{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Bente W
Bente W
Tilmeldt:
29. jan 2015
Emner: 1

Valg af dækken {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige overtaget en vallack på 13 år.(traver) han står med et dækken på hele dagen både ide og inde. Men jeg vil gerne have at han skal til at have et dækken på udenfor og et andet indenfor, da jeg kan se han mangler noget hår på bringen. Han er lidt langhåret. Hvad har i af erfaringer . Hvad skal jeg vælge ? Både i gran og sån måske og hvad der er Best af materiale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dækken
  • #1   29. jan 2015 Hvis han bliver slidt fortil, ville jeg give ham en dækkenundertrøje på.
    Samt tjekke, om dækkenet har den rette størrelse.
    Min går med 200 gr. lige nu, det synes jeg er tilpas.


  • #2   29. jan 2015 Jeg vil også prøve med en undertrøje.. Dækkenet passer den nok ikke 100% når den får mærker.

    Jeg har dog aldrig brugt at skifte dækken morgen og aften. Nu ved jeg jo ikke hvor hesten står opstaldet men du skal jo også sikre dig at du selv kan komme og skifte dækken hver dag.. Eller om dem der lukker ud vil gøre der.


  • #3   29. jan 2015 min traver har lige nu undertrøje under , og den har jeg købt ved land og fritid , den er mærket Horze og til en fin pris . min har vinterdækken på , det er på 300 gram . Jeg har altid 2 vinterdækken , 2 overgangsdækken , 2 regndækken liggende til den . og hvis jeg falder over et godt tilbud på dækken , har jeg købt det og gemt det til , hvis et af dem jeg har går i stykker . Jeg bruger dækken fra Biltema , Totti , og andre mærker . smiley . pøj pøj håber du finder det .

  • #4   29. jan 2015 Lige nu går min pony med 400 g RBH dressage dækken med hals:
    (link fjernet)

    Min har et stalddækken fra Horseguard mener jeg på 300 g. Jeg kan ikke lige finde det på nettet..

    Dog har jeg ikke den bedste erfaring med at ligge RBH dressage dækken på en "let" hest. Jeg synes de ligger bedre på de lidt mere "runde" heste med stor præget dressur hals.

    Er den lidt lettere og langbenet i det, ville jeg gå over i horseware serien, RBH sport eller catago.

    Min pony går også med stalddækken på inden for og udendørs dækken når han er på fold. Det tager lige 5 min ekstra om morgenen, men det er absolut alt "besværet" værd!

    for mig mener jeg ikke at en undertrøje virker... Min pony er generelt svær at finde dækken til, men jeg har aldrig oplevet at undertrøjen har hjulpet særlig meget.
    Der findes et dækken til hver type hest, måske er det ikke lige det første og det billigeste man finder der ligger godt på sin hest. Jeg har brugt godt og vel 2 år på at finde dækkener der ligger perfekt på min pony. smiley





  • #5   29. jan 2015 Hesten ska hvert fald ha et andet dækken, slid kommer af forkert form dækken.
    Det vil svare til, at du har noget på der skarver - det ville du osse ta af, ikke?
    En undertrøje ka være fint i starten, med et nyt dækken der passer, så ka pelsen godt vokse.
    Hvis hesten har et dækken på der passer, ka den sagtens gå med det inde og ude.
    Det ska dog gerne "lægges om" en gang om dagen.


Kommentér på:
Valg af dækken

Annonce