{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To på en hest
  • #2   26. feb 2015 Min hest er slet ikke krydskilden, så det skulle ikke være problemet smiley
    Men det var bare om det mon er "sundt" for hendes ryg?


  • #5   26. feb 2015 Gjorde det en gang for mange mange år siden, men nej nu kunne jeg ikke finde på det..

    har haft min niece med hvor hun sad foran og jeg bag ved, men hvor vi stadig var i sadlen og kun for en meget kort stund..
    og ellers har det været uden sadel..


  • #6   26. feb 2015 Dengang jeg gik på rideskole, var der en periode hvor vi sad to på nogle af hestene - med sadel hvor den ene sad bag sadlen. Hestene var super søde, men de var ikke helt begejstrede for det. Vil råde dig til at gøre det uden sadlen smiley

  • #8   26. feb 2015 Det kommer lidt an på hvor tit i i rider to på. Og hvor tung man er. Og om man skridter lidt to eller om man galoper. Men hesten får ikke ryg skader hvis man bare gøre det en gang imellem

  • #9   26. feb 2015 På den del af ryggen bag sadlen er der ikke længere ribben så der er det rend muskler og sener man så ville sidde på hvilket kan ødelægge hesten permanent fordi den del af ryggen ikke tåler så meget vægt. Også derfor det ikke er ligegyldigt hvor lang ens sadel er. Hvis den ligger bag ribbenene kan hesten blive ødelagt af det. smiley

  • #10   27. feb 2015 Hesten har ikke sundt af, at én rytter rider på den. Det er de bare ikke bygget til smiley
    Men de har efterhånden lært at se bort fra irritationen, med vægt på ryggen.
    Jeg må indrømme at jeg har prøvet det 2 gange. Begge gange på en kraftig hest på 170 cm..

    Den ene gang med min 2 års-niece (15 kilo?) og mig (58 kilo)
    Den anden gang mig (58 kilo) og en veninde (ca. 50-55 kilo)

    Begge gange sad den foreste så langt frem som muligt, (næsten så det var ubehageligt) For at fylde så lidt som muligt bag "sædet" på hesten smiley


  • #11   27. feb 2015 Hvad mener du med at det er usundt for hesten med én rytter??

  • #12   27. feb 2015 hesten er langt fra bygget til selv den mindste vægt på ryggen. og en udenlandsk undersøgelse med noget røgntenteknologi, viser tydelig ømhed efter bare 20 min ridning med en mindre rytter på en trænet hest smiley

    forstil dig at du flytter halm/hø og løfter forkert med ryggen hele tiden. du er ret øm bagefter men det forsvinder efter lidt tid.

    Det er det samme tilfælde med hesten smiley


  • #13   27. feb 2015 Altså ifølge undersøgelsen. smiley
    hvilket der har Været flere af i andre lande smiley


  • #14   27. feb 2015 Jeg ville gøre det uden sadel.
    Har reddet to på en hest to gange før, hvor det bare var korte skridtture (med uventet galop i den ene, fordi hesten blev forskrækket) uden sadel. Umiddelbart har hestene ikke taget skade (den ene en 1'er pony, den anden en kraftig belgierblanding), men det er kun noget jeg ville gøre i skridt generelt smiley


Kommentér på:
To på en hest

Annonce