{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

At flytte sin hest ofte - tankeluftning {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg meget gerne vil væk fra det sted jeg har min pony opstaldet. Hun har stået dette sted i 4,5 år, og vi har begge været glade for det. Dog er stedet ved at dø ud og jeg kan mærke at jeg har brug for noget socialt liv og at stå et sted, hvor tingene bliver gjort. Jeg bliver tit ked og frustreret af at være derude, hvilket på ingen måde er godt for mig eller pony,

Jeg er blevet skrevet op to steder, det ene sted vil jeg helt vildt gerne ud og er klart min første prioritet, det andet sted er også fint og jeg kan sagtens se fordele ved det, det er bare ikke nær så godt som det første sted.
I går fik jeg et opkald om en ledig boks på det andet sted og har takket ja. Jeg bliver nu meget i tvivl om dette var den rigtige beslutning, da jeg jo noget hellere vil stå på det første sted. Planen var, at jeg så kunne flytte hende videre når der kom en plads på D første sted. Dette er jo på ingen måder optimalt for ponyen, udlejere mm., men jeg kan også bare mærke, at det heller ikke længere går at blive frustreret over mit nuværende sted.

Jeg måtte lige ud med mine tanker og spørge jer, hvad i tænker om det - men lad nu være med at gøre det til mudderkastning!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte sin hest ofte - tankeluftning
  • #1   28. feb 2015 Jeg tror det afhænger meget af den enkelte hest, om de tager 'skade' af det. Nogle er mere sensitive end andre smiley

  • #2   28. feb 2015 Tak for beskeden, generelt er hun ikke så sensitiv med sådan noget og jeg er sikker på at hun ikke vil "vise" usikkerhed i så høj grad, med det gør det jo alligevel ikke optimalt.

  • #3   28. feb 2015 Det kommer vel også an på dyret!
    I og med at du ikke har rkket den i 4,5 år burde det ikke være det store problem... der kan gå endnu et halvt år inden en ledig boks kommer og til den tid kan man godt tillade sig at rykke krikken endnu en gang. (dog skal man huske at kigge efter hestens reaktion på det nye). Min unge hypper synes absolut ikke om at blive flyttet rundt. Men engang imellem bliver det altså til det bedre! Og så længe de ikke oven i købet skal skifte ejer burde det ikke være alt for slemt. Ingen ny person de skal knytte sig til, men derimod er der i forvejen én de kender som de kan støtte sig op af. Det kan du godt tillade dig, hvis du da er sikker på at der er et blivende sted i sigte.
    Spørgsmålet er så om du kommer til at se dig sur på dette sted fordi det ikke er ligeså godt?


  • #4   28. feb 2015 Jeg vil mene at når du flytter med er der ingen problem i det, for det er jo et fast holdepunkt, sådan opfatter jeg mine heste.


  • #5   28. feb 2015
    Det kommer an på hesten :o) Jeg har haft min pony side april 2013, vi har siden da stået 6 steder inkl. det sted hun står nu og inkl. det sted hun stod da jeg overtog hende hvor hun også stod lidt efter.

    Og det er faktisk først nu, det sted vi er kommet at jeg har fået en afbalanceret hest der trives i flokken/på folden og i det hele taget er faldet til ro. Selvom nogle af de andre steder måske "teknisk" set ville være bedre.


  • #6   28. feb 2015 Tusind tak for alle jeres svar!
    Som du siger frøkenen, er jeg også lidt nervøs ved at jeg kommer til at være træt af det på forhånd, men jeg tror nok det skal gå.


  • #7   28. feb 2015 Min egen hest og jeg har flyttet opstaldning 6 gange på 4 år. Et af stederne flyttede vi fra, men flyttede tilbage til senere, så 5 forskellige steder i alt.

    Det er som om, som 'Krikken' siger, at min også er faldet bedst til, det sted vi er nu. Han er mere velbalanceret. Selvom det sted vi står nu er større og med mange heste og mennesker, fungerer han bare bedst der. smiley
    Så jeg tror det er individuelt og kommer an på stedet, mht. om hesten nemt falder til eller ej. Min egen fungerer ihvertfald tydeligt bedst på et større sted, end i en lille stald.


Kommentér på:
At flytte sin hest ofte - tankeluftning

Annonce