{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Overægtig hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har rigtig lang tid døjet med en tyk pony.
Generelt info er, hun ca et lille krus fuld pony músli om dagen, gulerødder og en pose gennemsigtig tørt wrap pt, om morgnen og deler med min miniature og en halv balle hø til resten af dagen. Det er helt almindeligt hø. De får bare wrap pt. fordi det skal bruges.
Vi har prøvet slankefoder( kan ikke huske mærket ) men uden effekt.
Der er ikke tegn på forfangenhed i hovene e.l
Hun er også blevet tjekke for sand i maven/tarmene. Hun er dækket ind med ormekur
Hun er 1.35 høj og er 6 år. Det skal lige siges hun er koldblodshest.

Jeg har haft hende siden hun var 3 år, hvor hun var tynd og udsultet, og nu er hun overvægtig, trods hun ikke får særlig meget mad.
Men hun har aldrig været sløv, eller syg på nogen måder.

Hun får dagligt motion bortset fra én fri dag. Ellers rider vi ture, springer, dressur, osv. Vi har bare ikke den største bane så pt. står den på ture. I sommerferien red vi over 200km ture tilsammen, og hun tabte sig stadigvæk ikke.

Men hvad kan jeg gøre mere? Jeg kan ikke give hende mere motion på bane eller ridehus da vi ikke har nogle af delene, så skal hun flyttes og det ved jeg ikke om er en mulighed endnu.

Hun kan springe ret højt, og har meget energi, elsker at løbe rundt osv. men hun er bare så tyk, og jeg føler det er min skyld, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det?
Så har I nogle ideér?

- Jeg gider ingen grimme kommentarer!


Kommentarer på:  Overægtig hest
Kommentér på:
Overægtig hest

Annonce