{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytning af hest
  • #1   30. jan 2015 ved nye steder plejer jeg altid at gå en tur rundt omkring når hesten er kommet ud af traileren.. Få den til at falde til ro, og måske lade den hilse på nye heste smiley resten er op til hesten selv at falde til ro.. Men godt med stråfoder i boksen så den føler sig "hjemme smiley

  • #2   30. jan 2015 Jeg plejer bare og sætte ham på fold med det samme, når han er kommet ud af traileren, så han kan hilse på de andre heste og så bliver der kikket til ham tit og efter 2 dage det nye sted, så begynder jeg og ride ham o.s.v så han lige får 2 dage i fred og ro til at vende sig til stedet og det fungere super godt smiley

  • #3   30. jan 2015 Når jeg har haft flyttet min så plejede han bare komme ind i boksen.. Så kunne han komme på fold dagen efter.
    Jeg har før redet samme dag som den blev flyttet.. Det har jeg aldrig tænkt over. Det er jo ikke anderledes end at tage til stævne.


  • #4   30. jan 2015 Jeg ville personligt trække hesten rundt så den fik kigget sig omkring og lade den komme på fold opad de andre og så ind i boks som sidste man. Dog kommer der en ny opstalder hos os i morgen. Der kommer hesten ikke ud før på søndag smiley

    Mvh TT


  • #5   30. jan 2015 Flytte den en eftermiddag/aften, så de andre nye heste er kommet på stald når man kommer med den nye hest.
    Lade den kigge lidt når den kommer ud af traileren og så sætte den i nystrøet boks med wrap/hø.
    Lukke den på fold med de heste den nu skal sammen med dagen efter om morgenen/formiddag, og sørge for man kan være der i de timer det nu kan tage..
    Først ride den efter ca. 2 dage når man føler den er faldet okay til i flokken. Så de lige kan vænne sig til hinanden inden man bare tager den ud fra den nye flok.



  • #6   30. jan 2015 Blot lige en ekstra kommentar til emnet:
    Når du flytter din hest, så er det ofte ensbetydende med et foderskifte. For ikke at slå maven i stykker på den i forvejen stressede hest ved en flytning, så er det en fordel altid at tage noget af sit gamle foder med til mindst 4 dage, således at man kan foretage et langsomt foderskifte over en uges tid. Det kunne være en hjælp.


  • #7   30. jan 2015 lad være med at gøre det værre end det er at tage til et stævner, faktisk vil jeg mene det er direkte godt at tage den en tur i ridehuset og ride eller arbejde fra jorden, så den er lidt træt når den skal ind i sin nye boks, så den mere afslappet og spiser nok i stedet for alt vælte rundt i boksen. smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #8   30. jan 2015 Nu er det ikke alle heste der stresses af flytning, mine hr altid taget det i stiv hov, og som flere skriver så tager man jo heller ikke til stævnepladsen torsdag for at ride lørdag, sat lidt på spidsen smiley

    Jeg har altid gjort alt som jeg ellers ville lave på en normal dag uanset sted, ride, fold og i boks, det har virket perfekt for os.


  • #9   30. jan 2015 Nu det ikke alle heste der vant til stævner. Min gamle brugte over et år før den faldt til. Så der står forskel på om hesten tager det som en stævne dag, eller dens verden vælter den mister sin flok sine venner sine trygge rammer. Klar tag foder med, og foderskift skal gerne køre over mindst 14 dage da hestens mave er sart. Har du noget i dens boks hø pose eller andet rykked det naturligvis med, og så masser halm og hø skal den pludselig over på wrap så igen husk det skal tilvænnes. Hos os ryger de ud til flokken enten med det samme eller dagen efter alt efter tid de kommer. Er det en besværlig hest eller noget kan de lige indkøres, så ryger de på fold f.eks med den ældre føre vallak der intet gør, og så har de ligesom en ven når flokken lukkes sammen. Men ja der sikkert intet, de fleste heste klare fint en flytning smiley men ja pas på heste maven. Håber i har fundet det helt perfekte sted, og så brug masser tid sammen i starten, den kender jo dig smiley

  • #10   30. jan 2015 men første gang du tager en hest til et stævne starter de fleste jo ikke ud med bare at tage den med, de er jo kommet for noget, så om den har prøvet det før eller ikke spiller ingen rolle, det jo mere bare en sammeligning på man ikke behøver at male fanden på væggen og at det ikke skal gøres på EN måde og at det ikke er forkert at gøre det forskeligt, de fleste ved jo hvad der er bedst for ens hest syntes det er ret forskelligt fra hest til hest smiley

  • #11   30. jan 2015 Må jeg spørge hvor han er kommet hen? For der hvor jeg står er der lige kommet ny hest i stalden idag nemlig smiley

Kommentér på:
flytning af hest

Annonce