{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du stævne eller hyggerytter?
  • #2   20. feb 2015 Begge dele smiley Kan man ikke hygge når man rider stævne da?

  • #3   20. feb 2015 Hygge smiley

  • #4   20. feb 2015 Begge :o)

  • #5   20. feb 2015 Jeg er en god blanding smiley

  • #6   20. feb 2015 Hygge smiley
    interessere mig ikke for stævner. smiley


  • #7   20. feb 2015 Stævne smiley
    Men hygger også rigtig meget med mine heste!! smiley


  • #8   20. feb 2015 Tja... Jeg rider 0-4 stævner om året, resten af tiden går med hygge. Så jeg er vel en blanding, hvor det mest er hygge :).

  • #9   20. feb 2015 Begge dele.

  • #11   20. feb 2015 Hygge smiley

  • #13   20. feb 2015 Jeg ser mig selv som hyggerytter, fordi jeg kun starter meget få stævner, og altid kun klub- eller sløjfestævner. Lige nu er jeg ikke engang meldt ind i en klub. smiley

  • #14   20. feb 2015 Hvad kalder man en der drømmer om jagter og har som mål at ride Hubertus i Dyrehaven? Kategoriserer man jagter som stævner? Man får jo rosetter smiley men pt rider jeg jo ikke jagter selv om det er målet. Hesten skal bare tilrides færdig, indspringes og trænes op først smiley smiley så jeg er måske hyggerytter? smiley
    Mvh TT der bare vil at vi skal trives, udvikles og hygge med det vi laver smiley


  • #15   20. feb 2015 stævne, men lige nu har jeg unghest så lige nu rider jeg ikke stævner:S

  • #16   20. feb 2015 Hygger til stævner smiley

  • #18   20. feb 2015 Jeg er hyggerytter, desværre.
    Lima, er desværre pony og mine ponyår er udløbet, og jeg har først fået "styr" på ridningen nu smiley


  • #20   20. feb 2015 Jaa men det er ikke den slags stævner jeg gider smiley

  • #22   20. feb 2015 Ej hvorfor dog det? Det var jo det der var sjovt smiley (mest fordi jeg er springrytter, haha)

  • #23   20. feb 2015 Stævne smiley Kommer bare ikke så meget afsted pt.

  • #25   20. feb 2015 Stævne på stævne pony

    Og hygge med shetlænder
    Og bare lidt normal med hest på 164


  • #27   20. feb 2015 Ingen af delene. Jeg rider seriøst hjemme på banen, hvor jeg mest træner unge/ mindre erfarne/genoptræner /videre udvikler ponyer i dressur og spring. Jeg behøver ikke at få en "karakter"/point og vinde over andre for at vise hvad jeg kan. Jeg ved at jeg er god, jeg kan altid lære mere og det er ikke et behov for mig at vinde rosetter (ingen kritik/nedgørelse mod konkurrence ryttere) - deltager i et par hygge stævner, hvis hesten skal ud og opleve noget, ellers holder jeg mig til min egen bane. smiley




  • #29   20. feb 2015 Fie - Start hende som hest! smiley
    Det gør jeg med Natash... At vi ingen chance har er så en ting, men hun kommer ud og ser og oplever nogle ting :3.


  • #30   20. feb 2015 Jeg elsker at konkurrere, men kan da altid tage en hygge tur smiley

  • #31   20. feb 2015 Stævnerytter

  • #32   20. feb 2015 Drømmer om at finde en ny hest som jeg kan vise frem til stævner engang imellem, men har ikke redet stævne siden maj 2014 og det har ikke rørt mig vildt meget ud over at jeg savner det lidt, Så er vel nok "hygge rytter".
    Jeg tager min ridning meget seriøst og træner alt hvad jeg kan for at blive bedre, men har ikke behov for at vise det frem til stævner. smiley


  • #34   20. feb 2015 Jeg er en hyggerytter, som håber på at kunne forbedre mig selv og min hest så meget at vi kan deltage i nogle små gangartsstævner. smiley Jeg har aldrig været eller redet til et stævne, men kunne godt tænke mig dette, uden at det skal styre min ridning og samvær med hesten. Så hyggerytter med drømme!

  • #35   21. feb 2015 TT
    Jeg glæder mig til at møde dig til hubertus engang så smiley


  • #36   21. feb 2015 Stævnerytter smiley I western, hvor der er klasser fra jorden også, så når vi har "hygge-jordtræningsdage" er det også en slags seriøs træning alligevel smiley

  • #37   21. feb 2015 Bettemus:

    Det er jeg godt klar over. Men de kommentar som kan forekomme på kritikken kan jeg personligt ikke bruge til meget. Og de personer jeg har mødt/ set på stævnebanerne som er stævneryttere vil helst vinde og gør det ikke for at få en oplevelse. Jeg generalisere her. Det ved jeg, men det er blot min erfaring. Der er ikke noget galt i at være stævnerytter overhoved. Jeg får bare ikke personligt noget ud af det. smiley


  • #39   21. feb 2015 Tak for svarene smiley

  • #40   21. feb 2015 Bettemus.
    Det er meget vel muligt.
    men det ændre ikke på at jeg ikke selv kan bruge resultaterne/kritikken til noget. smiley


  • #42   21. feb 2015 Bettemus.

    Det har jeg heller ikke sagt at det ikke kan. smiley


  • #44   21. feb 2015 Det er så også noget som du ikke kan sige noget om, da du ikke er mig smiley



  • #46   21. feb 2015 Tja jeg er vel begge dele - jeg elsker at vise min hest frem på stævnebanerne, men elsker en hel dag i stalden kun med hygge smiley

    Bettemus smiley : Bare fordi du har fået god karakter i psykologi, gør det ikke dig til en "ekspert" i hvordan hjernen og psyken fungere. Jeg får gode karakter i både psykologi, samfundsfag(ISÆR sociologidelen) og biologi. På baggrund af den viden jeg derigennem har tilegnet mig, kan jeg stadig ikke sige hvordan folk er/hvordan de bliver påvirket af hændelser på baggrund af en kommentar på hestegalleri.


  • #48   21. feb 2015 Bettemus:
    Ja individet opbygger sin "habitus"(sin rygsæk...) igennem hele livet. Men det er bestemt ikke sikkert, at personen får ligeså meget ud af at ride stævne som at ride derhjemme. Et stævne er jo et subjektiv syn på ens ridt(gælder vidst mest i dressurdelen) Det kommer helt an på personens tidligere erfaringer(eller Ziehes forestilling om vi erfarer ting før vi selv har prøvet det..) Jeg vil personligt ikke få samme erfaring ud af en dressurklasse , som en dressur undervisningstime.

    Jeg vil nærmere sig at personen opbygger sin identitet igennem bla. stævner smiley Ikke sin dygtighed..


  • #50   21. feb 2015 Bettemus:
    Men der er stadig forskel på at udvikle sin dygtighed og udvikle sin identitet. I omgivelserne omkring os(også indtrykkene) udvikler ikke vores dygtighed men udvikler vores identitet smiley

    Hvordan hestens hjerne osv. fungere gider jeg ikke rigtig inddrage på denne tid af natten.. Det bliver for biologisk for min hjerne.. smiley Den har stadig pause fra biologiske forklaringer efter SRP skrivning smiley Men vil sige; hvordan hesten oplever tingene er ikke de samme som menneskets. Hestens identitet er bestemt ud for den essens - den lever efter sine instinkter, ikke som mennesket der "selv" vælger.


  • #53   22. feb 2015 Jeg er nok begge dele. Jeg rider stævner men er ikke bleg for en skovtur i ny og næ og det der med en hel dag i stalden og bare hygge med hesten er jo skønt. ??

  • #55   22. feb 2015 Tillykke med dit 10 tal - Det ændre stadig ikke på det faktum at du ikke kan fortælle mig hvad jeg lære og ikke lære og hvordan jeg udvikler mig.

    Psykologi er hvordan hjernen/psyke fungere generelt. Ikke hvordan jeg udvikler mig PERSONLIGT. Derfor kan du ikke komme med et augment for om du ved hvordan jeg udvikler min ridning og det er ved at være til stævner eller ved at ride rundt på min egen bane.


  • #58   22. feb 2015 Jeg er ligeglad med hvor meget du ved om hvordan hjernen er indrettet. Jeg har heletiden skrevet at jeg PERSONLIGT ikke får meget ud af at ride stævner. BUM den er ikke længere. Jeg føler ikke at får noget ud af at vise en uddannet dommer hvordan jeg rider, da jeg ikke føler jeg kan bruge kommentarene på min kritik til meget.

    Vil du ikke godt bare lade den ligge her? Jeg bliver ærligtalt lidt vred når du påstår om jeg lære noget ved det eller ej, for det kan du ikke bevise eller komme med et argument for der vil overbevise mig, da du ikke kender min hjerne eller de følelser jeg går rundt med når jeg er til stævne. Og så er jeg ligeglad med hvor meget du ved om den generelle indlæring hos mennesket.

    tak.


  • #61   22. feb 2015 hvordan kan du sige det?

    hvis jeg føler jeg lære mere ved at lege lidt på min egen bane, få undervisning og ride i ro uden alle andre ryttere/heste, tilskuere, dommere og stævne atmosfære, så er det jo det jeg skal. Det kan godt være jeg lære noget ved det, men hvad det er ved jeg ærlig talt ikke. Derfor siger jeg at jeg ikke FØLER jeg får noget ud at at ride stævner. og så kan du være så uenig som du vil, det ændre ikke på noget.


  • #62   22. feb 2015 Jeg ville frygteligt gerne ud og starte stævner, men min ryg er desværre ikke helt enig og Tristan er sgu noget af et fjollehoved til tider så vi ikke løbe risikoen ved at han måske taber mig.

    Men har da håb og drømme med min koldblod smiley , også selvom jeg ved folk nok vil grine ad os, så må vi jo bare smile tilbage smiley .


  • #63   22. feb 2015 Jeg har aldrig været, hvad jeg ville betegne som stævnerytter, men jeg har da redet et par mindre stævner. Og jeg kan faktisk rigtig godt lide det - især på grund af træningsprocessen forud for et stævne. Jeg synes, at det er en rigtig sjov opgave, at skulle planlægge sin ridning med et bestemt mål for øje, og så er det jo dejligt at mærke forbedringen. De perioder, hvor mine heste og jeg har udviklet os allermest, har faktisk været, når vi trænede til stævne. Netop fordi det har givet mig langt mere motivation for at tage ridningen seriøst, og arbejde målrettet med de fejl, der nu måtte være i min ridning.

  • #64   22. feb 2015 Bettemus: Hvilken psykologisk teori fastslår, at man med sikkerhed lærer noget af at ride stævner, som man ikke kan lære på andre måder? For det lyder nu meget mærkeligt i mine ører. Så konkret er psykologi jo slet ikke. Det er rigtigt, at vi ubevidst kan lære ting, som vi egentlig ikke er opmærksomme på, når vi lærer dem. Men der er da ingen, der uden at kende Zette, kan konkludere at hun med sikkerhed vil få noget vigtigt ud af at ride stævner - ellers må du da meget gerne fortælle, hvilken del af vores hjerneindretning, der ligger til grund for dine udtalelser.

  • #66   22. feb 2015 Hvorfor skal det altid være enten eller?

  • #67   23. feb 2015 Jeg rider begge dele. Jeg har en hoppe jeg primært bare hygger med, da hun er til den ældre side og så rider jeg en hest jeg starter til stævne. Så ja smiley

  • #68   23. feb 2015 Er pt i gang med at tilride min hest, men på sigt vil jeg gerne ud at starte stævner. Dog er det også vigtigt for mig at træne fra jorden, ride ture osv med min hest, så hyggerytter er jeg også:)

  • #69   24. feb 2015 Begge dele smiley elsker at lave forskellige ting med mine heste, så keder de sig heller ikke!:D

  • #70   24. feb 2015 Jeg er stævnerytter smiley
    Hygger da også men træner primært for at styrke min hest og for at få den gjort klar til næste stævne smiley
    Så hygger vi med lidt spring og lidt tur ridning for at min hest ikke kører helt død i dressuren smiley


  • #71   26. feb 2015 En god blanding smiley mest hygge smiley

  • #72   26. feb 2015 "hygge rytter", men har planer om at jeg gerne vil til et western stævne når både krikke og jeg er gode nok smiley så må vi tage den derfra, og se om det er noget vi bliver bidt af.. gider i hvert fald ikke de traditionelle stævner, som dressur og spring(må vi vidst heller ikke mere), DHE træf, osv smiley

  • #73   26. feb 2015 Siff - Du må starte ham som hest når nu han er 2'er og når dine ponyår udløber c:

  • #74   27. feb 2015 eg elsker stævnernes atmosfære, menneskerne, at møde nye folk osv. Jeg synes man lærer ret meget til stævner. Hvordan andre rider, jeg sætter mig tit nye mål, når jeg er til stævner, men også hvordan man håndterer pressede situationer. Jeg har også været til nogle stævner, hvor jeg har lært Hvordan man Ikke skal ride! Det kan godt være jeg "kun" kom 3.pladsen, men til gengæld var jeg en af dem der var sødest mod min hest! Jeg rider for at vinde, men ikke hvis det betyder at jeg skal være ond mod min hest!
    Lige nu arbejder jeg med en unghest, og kan derfor ikke ride stævner - jeg kan godt mærke at jeg savner det lidt, men jeg føler ikke at jeg mangler det. Jeg synes det er meget hyggeligere at man kan slappe af omkring hesten, i stedet for at fokusere på at den skal blive bedre hele tiden, som de fleste konkurrence mennesker fx. Ville have (Ingen kritik, og self er det ikke alle der er sådan)
    Så tror nok jeg er lidt begge dele? I hvert fald mere hyggerytter end da jeg var mindre?


  • #75   27. feb 2015 Hyggerytter men er da med til nogle få stævner smiley som DHE og sådan noget xD

  • #76   27. feb 2015 Dancingequine: du må ikke ride heste klasser på kat. 2 ponyer:)

  • #77   27. feb 2015 Jo, det må man Neel, til E og D stævner :). Jeg har selv gjort det, og læst det i reglementet.
    Så længe ponyen ikke er målt, må 2'er og 1'er startes som hest, 2'er t.o.m. sværhedsgrad 2.


  • #78   27. feb 2015 når den ikke er målt, så ved man jo i princippet ikke hvad den er. Selvfølgelig må man starte dem som heste til B0 metoder, men en godkendt kat 2 må ikke startes som hest;)

  • #79   27. feb 2015 Neel - Jeg har heller intet skrevet om at den må startes som hest hvis den er godkendt kat. 2. Men læser man reglementet må man starte 2'er der ikke er målt = man må altså godt starte sin 2'er pony som hest :). Selv tænker jeg det er logik at en godkendt 2'er ikke må startes som hest. Men det kan da godt være det bare er mig.

Kommentér på:
Er du stævne eller hyggerytter?

Annonce