{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du en god rytter?
  • #1   21. feb 2015 Mærkeligt spørgsmål... men ja på min egen måde. Jeg kunne sagtens blive bedre, men synes bestemt ikke jeg er en dårlig rytter smiley

  • #2   21. feb 2015 Næh. Jeg har mistet lysten fuldstændig og føler ikke jeg kan komme i gang igen. Der sker ingen fremskridt og bare.. Urg.

  • #4   21. feb 2015 Ser mig som middelmådig rytter. Ingen kan ihvertfald ride MINE heste bedre end mig haha.

  • #5   21. feb 2015 Jeg er bestemt ikke en god rytter. Har altid været skovtursrytter, så har aldrig lært at ride ordentligt ( halve parader, sidde pænt osv). Det er noget der generer mig meget, så kæmper hårdt for at blive bedre. Men det er fandme svært efter 20 års skovtur.

  • #6   21. feb 2015 næ. det kan jeg dårligt forestille mig jeg er,
    jeg synes faktisk ikke det er for godt med tid til egentlig at komme ordenligt igang. der er altid et eller andet der venter. smed. kiropraktor (har en tidl. skadet hest) dyrlæge, hestetandlæge, sadelmager. og når der en sjælden gang imellem er styr på det, så er det bare som om mine børn altid bliver syge, at der bliver det ledeste regn og blæsevejr eller jeg hænger en halv meter bag efter på mit arbejde.

    intentionerne fejler aldrig noget. og motivation har jeg masser af. den skønneste hest har jeg. jeg synes bare altid vi venter og venter og venter på et eller andet vigtigt smiley


  • #7   21. feb 2015 Sjovt emne, det fik mig til at tænke på noget en som var ude og snakke med min hest, sagde til mig: Du ser dig selv som en dårlig rytter, du føler ikke at du er god nok til dressur, men det er du!". Jeg har altid følt at jeg jo "bare" havde den gamle pony til kun 25000 kr, imens min veninder red rundt på nogen som havde værdig til 50.000 +.
    Jeg har fået ændret mit syn på min ridning efter jeg er begyndt at ride med energier og tanker. Utroligt hvordan hesten med det samme reagere på det jeg beder den om mentalt, men nøjh hvor kræver det meget energi og koncentration fra begge partner smiley
    Det betyder ikke at jeg er bedre end alle andre, men jeg har bare min egen særlig måde at få kontakt på.


  • #8   21. feb 2015 Nej det synes jeg ikke smiley men jeg kan ride alle gangarter, springe lidt og har redet mange forskellige heste i mange år, en del af de har været "problem heste" smiley men jeg er ikke teknisk dygtig. Jeg skal arbejde med min opstilling osv. Det jeg synes jeg er dygtig til er at mærke hesten og læse dens bevægelser og hvad den synes om tingene. Jeg har jo skiftet retning ift. Ridningen så i den nye ridemetode er jeg meget nybegynder synes jeg selv. Nogle gange tænker jeg om det havde været bedst for Tindur at jeg havde tilredet ham på traditionelt vis for så vidste jeg hvad jeg gjorde.. Nu er jeg på nye veje og derfor mere usikker. Men så kommer jeg i tanke om at jeg jo gik nye veje fordi jeg ikke ville byde ham den gamle... smiley
    Mvh TT


  • #9   21. feb 2015 Jeg har ikke redet i 2 år efterhånden, og inden det red jeg ikke særlig seriøst i et års tid. Der er mange ting, der er gået i glemmebogen, så nej jeg vil ikke mene, at jeg er en god rytter. :o) Men jeg kan da stadig det basale, så helt skidt er det ikke. Det skal bare friskes op. :o)

  • #10   21. feb 2015 Godt spørgsmål, har ikke redet regelmæssigt i meeeget lang tid nu.
    Jeg tror jeg kunne blive en udemærket rytter, men som tingene er nu, så nej, så er jeg vidst ikke x)


  • #11   21. feb 2015 Er jeg en god rytter? Meh. Ser mig selv som en habil rytter, men god er nok for meget sagt. Men ser mig selv nok som bedre end "hygge rytteren" der lunter i skoven, men langt fra som god.

    Har været heldig at ride en masse forskellige heste, og flere rigtig værdifulde.Og det har givet mig en masse


  • #13   21. feb 2015 syntes selv jeg er en ok rytter smiley ikke dygtig, for der er mange der er meget bedre end mig. smiley

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #15   21. feb 2015 Ikke nogen teknisk dygtig rytter nej, men god til at fornemme hvad hesten "fortæller" både fra jord og sadel smiley

  • #16   21. feb 2015 En dygtig rytter? Tja, det kommer vel an på hvem det er i forhold til: Hvis du stiller mig op imod en nybegynder, så er jeg bestemt en ganske god rytter. Men stiller du mig op imod en OL rytter, så nej, der er jeg bare en hestepige, der ingen ide har om hvad hun laver på ryggen af en krik'.
    Generalt syntes jeg at jeg er en middelmådig rytter, men med undervisning og tid, kan det blive meget bedre smiley


  • #17   21. feb 2015 Nej smiley jeg syntes ikke det går særligt hurtigt frem af..... Jeg prøver at gøre mit bedste, men syntes ikke det går særligt hurtigt med mine fremskridt smiley

  • #18   21. feb 2015 Ja, det vil jeg mene.

    Jeg har redet og trænet forskellige typer heste, både den rolige, næsten skinddøde til den iltre og tændte. Jeg har redet unge heste, jeg har redet de ældre. Jeg har uddannet heste, både op i niveau, men også til at blive glimrende børneponyer og gode hyggeheste.

    Jeg føler mig sikker i min omgang og har en bred viden, men også en ydmyghed, som gør at jeg spørger om hjælp, hvis jeg ikke mener jeg kan klare en given opgave - dette er faktisk en af de ting jeg mener er aller vigtigst når man skal betegne sig selv som en god rytter, for en god rytter vil (i mine øjne) altid gerne blive bedre.


  • #19   21. feb 2015 Altså jo, men jeg er også kun 12 år så der er selvfølgelig også lang vej endnu...

    Men ift. at for knap 1 år siden der sad jeg oven på hesten og græd og ikke turde sparke til den - så syntes jeg at det er gået meget fremad.

    Jeg bliver bedre for næsten hver gang at jeg rider undervisning. smiley :D smiley :P smiley :P smiley


  • #20   21. feb 2015 Jeg vil nok mere betegne mig erfaren, fremfor mellem , dårlig eller god:-)

  • #21   21. feb 2015 Det ved jeg nu ikke ligefrem. Kan det grundlæggende og ved hvordan og har oplært en pony til at kunne grunddressur.
    I forhold til det tekniske umildbart nej, men iforhold til hesten og ridemåde så ja. Vil selv mene uden at skulle lyde sådan diva argtit, at jeg har rimelig godt styr på det med heste...

    Men tror jeg mere er typen, jeg ved hvordan man gør det korrekt men gør det ikke typen. Andre der kender til det?
    eks. at man jo altid skal have hænderne på højkant, og det kan irretere mig hvis andre ikke gør det, meeeen nogle gange så smutter den selv måske lidt og hænderne bliver en anelse vandrette smiley smiley


  • #22   21. feb 2015 Ser mig selv som en ret god rytter ja. Men når jeg så ser video af mit eget ridt, kan jeg ikke finde noget som helst rigtigt.
    Alligevel ser jeg mig dygtig nok til at træne min på 2, og også gerne til at tilride den, og andres heste.


  • #23   21. feb 2015 jeg synes jeg er en udemærket rytter ??, jeg er ikke verdens bedste men jeg ved da nogenlunde hvad jeg laver og kaster mig ikke ud i ting jeg ikke har styr på uden min underviser.. med heste og ridning kan du aldrig blive "god nok", man kan altid lære nyt og på trods af at man er rigtig dygtig laver man altid fejl eller mangler, også nogen som måske ikke har lige så meget erfaring som en selv smiley

  • #24   21. feb 2015 Det kommer lidt i perioder vil jeg sige. Hvis jeg f.eks. har en træning, hvor det bare går helt vildt godt, så er jeg selvfølgelig ovenpå og har sådan en fornemmelse af - jamen okay, jeg kan faktisk godt finde ud af det her. Så vil jeg kalde mig selv en middelmådig rytter, for jeg kan sagtens finde mange, mange ryttere som er bedre end mig selv. Men går det f.eks. rigtig dårligt en dag, så kan jeg også være helt nede i kulkælderen og føle, at jeg bare virkelig er dårlig og slet ikke kan finde ud af det her. Så det jeg egentlig vil sige med det er, at selvtillid er som en frakke man kan tage af og på.

  • #25   21. feb 2015 Det kommer helt an på, hvem jeg sammenligner mig med. Men overordnet vil jeg sige nej. Jeg laver massere tekniske fejl, og der er mange mangler i min ridning.

    Jeg har dog redet og håndteret rigtig mange heste - ungheste, islændere, store heste, adfærdsvanskelige heste, rideskoleheste osv. Jeg har også fået undervisning af nogle meget, meget dygtige og veluddannede trænere udi klassisk dressur, så jeg har en basal viden om anatomi og adfærd.

    Men en dygtig rytter er jeg ikke. Muligvis er jeg dog nogenlunde dygtig/erfaren i håndtering af heste, men det er jo noget andet.


  • #26   21. feb 2015 Lige ud sagt, nej. Jeg kan finde ud af at side på det fleste heste, hvilket jeg faktisk vil sige jeg er ok god til. Jeg kan også styre hesten og få for det meste også stoppe den. Men rideteknisk er det altså ikke super godt i min optik. Jeg er lige begyndt til undervisning igen efter 4 år uden undervisning og 3 år uden at være i kontakt med en hest. Og der er det rigtig gået op for mig hvor meget jeg mangler rideteknisk. Derfor vil jeg ikke kalde mig en god rytter, fordi jeg føler at jeg næsten er startet forfra igen med ridningen fordi jeg har glemt noget af det helt basale efter Den pause jeg nu engang har haft.

  • #27   21. feb 2015 Synes selv jeg er god men kan blive meget bedre jeg er heler ikke dårlig men jeg er ca. I midten

  • #28   22. feb 2015 Nej det ville jeg ikke kalde mig. Men jeg er heller ikke begynder. Sådan midt i mellem. Kun nogle heste kan jeg ride samlet, og mangler bare i det hele taget en masse. smiley

  • #29   22. feb 2015 Lidt god? smiley ej jeg har kun redet i 2 år, så jeg mangler at lære en masse smiley jeg kan ihvertfald ikke få min part til bidet smiley men ja lidt god smiley

  • #31   22. feb 2015 Jeg er ganske tilfreds, men stræber efter at lærer mere.

    Grunden til at jeg er tilfreds, er at jeg har redet mine to ungheste fra tilridning som 4 års, til nu hvor den ene som 7 års går MB0 til +65% på C-plan, og den anden på 6 år går med placeringer i de fleste LA-klasser på C-plan.

    Der ud over er de fantastiske skovtursheste, og går som lærerheste /pædagogheste for andre knap så rutinerede skovtursheste.

    Jeg er teoretisk meget nysgerrig, læser en del teori især hasse Hoffmann og kyra k, tager til clinics såsom Barton og Tristan Tucker, og prøver at få så meget forskellig input så muligt - så kan jeg sorterer i hvad jeg kan bruge.
    Og jeg kan omdanne teorien til at bruge det når jeg træner alene, så jeg kan løse problemer, og ikke skal vente til jeg rider undervisning.

    Jeg er også god til at håndtere heste fra jorden af, især trailerlæsning. Og jeg har købt problemheste og rettet op på dem.

    Jeg synes endnu ikke jeg er dygtig nok til at undervise, selvom mange har spurgt om jeg ikke ville. Da jeg stadig har behov for at sidde på hesten og føle dens reaktioner, for at lave et rigtig signal. Her er jeg ikke god nok til at gøre det fra jorden af, efter min egen mening. Her anbefaler jeg altid folk at få "ordentlig undervisning" i stedet for bare en de synes rider godt.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Er du en god rytter?

Annonce