{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Tilmeldt:
22. mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Hvor vigtig er ridning for dig? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg synes det kunne være sjovt at høre andres meninger omkring dette - så, hvor vigtig er ridningen for dig?
Jeg overvejer nemlig selv at købe den her dreng på halvandet år som førstegangshest... Og jeg synes at jordarbejde og tricks osv, er ligeså hyggeligt, og er fuldt bevidst om alle de år der går før den kan rides.. smiley

Så hvor vigtigt er det for dig at kunne ride? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor vigtig er ridning for dig?
  • #1   26. jan 2015 Jeg købte min pony som 3 års, hvor der gik 8 måneder hvor jeg ikke kunne ride.
    Dog er vi først nu, som 6 års begyndt at ride lidt mere seriøst... men førhen betød det intet for mig, men nu vil jeg gerne videre med ridningen - så det betyder en del for mig nu da jeg synes jordtræning er kedeligt hvis man skal gøre det hver dag smiley


  • Kamilla
    Kamilla Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 23 Følgere: 18 Svar: 41
    #3   26. jan 2015 Det er ikke helt vildt vigtigt. Jeg elsker at hygge og alt det, men da jeg er til stævner er det lige så vigtigt for mig at ride som det er at hygge med hesten smiley jeg elsker specielt HMS smiley

  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #4   26. jan 2015 Jeg synes også det er ligeså vigtigt at sadle op, pleje, HSM, jordtræning og venskabet med hesten, som det er at ride!
    Og det at man kan stole på hinanden 100%!


  • #6   26. jan 2015 Det har ingen betydning længere.
    Jeg rider slet ikke, selvom jeg har en hest. Hun har en del problematikker ridemæssigt, men er ikke uridelig.


  • #7   26. jan 2015 Det betyder intet for mig - jo, det er da stort at kunne ride sin hest for første gang og er da også hyggeligt indimellem..

    Men jeg synes nu bedst om at være på jorden med min bedste ven, og gå ture derfra. Ridningen har aldrig betydet meget for mig, og det kommer den nok heller ikke til.
    Ellers havde jeg ikke købt så ung en hest som jeg gjorde. Hun var 2½ år da jeg købte hende og skal først tilrides som 4 års. Men det bliver ikke gjort for min skyld og vi skal bare hygge os med det. Jeg har ingen planer om noget som helst.


  • #8   26. jan 2015 Så længe jeg bare er sammen med hesten er det okay ikke at ride smiley

  • #9   26. jan 2015 Jeg ville nok ikke købe en treårs eller derunder. Mest fordi jeg ikke gider tilride igen, vil gerne overtage en hest der kan gå alle tre gangarter med rytter, men ikke tilride igen. Men med en tilredet hest, betyder omgangen, jordarbejde og samarbejdet ligeså meget som antal stævnestart smiley

  • #10   26. jan 2015 Jeg glemte lige at skrive..
    Mine ponyår er udløbet, og jeg har en pony på 1.35.
    Så konkurrencer betyder ingenting for mig - men jeg vil gerne have muligheden for at springe, og ride ture. Især springe, fordi det er det jeg interesserer mig for smiley


  • #11   26. jan 2015 Det betyder faktisk ikke det store for mig, medmindre jeg selvfølgelig træner til stævne eller sådan noget. smiley Men jeg elsker ligeså meget at longere, gå ture, hygge og jordarbejde selvfølgelig smiley Bare det at være sammen med hesten, giver lige så meget som at ride, synes jeg. Det er jo heste jeg er vild med, og ikke kun ridning smiley

  • #12   26. jan 2015 Ridning er for mig halvdelen af glæden ved mine muler. Jeg ville ikke undvære den, men ville heller ikke undvære jordtræning.

    Jeg ELSKER at omgås mine heste (og har da også selv to minishettere, som jeg (af gode grunde) ikke kan ride). Så for mig er det ekstremt vigtigt med hygge, nærvær, leg, jordtræning, træning af tricks, afslapning i boksen og hyggelige gåture. Det betyder alverdens at have et godt bånd til mine heste fra jorden.

    MEN… Jeg vil gerne indrømme, at en ridetur i fed natur (eller en skøn omgang dressur på banen) kan gøre mig ekstremt høj. Jeg ELSKER at arbejde med mine heste - både fra jorden og fra ryggen. Der findes intet bedre, end når vi har trænet noget fra jorden, som så kan tages med op på ryggen af hesten næste gang, hvor alting bare går flyvende. Jeg elsker når tingene lykkes og når både hest og rytter har haft en fed og lærerig oplevelse - både fra jorden og fra ryggen.

    Men ærlig talt - For mig ville omgangen med mine heste være mindre fed, hvis jeg ikke også kunne ride dem. Jeg ville ikke have mine minishettere, hvis jeg ikke også havde mine rideheste, så en god blanding af ridning og jordtræning er for mig den rette udvej.

    For mig betyder det altså 50/50 %. smiley


    profilbillede
  • #13   26. jan 2015 Jeg købte min hest på 6 år som ikke var tilredet. Jeg har lige fået hende tilredet og hun er super sød at ride smiley
    Men ellers så betyder ridningen ikke så meget. Altså jo det betyder selvfølgelig noget, da det jo er fantastisk at ride, og det tror jeg alle herinde synes smiley jeg elsker generelt bare alt omgang med heste, og det er jo super hyggeligt bare at lave ingenting med hesten. Gå ture, træne tricks, lege med bold osv....der er jo super mange muligheder. Det bliver aldrig kedeligt at være sammen med heste smiley


  • #14   26. jan 2015 Min hest frem for noget andet. Ville ikke bytte ham for noget i verdenen. Men jeg er nu glad for, at han kan rides. Jeg elsker at ride konkurrencer, og have noget at træne frem imod. Jeg ville derfor ikke købe en hest, jeg ikke kunne ride fra starten af. Men hvis der sker noget med min nuværende, så han ikke kan rides, ville jeg med garanti stadig beholde ham. smiley
    Ridning betyder meget, men ikke nær så meget som min hest.


  • #15   26. jan 2015 Men … Lige en tilføjelse..
    Jeg vil også indrømme, at jeg ALDRIG ville sælge mine heste, hvis de en dag ikke kunne rides. De bliver hos mig, til de dør - med mindre jeg ikke kan tage vare på dem!
    Så så vigtig er det heller ikke for mig, at jeg ville droppe dem, hvis de en dag fik en skavank og ikke kunne rides. Mine nuværende heste er mine BEDSTE venner og dem ville jeg for alt i verden ikke undvære smiley


    profilbillede
  • #16   26. jan 2015 Kan godt fortså hvis det er det valg du tager, det er helt klart en læreig oplevelse at se en hest vokse op og have , muligheden for selv at skabe et væsen smiley

    Men hvad betyder ridningen, godt spørgsmål. Vil ikke sige intet det lyder også bare så banalt! fordi folk tror man straks bliver et bedre mennesker af ikke at syntes at ridning skal fylde alt.
    Men hvertfald ligger mange af mine mål ridemæssigt, fordi det er de ting jeg føler både min hest og jeg kan udvikle os i.
    Jordtræning og alt det der kan jeg ikke se nogle veje i, så kan man lære hesten et trick, men jeg føler ikke jeg selv bliver bedre eller stærkere personligt af den grund, mærker heller ikke et sus eller glæden hverken for min hest eller min side smiley

    Så ridningen betyder en del, men ville stadig have hest selvom jeg af en eler anden grund ikke ville kunne komme til at ride igen smiley


  • #17   26. jan 2015 Ridning er for mig ret vigtigt - jeg har en krop der fungerer bedre med ridning og det værdsætter jeg meget.

  • #19   26. jan 2015 For mig er ridning meget vigtigt, holder jeg længere pauser på flere dage tør jeg ikke sætte mig op når jeg så skal ride. Derfor bliver jeg nødt til at ride næsten hver dag. Jeg elsker jordarbejde osv. men min pony keder sig når vi træner fra jorden. Så vil jeg hellere ride uden sadel og i grime end at stå på jorden med en træls pony som ikke har intiativ til det vi laver. smiley
    Min fungere bedst med at blive redet hver dag smiley


  • #21   26. jan 2015
    Ret vigtigt :o) Om jeg ville synes det også hvis heste ikke kunne rides længere, det ved jeg ikke.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   26. jan 2015 Enten ridning, eller ingen hest..

    Jeg har med heste at gøre udelukkende for at ride, ikke for at stå på horden og lave alt muligt smiley


  • #23   26. jan 2015 Ridning er ikke ret vigtigt for mig. Jeg nyder da at ride, det er slet ikke det, men jeg er lige så glad for jordtræning eller en gåtur i skoven smiley

  • #24   26. jan 2015 Elsker at ride og nyder følelsen af at kunne sidde på min hest, men når det er sagt så er hesten helt klart vigtigere end ridning smiley
    Min egen hest er for 1½ år siden, kun lige blevet klar til genoptræning efter 2½ års pause, med 3 genoptræninger. Dyrlægerne troede ikke han ville kunne blive ridehest igen, men jeg var slet ikke i tvivl om at han da ikke skulle nogle steder selvom han ikke kunne rides. I dag kan han dog hverken springe (Grundet hans koder) eller starte stævner (grundet hans kræft) men han kan lære mig en masse ting alligevel og er så glad for jeg har ham smiley
    Det er da skønt han kan rides igen, men vil tusind gange heller have min bedst ven end at købe en ny for at kunne ride mere seriøst smiley


    profilbillede
  • #25   26. jan 2015 Jeg synes at blot samværet med en hest er fantastisk. Og at være sammen med min helt egen pony er noget jeg værdsætter himmelhøjt! Jeg bruger 80% af min tid i stalden og 20% af tiden oppe på hesten. Tricks er noget jeg synes er sjovt, dog er det ikke det jeg har lyst til at "spilde" min tid på (forstå mig ret) . Jeg vil meget gerne videre, jeg vil udvikle min pony og jeg, jeg vil starte store stævner og "blive noget stort", jeg vil sætte mål og opfylde dem, jeg vil træne og have det sjovt.

    Jeg kan bare mærke på mig selv og min pony at vi skal noget mere, jeg er egentligt ikke det største konkurrence menneske, men jeg elsker klargøring og træningen op til stævner. Jeg er af mit temperement en meget stædig person der hele tiden skal lave og gøre noget, ellers bliver jeg rastløs.

    Noget der hjælper mig er at komme ud at ride, hvor jeg virkelig kan mærke at min pony har arbejdet så godt, og jeg har redet så godt, så føler jeg virkelig jeg har gavnet dels mig selv, men også min pony og for andre. Ja, det er som en slags medicin for mig smiley

    Blot det med at sætte et mål og træne op til det er noget der hjælper for mig.

    Men selvom at jeg er en meget ambitiøs dressurrytter, går jeg utrolig meget op i hestens helbred. Jeg vil kun ride hvis min pony er glad, motiveret og har lyst til at arbejde.
    Ja, ridningen betyder meget for mig, men min hest betyder alt for mig, og ham vil jeg ikke bytte ud til noget andet. Om det så var en fantastisk dressurpony til en halv million, ved jeg at det blot er penge og min helt egen pony er meget mere værd for mig smiley

    Men at købe en unghest, er noget du aldrig vil fortryde! jeg købte selv min egen som 4 års, men han kunne først rides som 5 års, da han voksede alt for meget.
    At være vidne til sådan en udvikling, er det mest fantastiske!
    Kast dig ud i det! Jeg havde i hvertfald valgt at gøre det! smiley


  • #26   26. jan 2015 Det er fedt at ride, men der kan nemt gå mdr imellem hver tur, så jeg kan sagtens undvære det.


  • #27   26. jan 2015 Jeg synes ridning er fascinerende, men jeg har det bedst fra jorden. Jeg har intet imod, hvis jeg ikke kan ride fast - jeg synes det er meget mere udfordrende fra jorden. Ridning er langt fra nødvendigt for mig.
    Ridning er ikke grunden til jeg har hest, og bliver det aldrig.


  • #28   26. jan 2015 jeg har ikke siddet på en hest i de sidst 10-11 år.
    også selv om at jeg har to heste. de er bare ikke blevet tilredet, selvom at jeg fik dem som 1 års og 2 års, og de bliver altså 14 år i år.

    så nej ridningen er overhovedet ikke vigtigt for mig. jeg nyder bare at hygge med de to


  • #29   26. jan 2015 Synes den er lidt svær.. Jeg ville ikke købe en hest jeg ikke kunne ride medmindre jeg allerede havde en at ride på
    Men jeg ville ALDRIG Skille mig af med Tindur hvis han ikke kunne rides. Jeg købte han jo som 7 mdr. Og jeg glædet mig meget til at gå i gang med tilridningen. Men jeg havde ikke travlt da samværet og turene er vigtigst. Men jeg kunne aldrig undvære ridningen 100%.

    Mvh TT


  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #31   26. jan 2015 Tak for alle svarene! Jeg synes også selv det vil være fantastisk at være vidner til sådan en oplevelse smiley Selvom det er førstegangs hest!

  • #32   26. jan 2015 Men jeg tror egentligt også grunden til, jeg ikke synes jordtræning er så sjovt mere, er fordi jeg ikke er udfordret nok - fordi efter så mange års erfaring med jordtræning, føler jeg mig erfaren og dygtig til det.

    Sådan føler jeg det ikke i ridningen. Det er nyt med massere af udfordring og jeg føler mig dårligere til det - derfor synes jeg det er sjovere pt. Fordi der er mere udfordring i! smiley


  • #34   26. jan 2015 Hesten er vigtigere end ridning, synes jeg. smiley

  • #35   26. jan 2015 Ridning betyder alt. Samt AMT siger; ingen ridning, ingen hest.
    Dette er dog ikke på bekostning af hestens helbred eller velbefindende - for man kan sagtens begge dele.


  • #36   28. jan 2015 Mine heste er vigtigere end ridningen. MEN jeg vil aldrig undvære at ride smiley

  • #37   28. jan 2015 to brækket c4 c5 nakken men har fuld førlighed men kan ikke ride min friser så derfor inkøbt en pony til drengen men de bliver passet 3 gange vær dag ved mig og hunden og ville aldrig sælge dem ,men hygge og lave lidt føller er okay med mig mvh winni


  • #38   29. jan 2015 Jeg har redet i nok snart 11 år, dog har jeg aldrig haft egen hest, men det er min største drøm. Jeg har altid redet på hygge-plan, men forrige år, efter mine forældre for syttenhundredene gang fortalte mig at jeg ikke måtte få hest(knust hjerte lige der), stoppede jeg på rideskolen og var nok nær gået ned med en depression, dette fik mine forældre til at vågne op, og efter at jeg var brudt sammen i gråd(så meget skulle der til), opfyldte de endelige deres løfte(som de lavede da jeg var helt lille) og gav mig lov til at få en halvpart. Jeg søgte straks med lys og lygte efter en hest i nærheden og fandt en skøn hoppe blot 10 km hjemmefra. Efter at være startet der, kunne jeg mærke hvordan jeg begyndte at få mit gode humør igen, men efter noget tid, begyndte der at være rod med ejeren, begyndte mit humør igen at falde, så da en ældre dame stod og skulle bruge hjælp, sprang jeg straks til og opsage den gamle part, hvilket jeg ALDRIG har fortrudt. Mit nye halvpart er en ældre herre på 20 år som ærligtalt har bare været den, som gav mig lysten til at ride og udfolde mig igen.
    Jeg bliver til tider stadig meget trist når jeg ikke er der ude, ved bare tanken om at jeg ikke må få min egen, da det for mig ikke bare er ridningen, men det bånd man knytter min sin "partner", og da jeg ikke er en meget social person og kæmper med at være mere "fremme" og udadvendt, betyder disse bånd alverden for mig.
    Når jeg er ude hos hestene er det som om at alt presset fra hverdagen forlader mig, og jeg kan ikke forestille mit liv uden heste. Jeg kan falde helt til ro, bare ved at se en hest spise... smiley


Kommentér på:
Hvor vigtig er ridning for dig?

Annonce