{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Hest med problemer - gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Godaften..
Jeg købte i søndags en ny hest.. Dels af medlidenhed, dels fordi den har nogle af de samme navne i stamtavlen som min unghest og dels fordi den bare sagde mig et eller andet smiley

Denne hest har meget stiv ryg og jeg valgte så at få en osteopat ud. Hun var her i dag og hesten er stiv i ryggen, lænden, halsen og koderne. Hun mente at ca 3 behandlinger + nogle øvelser jeg selv skulle lave skulle kunne klare det.. Og så skal han selvf stille og roligt igang bagefter..

Han har nogle ordentlige mærker ved sadellejet fra en tydeligt forkert sadel.. Og han virker også lidt som om han er blevet slået,.
Men han er meget godmodig og fornuftig og jeg er positivt overrasket over hvor flot han har taget hans nye hjem smiley

Mit spørgsmål er så, om nogen af jer har nogle gode råd? Evt til træning, tillidsøvelser osv.. Jeg har fået et træningsprogram af osteopaten, men derfor kunne det stadig være meget interessant at høre hvad i andre har af idéer og erfaringer? smiley

Han har ikke haft et særlig rart liv indtil videre, og de smerter han har nu, har han formegentlig gået med i nogle år.. Så jeg vil så gerne gøre mest muligt for at han hurtigt bliver en gladere og smertefri hest smiley
Både fysisk og psykisk..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med problemer - gode råd søges
  • #1   3. mar 2015 Parelli friendly game. Hjælper super meget på hestens selvtillid og jeres bånd;)

  • #2   3. mar 2015 Hygge og nus, gå en masse ture

  • #3   3. mar 2015 Giv dig fod tid. Vi har haft en hest som var meget påvirket af en ukendt fortid. Det tog rigtig lang tid at få frustrationerne ud af den. Jeg tror på at alt kan lade sig gøre når man som dig både tænker på hestens fysiske og mentale tilstand. Al ære og respekt for at du giver hesten et godt liv.

  • #4   3. mar 2015 i de år hvor jeg arbejdede med problemheste så var det vigtigste: tid, tålmodighed og ingen hastværk
    lad være med at sætte tid på hvornår du vil nå noget. lad det være op til hesten.

    prøv at google "de 7 lege". noget jeg lærte efter at jeg selv fik heste. super nemt, og med stor virkning. man får virkelig et samarbejde med sin hest i stedet for at man forsøger at tvinge den til at gøre tingene


Kommentér på:
Hest med problemer - gode råd søges

Annonce