{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Hvad skal man gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
I den rideklub jeg har hest, har vi en berider tilknyttet stedet. Sagen er den at, hver gang han rider skal han liiige snakke i telefon eller ryge. Det er også tit han rider uden hjelm. Men nu spørger jeg jer, skal JEG gøre noget? Altså jeg er jo bare en lille pige på 10, så vil det overhovedet nytte noget at sige noget til ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man gøre?
  • #1   27. jan 2015 Du kan snakke med en fra bestyrelsen.
    Han er jo til fare for dig så ja, du kan måske få dine forældre til det


  • #2   27. jan 2015
    Hvis rideklubben er medlem af DRF, så skal alle have ridehjelm på.


  • #3   27. jan 2015 Snak med nogle voksne om det smiley

    Desuden er det ikke lovligt at ride uden ridehjelm på DRF registrerede klubber smiley


  • #4   27. jan 2015 Krikken:
    Det er den. Det er blevet vendt på bestyrelsen og det er blevet sagt, men dagen efter er den væk igen!


  • #6   27. jan 2015 Jeg ville nævne det for bestyrelsen, evt. Få dine forældre til det og hvis der ikke sker noget, så nævn at i vil gå videre til drf med det smiley

  • #8   27. jan 2015 Hvor er det sejt at du er så opmærksom på det!
    At ride uden hjelm er til fare for ham selv, men han er jo også et utroligt dårlig forbillede for resten af klubben og de andre børn og unge der er tilknyttet klubben. Respekt og ros til dig.

    Jeg ville nok tale med mine forældre om det og spørge dem af om de ikke kan tage kontakt til klubbens bestyre, eller som de andre siger fortælle det til en fra bestyrelsen selv.
    Ved ikke om man kan ringe eller skrive til DRF og forklare dem hvordan det står til i klubben med denne ene person der rider med hovedet under armen, så de kan komme uanmeldt på besøg eller selv tage kontakt til ham og give en advarsel?
    Man kan vel evt tage nogen billeder af ham som bevis og sende det med?


  • #9   27. jan 2015 At han lige skal snakke i telefon eller ryge er hans valg, det kan du ikke gøre noget ved. Men hvis rideklubben er under DRF, og han rider uden hjelm, så er det jo rent juridisk set ulovligt smiley Så hiv fat i bestyrelsen eller få dine forældre med, det skal tages alvorligt

  • #10   27. jan 2015 bed ham om at få et headset hvis han absolut hele tiden skal tale i telefon, det er nok nødvendigt for ham hvis han har travlt og folk ringer hele tiden. ellers er det bare et virkelig dårligt forbillede han også skal sidde og ryge imens, for ikke at sige klamt, stakkels hest han sidder på. hvis de ikke vil lytte i bestyrelsen så gå videre med det.

  • #11   27. jan 2015 Generer det dig at han ryger og snakker i tlf - udover at du ikke vil se på det?
    Hvis ikke, så lad ham da være. Min chef snakker da også gerne i tlf når han skridter for/af, manden har jo meget travlt. Jeg har bare sagt at han selv er skyld i det hvis han falder af smiley

    Da jeg selv røg, gjorde jeg det da også på hesten (selvfølgelig udenfor), men kun hvis det var en hest jeg vidste jeg ville kunne styre med én hånd smiley generer det andre, altså dem jeg rider med, gør jeg det selvfølgelig ikke.

    At han rider uden hjelm, er jo som alle de andre siger; meget forkert og ulovligt. Hvilke han burde vide og som bestyrelsen burde slå igennem med. Hvis ikke han retter sig ind, er det jo bare at fyre ham - ellers slipper han bare billigt afsted med det...


  • #12   27. jan 2015 Han må da ikke ryge i en hal, det siger loven da.
    Snakke i tlf når der er andre på banen inde som ude udsætter andre fir fare, hvis hans hest læber løbsk


  • #13   27. jan 2015 Ville lade de voksne omkring tage det. Og blande mig helt uden om hvis jeg var dig. Naturligvis er det et krav med hjelm så skal han da også have på. Men helt ærlig så længe hestene han sidder på har det fint. Ikke bliver skam redet eller andet så må manden for min skyld sidde og bage boller på heste ryggen. Må han da om. Man skal ikke være til fare for sine omgivelser. Og man skal vise hensyn. Men igen så skal man heller ikke rende og ja undskyld ordevalget SLADRE om andre på kryds og tværs det skaber dårlig stemning, og finder folk ud af man går bag deres ryg og brokker over, nu den og den set ride uden hjelm. Jeg syntes man skal passe sit eget. Medmindre dyr blir mishandlet. Eller noget virkeligt ikke er iorden. At manden vælger at ryge tale mobil og ikke have hjelm på. Så hvis vi skal sætte det i perspektiv så skal vi ringe efter politiet hvis folk ikke har sele på. Hvis en cykel køre rundt uden lys, eller uden begge hænder på rettet. Jeg vil sige i dette tilfælde, bid det i dig, og rid din egen pony efter bedste evne.

  • #15   27. jan 2015 Lykke: NEJ, det er det ikke. Han befinder sig på en DRF rideskole uden hjelm og det er strengt imod reglerne.


  • #16   27. jan 2015 Hvis alle ville gå så meget op i dem selv, som de gør i alle andre, så pyha smiley

  • #17   27. jan 2015 Tina: at han sidder ukoncentreret på sin hest er da lige netop skide farligt for de andre i ridehuset, da han ikke har opmærksomheden rettet 100% mod sin hest.

  • #18   27. jan 2015 By the way. Hat er gel også uden helm. Hvorfor er det ok?

  • #19   27. jan 2015 DD: det er der da vist så heller ikke lige nogen her i tråden der nævner at det er?

  • #20   27. jan 2015 Sandra; Inden for DRF er det jo, så det er det vel?

  • #21   27. jan 2015 DD: det skal jeg ikke gøre mig klog på.

  • #22   27. jan 2015 DD: Hat betegnes ikke som hjelm, hvilket er derfor der også kun rides med det i de høje dressurklasser. På en rideklub/center findes der alle aldre, og derfor bør regler også gælde alle aldre. Det er rent ud sagt ikke tilladt at ride uden hjelm, når man rider i en klub medlem af DRF, hvilket også er meget forståeligt, netop af ovenstående årsag.

  • #23   27. jan 2015 Nikoline

    - Og havd så hvis man er en af dem der rider hat klasserne? Så må man vel også træne med hat?


  • #24   28. jan 2015 Nej, ikke hvis man træner på en klub der er medlem af DRF. Hvis man rider privat så er der ingen alarm nogen steder, men da der er lavet en regel om at ALLE der rider på DRF klubber skal bære hjelm, er det sådan det er. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, hvad folk gør med dem selv, men i og med der er restriktioner på området, som også er yderst fornuftige ift. yngre, er det kun almindeligt at overholde de regler.

  • #25   28. jan 2015 Men så forstår jeg simpelthen ikke hvordan det kan være tilladt under DRF at ride med hat, når man så åbentbart ikke må det alligevel på en klub under DRF.

  • #26   28. jan 2015 Nej hvor har folk dog bare travlt med alle andre, det er da helt ulideligt. Der er da mange som snakker med andre ryttere når de skridter af - gerne kun med én hånd som holder på tøjlerne. Hvorfor er det nu så meget bedre? Fordi næsten alle har prøvet det?

    Jeg er ikke fan af at ryge til hest, men det er jo hans valg. Igen: hvorfor skulle det være så meget værre end ovennævnte?

    Om han rider med ridehjelm eller ej skal man da absolut heller ikke blande sig i. Det er kun til fare for ham selv, og i vil kun ændre det fordi folk så ofte får ondt i røven af hvad andre gør.

    På HG synes man cordeoryttere er seje og slet ikke uansvarlige, men hvis man snakker i telefon mens en hest roligt skridter af, så er man den største egoistiske idiot som desuden er et dårligt forbillede..
    Tag jer nu lidt sammen. Desuden får TS sikkert ingen ting ud af at sige det til bestyrelsen, det er jo ikke fordi de aldrig har set ham ride..


  • #27   28. jan 2015 Jeg tror det kommer an på hvem du spørger her på hg. smiley det er absolut ikke alle der synes cordeo ridning er fedt

  • #28   28. jan 2015 Sarah: Nej det er jeg godt klar over, men der er til gengæld ingen (af dem som ikke kan lide det) som kommenterer på det. Min pointe er at seriøse ryttere langt oftere bliver hakket på, imens man ser igennem fingerene med hvad hyggerytterne - særligt cordeorytterne.
    En dressurhest som går en anelse bag lod skaber f.eks. stor ballade, da den så ikke kan bære sin rytter ordenligt. Dog vil cordeorytteren slippe for denne kritik, selvom den oftest går med hovedet højt og en ryg som er dybere end Marianergraven selv.

    Dette er jo bestemt ikke kritik af hyggerytterne - slet ikke!. Men mere en kritik af hvordan folk har det med at 'jagte' alle andre smiley


  • #29   28. jan 2015 Okay, jeg tror problemet her er at ts spørger hvad hun skal gøre ved det. Og derfor er der fokus på problemet og folk kan reagere kraftigt på det, hvilket de gør.

  • #30   28. jan 2015 (nathalie, det irriterer mig voldsomt at du absolut skal betegne cordeoryttere som useriøse)

  • #31   28. jan 2015 Det kan da godt være det er ens egen sag at ride uden hjelm. MEN det er jo ikke ens egen sag når man pludselig ligger med åbent kraniebrud. Der kan det jo netop være de små ryttere det går ud over. Og når nu der er en regel der siger at man skal have hjelm på i rideklubberne, så bør man være det gode eksempel og rette sig efter det.
    Mht rygning tænker jeg at rideklubben må have en politik omkring rygning. Mange steder er det ikke tilladt, men har de ikke nogle retningslinier er det hans egen sag.
    Mht mobiltelefon tænker jeg det er hans egen sag så længe han har styr på hesten. Hvis han hele tiden snakker telefon, tænker jeg dog at træningen af hestene/undervisningen måske ikke er helt optimal.
    Men som andre siger, så tag fat i dine forældre og tag kontakt til klubbens bestyrelse. Så er det op til dem at vurdere om der skal gøres noget.


  • #32   28. jan 2015 Louise: Nu siger jeg jo ikke, at alle corderyttere er hyggeryttere. Jeg omtalte dem hvor hovedet går i sky, hvilket derfor ikke passer på samtlige cordeoryttere. Du har nu lov til at være uenig, men jeg betragter det ikke som seriøs ridning, hvis man bare luller rundt derhjemme uden at få undervisning eller på anden vis sørge for noget markant udvikling. Det er super hyggeligt men bare ikke seriøst.

    Der findes useriøse ryttere inden for samtlige discipliner. - det er bare svært at modargumentere, at der ikke findes flere af dem inden for cordeoridningen.


  • #33   28. jan 2015 Nathalie, jeg tror simpelthen du sidder og argumenterer mod noget, der ikke passer - jeg har i hvert fald ikke oplevet, at størstedelen på HG går amok over dressurheste bag lod men modsat slet intet siger til cordeo. Kan ikke rigtig se, hvad det overhovedet har med emnet at gøre - jeg tror, det er dine egne fordomme der kommer i spil smiley

    Derudover kan jeg ikke forstå, at man åbenbart ikke må blande sig, fordi det er "hans valg" mht. ridehjelmen - nej, det er det altså ikke! Her snakker vi ikke om en tilfældig forbipasserende der kører uden cykelhjelm, men en berider, der eftersigende gang på gang bryder DRF's regler om at bære hjelm.

    Hvorfor skal man hele tiden passe sine egne ting? Det her har absolut INTET at gøre med at snage, bagtale eller gå bag om ryggen på andre. Det handler om en berider, der opfører sig super uansvarligt ved at bryde reglerne.
    Tag ansvar og gør ledelsen opmærksomme på problemet. Det er simpelthen ikke i orden at berideren bryder de regler, der er blevet udstedt, og jeg synes ikke det på nogen mulig måde kan forsvares at være så helt igennem uansvarlig over for den rideklub, man er berider for smiley


  • #34   28. jan 2015 "Du har nu lov til at være uenig, men jeg betragter det ikke som seriøs ridning, hvis man bare luller rundt derhjemme uden at få undervisning eller på anden vis sørge for noget markant udvikling."

    Igen, hvor kommer cordeoen ind i dette billede? Din optømning har intet at gøre med den måde du træner på.


  • #35   29. jan 2015 TS, du må meget undskylde, at jeg lige kort trækker din tråd op igen, nu hvor den egentlig er død, men nu blev jeg altså lige lidt for fristet smiley
    Jeg ville egentlig ikke kommentere mere, for så diskuterer folk jo til det uendelige. Men nu var det jo sådan, at jeg fik af vide, at folk ikke kommenterer på når dressurheste går bag lod og ignorerer cordeoryttere 'fejl', men at det bare var mine fordomme.

    Nu faldt jeg så tilfældigvis over et emne, hvor en del kommenterer bl.a. at næsten alle nutidens topryttere rider for meget bag lod. Jeg gider ærlig talt ikke ytre min egen mening om dette, jeg vil bare lige vise et yderst tilfældigt eksempel på mine "fordomme" (eller andres) smiley

    http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1073581-naa_saa_nu_er_dressur_farligt_for_en_hest


  • #36   30. jan 2015 Nathalie, ingen siger alle rider bag lod - de skriver blot at mange af de ryttere som på højt plan rider hesten en smule bag lod, ikke trækkes ned for det som de bør.

Kommentér på:
Hvad skal man gøre?

Annonce