{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Finde motivationen og lysten igen {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har oplevet dette.

Jeg er gået hen og har mistet motivationen og lysten til ridning. - Og også næsten det at have hest.
Jeg har mangle planer og drømme om hvad vi skal lære m.m., men min lyst er bare... Væk.
Skolen tager rigtig meget af min tid (2.g), jeg har fået arbejde, ponyen har stået syg og jeg har en del personlige ting at slås med for tiden.
Det er blevet "så slemt" efterhånden, at jeg knapt orker at strigle.
Og jeg savner det. Rigtig meget, men, jeg ved ikke hvordan jeg skal få vendt det hele igen.

Jeg ser min pony hver dag, da hun står hos naboen og det er mig der står for at lukke hende og hendes foldkammerat ind, jeg skal stille mad frem, sørge for der er hø, muget og vand i vandspanden til hende, så det er ikke fordi jeg ikke ser hende overhovedet.

Jeg har gået og tænkt et par gange på at udlåne hende, så hun kan komme ud og blive passet og få den opmærksomhed og kærlighed som hun i den grad fortjener. Men jeg ved også bare med mig selv, jeg kan ikke fungere i min hverdag, hvis jeg ikke får mine mindst 5 minutter med hende. På trods af den manglende motivation, lysten til ridning og generelt hest og at jeg næsten skal sparke mig selv ud af døren, så er hun det jeg ser frem til, hun er dagens højdepunkt. - Hvilket nok lyder meget mærkeligt i nogens ører, for hvis hun er den jeg ser frem til og hun er dagens højdepunkt, hvorfor fanden letter jeg så ikke bare røven og kommer over i stalden?

Som sagt så har jeg nogle personlige ting at slås med. Jeg har angst, en mor som går hjemme med depression/stress som tager på mig, en far der arbejder meget og som næsten sover bare det han sætter sig i sin stol og andre ting.
Jeg har mest af alt lyst til bare at ligge under min dyne, se fim/serier og sove. Og derfor har jeg svært ved bl.a. at sparke mig selv i røven og komme af sted. Jeg har ganske enkelt ikke lyst. Når jeg så er i stalden, så er jeg glad for at jeg tog af sted, for jeg slapper af og stresser af i stalden..

Det, som jeg egentlig bare gerne vil med det indlæg her, er at høre hvad I gjorde, hvis I havde mistet lysten og motivationen. Hvordan I genfandt det og kom i gang igen.

Jeg mangler hjælp og inspiration til at komme i gang igen..

Tak fordi I har brugt jeres tid på at læse min tekst, og på forhånd tak for de svar I kommer med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finde motivationen og lysten igen
  • #1   20. feb 2015 Har du prøvet at tage i stalden, og så bare gøre det? Ride en tur? Evt. se om det hjælper. Det behøves jo ikke at være noget specielt - blot en lille tur smiley

  • #2   20. feb 2015 Er prøvet, og har ikke hjulpet.. Nogen gange kan jeg godt impulsivt hoppe op og ride lidt, enten på banen eller en tur, men det skær sjældent og jeg er ved at gå ud af mit gode skind over jeg ikke kan finde lysten til det :(.

  • #3   20. feb 2015 Hvor er det øv.
    Kan det være fordi du mangler inspiration? At din ridning og omgang med hestene bliver for ensformigt?


  • #4   20. feb 2015 Det jo lige det jeg har stået i søde. Og du ved hvad der skete. Jeg valgte ikke at udlåne, flytte eller smide min hest hel som foldbums - men har fortalt mine forældre hvor problemet ligget og vi skal snart ud og se på ny bil (i morgen) og trailer også, så jeg endelig kan få undervisning ved ham jeg vil ride ved. smiley har du sat nogle mål for året du vil nå? Fx har jeg målet at ride en LA3, eller bare kune øvelserne.
    Du skal nok klare den - for du vil indse hvor tomt det er uden din hest!


  • #5   20. feb 2015 Som skrevet, jeg har masser af planer og drømme. Jeg har over 50 fagbøger om heste jeg søger inspiration i, følger facebooksider, youtubere m.m. :(.
    Men kan være det er fordi omgangen bliver for ensformig måske..


  • #6   20. feb 2015 Hvad med at lade hende stå en periode og starte stille op igen? Tænk over ting som hvorfor du købte hende.
    Jeg siger altid til mig selv: kan du forestille dig dit liv uden hende, så hører I ikke sammen mere. smiley


  • #7   20. feb 2015 Lea - Yeah, tænkte faktisk på dig da jeg oprettede emnet her!

    Jeg vil rigtig gerne have undervisning, og tror også det ville kunne pifte det hele lidt op. Men vi har ikke trailer eller noget, og der er heller ikke råd til det. - Hende jeg vil have undervisning af kører ikke ud /:. Vi kunne altid leje en trailer ja, men det er kun min far der kan køre med trailer og han arbejder som skrevet ret meget, og er meget træt når han kommer hjem fra arbejde..

    Jeg har et par mål ja, men det er som om vi sidder fast i dem.. Jeg kan ikke komme videre og bliver frustreret når Natash så ikke vil eller kan som jeg beder hende om :(.

    Og tak, Lea. Jeg ved at jeg kan klare det, jeg ved bare ikke hvordan lige nu..


  • #8   21. feb 2015 Det okay du bliver ked af det, og dey okay ar tingene ser meningsløse ud lige nu - just been there!
    Nu ved jeg ikke hvor meget din far er interesseret i ridningen, men har du overvejet at lave en fast aftale med ham fx 1-2 gange om måneden hvor han kan køre dig? Det kan altså gøre underværker, og mere hjælp er ikke nødvendigt når du ikke har mere overskud lige pt. --- Men giv dig selv en pause - se nogle hestefilm (giver mig lyst til at ride midt i filmen haha)


  • #9   21. feb 2015 Hmm.. Altså hun har jo en part som egentlig har hende to gange om ugen.. Nogengange kan parten bare ikke komme ud til hende fordi faren arbejder eller moren ikke har bil, så det bliver alligevel mig der skal over og passe hende.
    Men, hun har også bare "stået stille" siden november næsten. Jeg tror, at siden november har jeg lavet noget med hende.. 20-25 gange, af 3 måneder :(.

    Jeg kan forestille mig det ville være rart at have flere penge til mig selv ( smiley ) men ikke et liv uden Natash.. Hun er min bedste ven. Tanken har strejfet mig, at vi ganske enkelt bare ikke hører sammen mere. Men når jeg så har tænkt det, så bliver jeg ked af det og sur over jeg kunne tænke sådan, når jeg holder så meget af hende. Og jeg vil ikke se hende være ejet af en anden. Det kan jeg ikke


  • #10   21. feb 2015 Sådan har jeg det også... Helt præcist. smiley

  • #11   21. feb 2015 Han har nada interesse i det. - Ligeså min mor. Står alene med det herhjemme.

    Jeg har tænkt det, og også snakket med ham om, om det ville være muligt at vi aftalte han kørte mig 1-2 gange om måneden. Han virker bestemt ikke afvisene, men jeg ved også at jeg selv skal betale for leje og undervisning. Så det skal der findes i budgettet. Kender dog heldigvis et par stykker med trailer, så kunne være jeg kunne låne en billigt.....


  • #12   21. feb 2015 Hehe, hestefilm lyder ikke så tosset. - Nogen du kan anbefale?c:

    Det er sjovt som de kære krikker kryber under huden på en nogen gange, og man føler man bare ikke kan undvære dem :3.


  • #13   21. feb 2015 Uh.. Søg på tråde herinde - der er mange!


    - men der kan du bare se, du allerede blevet motiveret til at planlægge efter det, så du ka finde lysten igen. *DING DING* krav opfyldt smiley


  • #14   21. feb 2015 I'll do then, hehe!

    Hahaha, alt der skulle til var bare dig der foreslog undervisning :).
    Må prøve at høre lidt rundt omkring af dem der har trailer og så lægge et budget over das alles :).


  • #15   21. feb 2015 Hvis du mangler flere råd skriver du bare! :*

  • #16   21. feb 2015 Skal jeg nok, tak smiley

  • #17   21. feb 2015 Først og fremmest skal du acceptere at du ikke har lysten lige pt. smiley

    Min lyst og motivation kommer og går meget - og jeg lader den. Har jeg ikke lyst til at ride/træne en dag, jamen, så springer jeg det bare over. Vil jeg kun strigle ganske hurtigt - så gør jeg det, men vil jeg så ride, så det sådan det er.

    Det at smide forventningerne til en selv, det hjælper meget. Så længe hesten får mad, vand og en ren boks, så behøver den altså ikke meget mere, et kys på mulen og lidt ømhed er jo blot bonus. smiley

    Den har ingen ambitioner om stævner eller lign, husk dig selv på det.


  • #18   21. feb 2015 Det kan bare være lidt svært, når nu man har så mange planer og drømme man gerne vil have udført. Jeg vil nok også gerne lidt være en superwoman som kan klare det hele..

    Men ja, jeg må jo tænke sådan på det, at hun er glad bare hun får mad, vand og en dejlig ren boks.. Tak :).


  • #19   21. feb 2015 Ja, men den er dine planer og drømme - ikke din hest. Den bliver ikke "skuffet" eller føler sig svigtet blot fordi du ikke fik trænet den pågældende dag smiley

    Jeg har tit tænkt når jeg kørte hjemmefra at i dag er det bare strigling, men når jeg så kommer ud til hende, så kan det være jeg ender med at ride eller gå en laaaang tur - blot fordi jeg først er kommet af sted, som er det sværeste smiley


  • #20   21. feb 2015 Yeah, kan sagtens se logikken i det.. - Jeg må prøve at ændre min tankegang og lade forventninger m.m blive hjemme og bare.. Se hvad der kommer ud af turen i stalden.

  • #21   21. feb 2015 Hold en pause. Få tankerne væk. Få din Pony passet et sted hvor du er sikker på´at hun har det godt og få hende så hjem igen, hvis du slet ikke kan holde ud til ikke at have hende. Det er en svær tid i gymnasiet, at få det hele til at passe. HVis det hjælper at få et halt års tid væk fra ridningen, har det så ikke været det hele værd? HVis det ikke hjælper at være helt væk fra det, jamen så har du prøvet det og så bliver du bare nødt til at få det hele til at passe.
    Jeg kender en der var blevet træt af ridningen, hun tog en pause på et åar og hun kom tilbage med meget mere engagement og energi, end hun havde turde håbe på !


  • #22   21. feb 2015 Det første jeg tænker, er om det kan være årstiden? Når jeg har hesten derhjemme, har jeg også selv lidt svært ved at få slæbt mig selv ud til dem, når det er vinter smiley
    Er det rigtigt forstået, at når du endelig er ude ved hende, at du så nyder det?
    For så kan du jo prøve at starte med at vælge én dag i uden, hvor du SKAL ride, og så virkelig tvinge dig selv til det :3 så kan du jo evt. Bygge flere dage på smiley
    Det hjalp i hvertfald mig smiley
    Og så prøv at lave lidt forskelligt - hvad du lige har lyst til den dag smiley


  • #23   21. feb 2015 Måske være sammen med anden rytter om nogle ting, giver glæde at dele hestetosserierne med nogen. Hvis du er interesseret kan du kontakte mig på PB, kunne godt bruge en at lave noget sammen med en gang i mellem

  • #25   21. feb 2015 Hvad med at finde en ny part som faktisk kan komme de aftalte dage? Så får du måske også mere ro og ikke har den dårlige samvittighed over hun ikke bliver brugt?

  • #26   21. feb 2015 Hvad med så at prøve forskellige ting og opfinde nye lege? Det er udfordrende både for rytter og hest.
    En af legene kunne være at være på ridebanen. Sætte hesten i skridt og så bare slappe af, uden at styre. Bare prøve at følge hesten og hvor dan går hen. Det lære man så meget af! Og den eneste regl er at hesten skal skridte, og rytter må ikke styre. Og så kan man senere udvide til trav og galop.
    Kunne du ikke prøve at lave lege ala dette, sådan så du kunne fokusere lidt på din hest "reaktionsmønster" - call it whatever. Tænker det måske kunne give lidt motivation til at prøve endnu mere. smiley


  • #27   21. feb 2015 JKL - Det er lidt svært at flytte hende, jeg har ikke råd til andre steder som det ser ud pt. og der er kun Natash og hendes foldkammerat, så kammeraten kommer til at stå alene hvis jeg flytter hende. Det var derfor jeg tænkte på udlån, men så er der stadig Kalle som står alene tilbage, og jeg er ikke særlig vild med tanken om at hun kommer væk og jeg ikke kan se eller bestemme, hvad der sker..

    Maja - Det er en blanding af årstiden også, ja. Vi har kun en ridebane på stedet, uden lys, og så har min pony også stået syg henover vinteren.
    Jeg har prøvet på at sige, den dag her SKAL jeg ud og ride. Jeg havde "lovet" mig selv og min pony at vi skulle ud og ride en laaang tur mindst en gang om ugen. Det kom vi aldrig /:.

    Gitte - Det kan godt være det er fordi jeg savner at være sammen med andre..

    Lisette - Noget af min demotivation kommer helt sikkert af, at jeg ikke føler vi laver nogen fremskridt når vi træner.

    Camilla - Jeg er rigtig glad for parten, hun er sød ved min pony og hun holder allerede meget af Natash. Det gør mig heller ikke altid noget at hun skriver, at hun ikke kan på grund af mangel på kørsel, jeg skal alligevel over i stalden og lukke ind. Natash tror jeg heller ikke har noget imod at få en ekstra fridag.

    Team - Det kunne jeg godt prøve.. Det lyder interessant.


  • Freja L
    Freja L Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #28   21. feb 2015 Jeg har haft det samme problem?? jeg har det bare med at når man får part, så syntes jeg bare at det er "brovokerene" hun/han rider på min hest!?? inderst inde ville jeg jo gerne ride??? så jeg tænkte: .. Jeg syntes ikke liiiiiggge.. At det er så fedt jeg låner min egen hest ud til en anden ( sådan er der jo nogle der er)?? så blev jeg jo nød til at ride vis jeg ikke ville sælge hesten??? Så jeg red den bare tit..??? men selfølgelig, vis du her angst så..??

  • #29   21. feb 2015 Har det fint med at en anden rider hende. Ellers havde jeg ikke søgt part :). Parten får også undervisning af mig næsten hver weekend.
    Min angst har intet med min pony at gøre. Det er socialt jeg har angst.
    Og jeg kunne godt tvinge mig selv ud i stalden og ride, men så ved jeg også bare med mig selv, at det ikke ender godt smiley


  • #31   21. feb 2015 Jeg kedede mig i min ridning da min pony stod hos min nabo, ingen og ride med, dårlige ridefaciliteter gjorde at jeg ikke syntes det var lige sjovt hver gang smiley valgte og flytte min pony op på et offentlig opstaldningsted.... Det er den BEDSTE beslutning mine forældre og jeg nogensinde har taget! Det at kunne ride med andre, ride i hal, springbane osv gør at jeg hver dag tager derop med glæde og smil. Trods diverse lortedage smiley
    Mit bedste bud er at prøve, bare lige for at se hvordan det går smiley


  • #32   21. feb 2015 Det er super interessant. Helt klart noget man lære af! Og der findes så mange af den slags øvelser hvor både hest og rytter skal tænke selv.
    Det blot én af dem smiley


  • #33   21. feb 2015 Maja - At springe og så bare at være hos hende..:)

    Lena - Jeg har ikke råd til at flytte hende :). Ville gerne, men er også glad for at hun er hos min nabo, især med mine skoletider.

    Team - Jeg må prøve det, håber at jeg kan finde tid i morgen. - Sidder midt i SRO skrivning og jeg skal aflevere i morgen.


  • #35   22. feb 2015 Maja - Vi har ingen spring, så det er lidt svært at springe :3..

  • #37   22. feb 2015 Jeg har bare ingen mælkekasser eller nogle brædder :).

    Vi har nogle dæk, men de er sygt tunge at slæbe rundt på, og er ikke særlig stabile når de ligger ovenpå hinanden. Og jeg har ingen bomme :).


  • #39   22. feb 2015 Meget æv ja :).

  • #40   22. feb 2015 Skriv endelig hvordan det går! smiley

  • #41   22. feb 2015 Skal jeg nok :).

  • #42   25. feb 2015 Nå, jeg tænker at jeg lige vil komme med en kort opdatering.

    I mandags havde jeg meeega meget lyst til at ride. Og jeg havde tidligt fri fra skolen, win-win.
    Så jeg tog i stalden med godt humør og kom ud og ride. De første.. 20 minutter gik godt, men så blev lillehesten bange, satte i galop, sadlen gled rundt og jeg landede foran hende. Jeg fik et ben i ryggen og en hov i baghovedet, så nu har jeg hjernerystelse og ridningen er endnu engang sat på pause, til jeg er kommet mig over hjernerystelsen..
    Det var ikke lige sådan jeg havde håbet mit "ridecomeback" ville ende


  • #43   25. feb 2015 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg... Men jeg vil gerne bede dig om at fokusere på den glæde der kommer op indeni dig når du kommer ind i stalden/ud på folden og ser din hest, lige i det øjeblik jeres øjne mødes smiley jeg har haft en del/og har stadigvæk nogle udfordringer med Tindur der ikke ligefrem fremmer motivationen. Men det jeg så fokuserer på er den glæde der kommer op inden i mig når jeg ser ham. smiley og denne glæde gør at jeg husker på hvorfor jeg har ham smiley og så er det værd hver frustration, hårde arbejde og tårer smiley
    Håber du kan bruge det til noget smiley
    Mvh TT


  • #44   25. feb 2015 Øv øv øv smiley så lige din opdatering smiley det er jeg utrolig ked af. Håber du alligevel kan bruge det jeg har skrevet til noget smiley
    Mvh TT


  • #45   25. feb 2015 Det kan jeg helt sikkert, TT :).
    Parten havde hende i går og kom da jeg var ved at ordne hø m.m, da pony så kom ind kiggede hun på mig med de der kæmpe ponyøjne og lignede virkelig en der spurgte om jeg kunne tilgive hende. Det blik hun gav varmede mig og jeg glæder mig til at skulle i stalden igen. - Træningen må dog vente til jeg ikke er ved at græde øjnene ud på grund af hovedpine og kvalme :).


  • #46   25. feb 2015 Dejligt at høre smiley det er utroligt hvad de kan fortælle os hvis vi bare tager os tid til de smiley
    Mvh TT


  • #47   25. feb 2015 Det er virkelig vildt :).

  • #48   26. feb 2015 Hvor øv! God bedring!

  • #49   26. feb 2015 Det er så øv, især når lysten bare var der den dag.. At det så ender i en katastrofe er bare rigtig surt :(.

    Mange tak!


  • Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 10
    #50   26. feb 2015 Hej
    Jeg kan nok ikke motivere dig, men som gymnasielærer hæfter jeg mig ved at du går i 2.g. Det er lige præcis der, mange elever får stress på og går lidt død i det hele. Så måske kan jeg trøste dig lidt med, at det i hvert fald slet ikke er så unormalt, det du beskriver. Og så tænker jeg også, at "pligter" har det med at blive sure. Også selv om man i bund og grund gerne vil dem, de kan bare blive tunge, hvis man også har mange andre ting man skal og man så føler, at man SKAL det og det...


  • #51   26. feb 2015 Åh du har lige præcis beskrevet alle mine følelser og tanker. Jeg har det så meget på samme måde.

  • #52   27. feb 2015 Ej hvor er det øv! Man finder endelig ridelysten, og så sker sådanne noget? Rigtig god bedring!

  • #53   27. feb 2015 Hey sascha.

    Nøj hvor vil jeg først og fremmest sige jeg seriøst er ked af det på dine vegne. jeg står nemlig i samme dilemma.

    de sidste 2 år har jeg mistet lysten. ikke det i at have hesten, han er ligesom din, mit et og alt og kan ikke leve uden jeg ved han er hos mig. men pasningen, ridningen. det kræver en så stor tid og det stresser mig.
    Jeg har også skole og arbejde ved siden af så det tager en del af tiden.
    Så står min hest også opstaldet så han står et stykke fra mig.

    Så ligesom dig har jeg mistet motivationen. jeg har så gjort det at jeg søger part til ham nu. så han altså kan få noget kærlighed nu hvor jeg er så langt nede.

    Lider netop selv af angst, men også af depression.

    Du kunne jo måske tage dette at tænke på? Så vil han jo blive hos dig og imens kan en part give din hest opmærksomhed og pleje? Bare indtil du har fundet motivationen! smiley

    Jeg ved hvad du kæmper med, tro mig, det er nogengange SÅ frustrerende! Så skriv endelig! smiley

    Men håber du snart finder din motivation igen smiley


  • #54   27. feb 2015 Heidi - Præcis, det bliver rigtig tungt at skulle i stalden, når jeg sidder og har fx 10 timers afleveringer for til en uge, bunkevis af lektier den næste og sent fri alle dage den tredje. Så bliver det rigtig rigtig tungt at nå det hele.
    Og ja, det er typisk i 2.g, har jeg godt lagt mærke til. Puha for den :).

    Anja - Det er en rigtig trist og irriterende følelse /:.

    Niko - Det er rigtig typisk, og SÅ typisk mig hehe! smiley
    Mange tak.

    Mason - Jeg har allerede en part, netop fordi jeg vidste jeg ikke havde nok tid i forvejen til hende :). Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers kan gøre, for uanset hvor mange timer jeg sidder og søger efter inspiration i bøger, på nettet osv og tænker: "Dét skal vi kunne, dét skal vi nå!".. Så når jeg ikke længere ud i stalden end at tænke: "Ej.. Det gider jeg sgu egentlig ikke, det bliver igen en af de dage hvor jeg bare ordner stalden og nusser lidt om hende.."

    Det er virkelig frustrerende hehe. Jeg får så dårlig samvittighed over det, selvom jeg ved Natash ikke har noget imod en ekstra fridag eller fem ;).

    Mange tak, og i lige måde :).


  • #55   27. feb 2015 Du må lade være med at forvente så meget af dig selv søde dig smiley lad være med at sætte dig ridemæssige mål og sammenlign dig med andre og hvad de kan smiley hvis jeg havde skulle sammenligne mig og Tindur med andre ville jeg for længst været nede i kulkælderen da jeg ikke tilrider på 4 uger Osv smiley vi tuller stadig rundt i trav og øver på overgange, temposkift og at have hovedet rigtig smiley vi startede tilridningen for 6 mdr siden... Så forsøg bare at nyde din hest smiley
    Mvh TT


  • #56   27. feb 2015 Jeg ved det, jeg ved det. Snakker bl.a. med min psykolog omkring det at jeg forventer for meget af mig selv m.m. så det er noget jeg øver mig i at lade være med :). Det er bare svært, når først man er inde i det. Det er en vane der skal brydes :).

  • #57   27. feb 2015 Jeg kender seriøst godt til det med dårlig samvittighed! smiley

    Nu har jeg næsten ikke striglet sonny i 14 dage og han vil jo så gerne være sammen med mig. Men jeg er SÅ træt efter skole og have ordnet staldet og så vil jeg altså bare gerne hjem!



  • #58   27. feb 2015 Det er jo det :(. Glæder mig bare til gymnasiet er overstået.. Regner med jeg tager mig et sabbatår for at arbejde lidt, så håber jeg at der er tid til noget hesteri..:)

  • #59   27. feb 2015 Er også Hg student i 2017 så håber når jeg er elev at der også er tid til hesten! smiley




  • #60   27. feb 2015 Dejligt :)!
    Jeg er - forhåbentlig - færdig med STX til næste år, og efter et sabbatår håber jeg på at komme ind på veterinærsygeplejerskeuddannelsen. Så der skal arbejdes og hestes i sabbatåret :).


  • #61   12. apr 2015 Nå, selvom emnet her er halvanden måned gammel ca, tænker jeg at jeg lige vil komme med en lille opdatering.

    Jeg har både gode og dårlige dage nu, i stedet for kun dårlige. Jeg har faktisk været ude og ride 3 gange siden i søndags, bl.a. i dag. Min pony er begyndt at reagere helt utrolig godt på mine bensignaler, så det er efterhånden en fornøjelse at ride igen, for hun er frisk, fremadgående og arbejdsvillig.

    Desværre er min angst både og blevet værre. På det personlige plan går det fremad, jeg kan stadig mærke min angst, men jeg har fået nogle rigtig gode værktøjer at arbejde med, og en dygtig og dejlig psykolog som hjælper mig.
    Dog har jeg nu mistanke om at jeg har en depression, og har også fået bestilt tid ved lægen til en snak omkring det, så jeg kan få at vide om det "bare" er angsten og min psyke der spiller mig et pus, eller om jeg rent faktisk har en depression.

    Jeg har derudover udfordret min pony og jeg, vi skal starte 2 x 40cm spring til maj, jeg har valgt at jeg flytter hende til en anden stald, 4,5km væk i fuldpas, så jeg får hende lidt på "afstand" og jeg starter måske undervisning fra maj også :). Så forhåbentlig går både pony og jeg en lysere fremtid i møde :).


  • #62   13. apr 2015 Dejligt at høre du har det lidt bedre smiley dog håber jeg ikke at det at du får din pony i fuldpas bliver en "undskyldning" for at ikke tage der ud, da hun har et stort behov for dig, især i starten på et nyt sted. Jeg ved godt at det ikke er din hensigt men har set det ske rigtig mange gange for "normalt" fungerende mennesker og så med dine udfordringer så er det endnu hårdere at ikke falde i fælden smiley synes det er super flot du har tilmeldt stævner og godt du får hjælp smiley glæder mig til at høre mere om det i fremtiden smiley

    Mvh TT


  • #63   13. apr 2015 TT - Jeg håber ikke jeg faler i fælden, det er i hvert fald ikke det der er hensigten med at jeg flytter hende :)! Jeg har brug for muligheden for at sige, i dag gider jeg egentlig ikke i stalden. Den mulighed har jeg ikke nu /:. Har derudover også snakket med nye opstalder om min situation, og hun siger at så længe jeg smider en sms med om jeg er på vej ind i en periode hvor jeg knapt kan stå ud af sengen, så skal de nok tage sig godt af hende. Jeg håber dog ikke det bliver nødvendigt, men det er noget jeg personligt har brug for :).

    Og mange tak! Jeg glæder mig meget til stævnet, især nu fordi hun er så fremadgående smiley


  • #65   13. apr 2015 Har jeg allerede, hun har to dage om ugen, dog ikke altid hun kan komme

Kommentér på:
Finde motivationen og lysten igen

Annonce