{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Egen pony for første gang...? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal måske engang have min egen/låne en smiley Jeg har haft part i et halvt års tid hvor jeg har lavet det meste (staldarbejde, ridning, jordarbejde osv.) men der er jo stadig ting jeg ikke ved smiley
Hvad gjorde i da i fik jeres første hest? Havde i meget erfaring eller var det rimelig nyt? Hvor fik i hjælp? Andre råd?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egen pony for første gang...?
  • #1   2. mar 2015 Havde redet ved privat underviser i 10 år hvor jeg fik undervisning et par gange om ugen + red hestene ved siden af. Desuden red jeg min mors venindes heste fra jeg var ca 8. Jeg var 14 da jeg fik hest - i første omgang stod hesten hos en ældre landmand, men det var hun simpelthen for stor en mundfuld for mig til og jeg fik hende hen til en veninde hvis mor havde meget hesteerfaring. Og så fik jeg undervisning med hesten ca en gang om ugen af underviser udover den hjælp jeg fik fra venindens mor.

    Synes det er en stor fordel at have hesten hos hestekyndige personer som kan hjælpe i dagligdagen og så mener jeg selv at undervisning er et MUST.


  • #2   2. mar 2015 Jeg vil nok anbefale dig lige at have part i hvert fald et halvt års tid endnu. Find dig en parthest som du kan lære en del af og få dig en god underviser.
    Efter et halvt til et helt år, så har du fået et bedre kendskab til ridning, og derudover har du en underviser som kender dig. Underviseren kan du får til at hjælpe dig med at finde hest, og så kan du også spørge vedkommende til råds.
    Når du så får dig din første hest, så få den opstaldet et sted med flere erfarende hesteejere. De kan hjælpe dig med småting som når hesten skal have skiftet dækken, og hvad du gør ved små skrammer fra fold og lignende.


  • #3   2. mar 2015 Jeg fik min hest for et år siden og det var rimelig nyt. Vi fik ham hjem og jeg var meget bange for ham, jeg følte et pres da min mor og far stod og kiggede på hvordan det hele gik. Men efter noget tid med hjælp fra min gamle ridelærer Helene, er jeg blevet mere tryg ved ham. Men du lyder ikke som en der kan få et problem, for du har sådan set haft din egen "hest" med alt arbejdet der følger med, og resten kommer lige så stille.

    Et lille tip
    De ting du ikke ved noget om inu kan du skrive ned og sætte op, og når det er du har "lært" det, steget du det ud. smiley


  • #4   2. mar 2015 Jeg havde en delerfaring, både inden for ridning, staldarbejde osv... Dog har jeg ikke haft lånepony så længe smiley Fik hende i sutningen af august! Jeg fik hjælp fra min familietil a finde en pony. de spurgte fol de kendte osv... Jeg laved selv en annonce på HN, jeg fik masere af tilbud, så soterede jeg selvfølgelig meget i dem, og den første pony jeg prøvede, er hende jeg har i dag! smiley

    Hvis du skal øbe egen pony, så husk en der ved noget om det! og husk en handelsundersøgelse smiley


  • #6   2. mar 2015 Jeg har redet i 7 år!
    og jeg har lige fået min første pony for 1 måned siden, inden det havde jeg haft part i 3 år cirka. Det kommer lige så stille, med alt det man skal lære og det er helt klart en hjælp hvis man er opstaldet et sted, hvor der folk der gerne vil hjælpe osv. du kan snakke med dine forældre om det, mine forældre gik først med til det da jeg havde haft part i noget tid! smiley


  • #7   2. mar 2015 jeg havde min søster til at undervise og lige rette pony til og hjælpe mig

Kommentér på:
Egen pony for første gang...?

Annonce