, jeg er der hver dag. Men min krop kan ikke altid holde til at ride nu om vinteren.

  • #48   25. jan 2015 Jeg har aldrig givet mere end 400 kr. for at passe en hest, og i de sidste mange år har jeg aldrig skulle betale - og jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor man skal tage betaling for, at der kommer en og hjælper med at passe ens hest, når man som oftest ikke selv har tiden til det. En smule paradoksalt i min verden.

  • #49   25. jan 2015 Nadia J;

    Nu er der jo også forskel på som du skriver, at passe hesten eller om det primært er ridepart.
    Men vil du betale for andre eks kan tage i svømmehallen?


  • #50   25. jan 2015 Undskyld jeg var vidst så ikke helt klar nok i min formidling - jeg har også redet de heste, og jeg skulle nok have sagt "parter" i stedet for "passer". Jeg har selvfølgelig altid skulle ordne stald de dage jeg havde dem, men jeg har altid redet dem.

  • #51   25. jan 2015 Okay, så har du da været heldig...


  • #52   25. jan 2015 Jeg giver ingenting for at ride.. Vi har ikke ridehus, men jeg må det hele, også stævner når han er klar til det.. Jeg bestemmer stortset selv hvilke dage jeg har ham og hvor meget og jeg laver egentlig ikke noget ud over at ride og smide lidt wrap på folden nu hvor der ikke er græs.. Jeg føler mig meget heldig at få lov til så meget, have den frihed og have en fin hest at ride på, for absolut ingenting.. Undervisning + stævner er så for egen regning, men det er også klart..

    Jeg har betalt for andre parter jeg har haft og det vil jeg også gerne.. Jeg kan sagtens forstå hvorfor hesteejere gerne vil have penge for at lade andre ride deres hest, fordi det er en sikkerhed for at folk kommer og jeg har også set det gå galt med gratis parter, fordi nogle folk åbenbart mener at de ikke mister noget ved ikke at komme og holde aftaler.. Noglegange synes jeg så ikke prisen helt passer til hvad man får, men så kan jeg jo bare lade være med at henvende mig :b


  • #53   25. jan 2015 Jeg har givet mellem 0 og 600 kr.

    For det meste har det været gratis, i en periode har jeg betalt smed for en (kun beskæring), og den sidste gav jeg halv opstaldning for. Det var så 600. Den havde jeg til rådighed næsten alle ugens dage, fordi ejer var på efterskole og hesten stod til salg.


  • #54   25. jan 2015 Hej smiley
    Jeg har ved alle de parter jeg har haft gennem tiderne, ikke betalt noget for uden én enkelt hest. Det har jeg ikke gjort da hestene alligevel bare stod, og jeg var mere en hjælp end andet, og købte lidt udstyr og gulerøder og hjalp med ind og udluk og fodring samt mugning osv.

    Den jeg betalte for var en jeg sled på skoene mere end jeg kunne hjælpe således jeg var en udgift på den måde. Jeg betalte 300 kr for den men det var også fordi jeg også fik hesten op på et højere niveau ridemæssigt og håndteringsmæssigt/adfærdsmæssigt i stalden. så hesten i sig selv var mere værd løbende.

    Så synes det kommer lidt an på om man direkte hjælper så man som hesteejeren ikke skal ud og betale sig fra fuldpas eller andet hvis man på tidspunktet selv passer hesten helt selv, og omvendt hvis man har en part ikke hjælper i en stald - fx hvis hesten er opstaldet med fuldpas således at man kun kommer for at ride og dermed ikke hjælper på nogen måde.

    Jeg står så nu og leder efter min egen (hvilket er en vildt spændende "rejse" at være på)

    Jeg vil, hvis jeg skal have en part på min hest - forlange den procentdel af opstaldningen som svarer til den tid om ugen en part har hesten - min hest kommer til at står med fuldpas for 1600 kr/mdr og det eneste man som part skal er, at komme og ride. Opstaldningen og sko er derfor i alt ca 2000 kr om måneden og jeg vil derfor for en part 3 gange i ugen (hesten har fri en dag og jeg rider de andre 3 dage) forlange 800-1000 kr for en part. Jeg står med de andre udgifter, og der bliver slidt på sko lige så meget af part som for mig - i øvrigt er det måske en ekstraudgift at have en hest der bliver redet dobbelt så meget - en hest på lb-la niveau med fine faciliteter koster at holde og det er billigt for en part at få en hest som sin egen disse dage for 800-1000 kr. jo mere hesten bliver redet, jo mere foder skal der til, og jo mere slides på sko og udstyr og jo større risiko er der for belastningsskader og andre følgeting af meget træning.

    Derfor synes jeg ikke det er helt ved siden af hvad du betaler. smiley jeg ville forlange det samme i alt 800-1000 plus en undervisning om ugen.

    smiley Så fortvil ikke smiley det er dyrt at have en hest smiley


  • #55   25. jan 2015 Jeg betaler 1000 kr i måneden for 3-4 gange ugentligt (eller mere hvis jeg har tid). Opstaldet er sted med ridehal, uden staldarbejde, og med mulighed for deltagelse i alle de stævner jeg har lyst til. Synes det er en fair pris, ridemæssigt har den bragt mig til DM, og en hest med potentiale er helt fair at betale for!

  • #56   26. jan 2015 Dengang jeg havde en part på min krikke hed det 1000kr for 3 dage.

  • #57   27. jan 2015 700/måned.
    Jeg rider 3-6 gange om ugen, det er meget forskelligt. Vi deler ham mere end jeg er "part" smiley


  • #58   27. jan 2015 Da jeg havde part hed det at en helpart betalte fuld opstaldning og en halvpart betalte halvdelen af opstaldning. Hvilket jeg var fuld tilfreds med, fik "min egen hest" et vis antal dage, og slap for en masse ekstra omkostninger smiley

  • #59   27. jan 2015 Intet

  • #60   28. jan 2015 Jeg bor i storkøbenhavn og giver 800 kroner for 2-3 gange om ugen. Derudover jeg til stævne npr der er muligheden og ejer ikke selv tager af sted.
    Jeg betaler selv undervisning som er 400 kroner pr. gang smiley


  • #61   28. jan 2015 Jeg gav 300 kr for min part.

    Jeg havde helpart og skulle sørge for:
    - at fylde foderautomater op.
    - at muge ud og sørge for at give hø til alle heste.
    - selvfølgelig at ride og strigle hesten.

    Jeg skal så udover det betale for undervisning.
    Jeg har ikke betalt mange penge for en helt fantastisk pony. smiley


  • #62   29. jan 2015 Jeg har altid været priviligeret med parter, alle gratis. Der har så været noget staldarbejde, men hyggeligt og gav erfaring.
    Har ikke haft parter på rideskoler, eller steder med ridehus. ect.


  • #63   7. mar 2015 Jeg rider min kærestes forældres heste, hvor de nærmest har forærret mig den ene. Det koster mig ikke en krone, heller ikk de gange vi har haft slået op. Men der får jeg alt hva jeg har brug for. Hestene står hjemme på en fin gård med 2 lyse stalde, udendørs ridebane og skov. Kører vi i ridehus på regnfulde dage betaler de for lån af ridehus, dog hvis jeg skal till at have undervisning skal jeg nok selv betale for det, med mindre de gerne vil. Mangler jeg udstyr, er det ligeførend at de også køber det. De sørger for alt til både hest og jeg, og jeg elsker at være derude! smiley Det dyreste jeg har betalt i part var 500kr hvor min mor betalte de 300.. Så jeg har virkelig været heldig her ude midt i ingenting smiley

Kommentér på:
Hvor meget for parter?

Annonce