{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Træpiller til shetlænder?????? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg går og overvejer at købe den dejligste shetlænder i verden men jeg har hest i forvejen så alt det ved siden af for shetlænderen må ikke koste helt så meget....

Hvor lang tid vil 900kg ( altså en palle ) med træpiller holde til en mini shetlænder på 91 der skal gå og græsse det meste af dagen, den er kun inde og få mad og sove?? Er der nogen der har nogle billigere end dem til 2000kr??
Og hvor kan man købe wrap og hvad man ellers skal bruge billigst nær trekants området? smiley


Kommentarer på:  Træpiller til shetlænder??????
  • #1   3. mar 2015 Det bliver svært at have en hest (eller pony) der "ikke må koste for meget" i drift.... smiley Heste og ponyer - selv shetlændere - er dyre at have. Der skal opstaldning, mad, strøelse, smed, dyrlæge og alt andet til ligesom med en stor hest. Det eneste, der nok er billigere ved en shetlænder, er mængden af foder og det, at du nok ikke skal ud og have en sadel til den smiley

  • #2   3. mar 2015 Altså min part står inde om natten i boks - han fik træpiller da han kom ind og stå i oktober eller november og fik en pose mere ind i slut januar - så lige der tror jeg træpillerne holder godt xD

  • #3   3. mar 2015 Bidløse Madsen: Det ved jeg skam, det var mere om der var en billigere udvej for ellers vil jeg have en udgift på næsten 4000kr om måneden ( hvis træpillerne ikke kan holde i lang tid )

    *Awesome K*: Så hvor lang tid holder dine træpiller cirka??? Vil jeg kunne købe en palle med 900kg også have til et halvt år eller mere eller mindre??


  • #4   3. mar 2015 Eehm... Pas... Vi har 3 der deler - men til ham den lille holder det i hvert fald et par sæsoner ad gangen hvis ikke mere smiley

    Han skal intet have i fht de store smiley


  • #5   3. mar 2015 Okay smiley Tak for svar smiley


  • #6   3. mar 2015 Jeg tror at en palle træpiller til en shetlænder kommer til at holde i MEGA MEGA lang tid! Vi er tre med store heste, som deles om en palle, og den har da holdt i 2 måneder nu... og der er stadig meget tilbage smiley Sååå jeg vil da nærmest gætte på et lidt under et årsforbrug smiley

  • #7   3. mar 2015 Køb de billigste træpiller ud kan finde, hvis den står i en almindelig boks så holder de nærmest evigt for en shetlænder skider og tisser ikke så meget som en stor pony smiley
    Herhjemme efterfylder vi med en pose, jeg vil gætte 1 i måneden og hans boks er den reneste og fineste af dem alle smiley
    Du har i hvertfald til 1 års forbrug hvis det kun er til en shetlænder smiley
    Vi har 5 bokse herhjemme og fylder ca. 15 kg. ind i hver i ugen (= 1 pose) det svarer til 260 sække i året til alle 5 bokse plus 15-20 sække pr. boks til opstart smiley


  • #8   3. mar 2015 Jeg har haft vores på træpiller, men er skiftet over på hør nu. Jeg kan ikke huske hvor meget vi brugte i træpiller for der var forskellige str sække. Nu bruger jeg en halv pakke hør (samme str som spånepakker) en gang om ugen og hun står meget pænt, og nogle uger behøver hun ikke noget. Jeg har hendes wrap i hønet og hun går ude fra 7-8-tiden om morgenen alt efter vind og vejr til 6-tiden om aftenen (hun følger de lyse timer).
    Jeg har dog 3 shettere, hende som nævnt og en anden som er meget renlige, men så har jeg også et lille svin med mere eller mindre kronisk løs mave, som skift fra wrap til hø forhåbentligt hjælper på, som bruger noget mere end de andre.


  • #9   3. mar 2015 Jeg bruger træpillesmuld til mine heste.
    Shetlænderen i opstart i 3x3 m boks bruger jeg 3 sække a 20 kg. Og derefter bruger jeg ca. En sæk om måneden til opfyldning.

    Hvis du vil bruge træpiller til shetlænder skal du gi dem lidt vand så de kan smuldre, for der vil gå langtid inden den har trådt dem ud.


  • #10   3. mar 2015 Okay! Tusinde tak for svar alle!


Kommentér på:
Træpiller til shetlænder??????

Annonce