{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Billige heste? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, en lille tanke herfra. smiley

Jeg er ved at sælge hest og derfor sidder jeg selvfølgelig og kigger på ønske annoncer for at se om der skulle være nogen, der passede til min pony.
Derfor ser jeg også, hvor mange der søger heste og ponyer, der er enormt billige i forhold til, hvad jeg ville forlange for sådan en hest.

F.eks. så jeg en, der søgte en hest på omkring 165-170 cm. LB/LA dressur og min. LC i spring. Trafiksikker og god til en nybegynder.
Maks pris: 15.000 kr...

Er det virkelig så meget købers marked eller er det mig, der er helt forkert på den når jeg tænker i priser på heste? For jeg ville aldrig sælge en hest af den ^^ type for så få penge medmindre, der var noget i vejen med den.
Er der andre end mig, der har lagt mærke til det?

God eftermiddag til jer derude! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billige heste?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   4. mar 2015 Man kan sagtens finde heste af den ovennævnte type til de penge..

    LA, er trods alt meget normalt for en gennemsnitlig hest at kunne


  • #2   4. mar 2015 Jeg synes godt nok også at priserne er faldet utroligt meget for den gennemsnitlige hest.

    Jeg synes hestene er enormt billige lige for tiden! smiley


  • #3   4. mar 2015 Ja, men jeg tænker alligevel at 15.000 for en hest, der skal være HELT trafiksikker og en god nybegynder hest, hvis der ikke er noget galt med den? Jeg synes bare virkelig det virker som meget lidt at give for den type. smiley

    Hewia - Jeg synes mest det virker som om købere forventer at finde sindsygt billige heste, men sælgerne stadig sælger dem i samme prisklasse som for tre år siden da jeg købte hest. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   4. mar 2015 Heste er det værd som sælger får for den.. smiley

  • #5   4. mar 2015 Jeg synes nu at 15000 for en hest på LA dressur/LC spr, lyder en smule urealistisk. Hvis den er ældre, uden nogen form for afstamning, og ingen resultater, så ja. Men en ung, stort set alderssvarende uddannet hest burde efter min mening koste mere, er der resultater, så stiger prisen.

  • #7   4. mar 2015 Ja jeg rister på hovedet over de der mener de skal have 50.000. For en pony der går L klasser smiley altså medmindre man har røven fuld af penge så undrer det mig at nogle giver det til sine børn som de vokser fra om nogle år.. Og har man røven fuld af penge køber man vel ikke en pony på L niveau?? smiley

  • #8   4. mar 2015 man kan sagtens være heldig og finde en sød og dejlig hest til 15000. ;-);-) bestemt og jeg synes sq det er en fair pris. men hvis man er på udkig efter en gp hest så stiger prisen også. Det er kun godt prisene er lave. Tænk hvor dejligt det er at helt alm mennesker som ikke er født med en guldske i munden kan få lov at købe en hest til fornuftigte penge. og helt ærlig Ingen hest er mere værd end slagtepris når alt kommer til alt.

  • #9   4. mar 2015 Marie - det må du da ikke sige.. Tænk hvis forsikringsselskaberne hørte dig sige det.. smiley

  • #10   4. mar 2015 Jeg bliver da lidt ked af at hører at nogen mener man ikke skal tjene på heste fordi det kun er en hobby for nogen.
    Nu avler jeg lidt, godt nok ikke for at blive rig på det, men jeg gider heller ikke forærer mine heste væk, så kunne jeg lige så godt stille mig op til Hest & Rytter i weekenden med checkhæftet fremme og give den ene blancocheck væk efter den anden.

    Lille regnestykke:
    Man køber en avlshoppe (vores kostede som føl) 14.000kr
    Den går 3 år (lad os sige den koster mig 1000kr/mdr) 36.000kr
    Den skal tilrides (3 mdr mhp sadelkåring) 18.000kr
    Kåring ca. 2.500kr

    Ja alt det skal evt køber jo ikke klandres for men så kommer vi til "produktion" af føllet

    Eksempel:
    Ins. ved Blue Hors Zack 12.000kr plus moms = 15.000kr
    Der til kommer div., attester, chip, vaccine, smed, dyrlæge, foder

    Skal føllet så først sælges når den bliver 3 år, kan du lægge de rundt regnet 1000kr/mdr oveni. Dvs. at allerede uden uheld, tilridning, opstaldning på dyr rideskole osv. Har et 3 års Zack afkom kostet omkring 50000kr at "producere".

    Håber der er nogen der forstår hvorfor vi ikke gider sælge alle vores heste for 10-15.000kr fordi det er en hobby for jer.


  • #11   4. mar 2015 Lene - det er jeg enig i og har fuld forståelse for smiley men nu snakker vi ikke om afkom af det kaliber smiley jeg gør i hvert fald ikke smiley

  • #12   4. mar 2015 Der er jo gigantisk forskel på LA og LA, alt efter hvad man forventer indenfor dette.

    Der er mange LA1-2 heste på klubplan, som jeg personligt ikke mener er mere end 15-20.000 kr værd. For mange vælger at ride LA1-2 på klubplan, fordi de synes det lyder godt, og fordi en bare lidt normal trekvart samarbejdsvillig hest bør kunne få 60% i en LA1 på klubplan. Og det selvom hest og rytter ikke kan ride et tempoveksel eller ved hvad en halv parade er. Så er hesten så måske 13-14 år, ja så er 15-20.000 kr rimelig i min verden - selvom hesten går la.

    Hvis køber deri mod ligger vægt på, at hesten skal være fantastisk lærehest, god mod nybegyndere, trafiksikker, rar på stald og i boks ect - ja så synes jeg rent faktisk sådan en hest bør koste en hel del mere end en halvdårlig La-dressur hest.
    Det er "sværere" at lave en god turhest, som også kan gøre det nydeligt på en dressurbane og springe til husbehov. Og dem synes jeg snildt bør koste 50.000 kr.

    Personligt ville jeg mene, at mange 15-20.000 kr's 7-12 års heste som sælges, i løbet af ganske kort tid kan gå en la1 på klubplan, med en bare nogenlunde hæderlig rytter på ryggen.

    Ungheste er et kapitel for sig - her sælger man en drøm. Og ofte kan man få mere for drømmen, end for hvad hesten egentlig viser sig at være værd på langt sigt.

    Mvh Charlotte




  • #13   4. mar 2015 Om man er født med en guldske i munden eller ej - hestene er ret billige, og jeg synes godt nok de fleste er langt under den pris de godt kunne være værd.

    Jeg er ikke en af de mennesker der født med en guldske i munden. Jeg har selv købt min hest for 10.000 i december 2013 - og betaler hende endda også selv.. Havde jeg ventet en måned mere havde hun kostet 15.000 kr. Hun var 2 år og 8 måneder - og når man sammenligner det med så mange andre heste bliver jeg godt nok chokeret. Ja - hun er en islænder, men hendes afstamning er ikke det vildeste, og hun kunne ikke noget den gang - andet end at trækkes med, strigles og få renset hove. Hun var ikke vant til så meget menneskelig kontakt, men selvfølgelig yderst rolig af sind. En typisk islænder.

    Jeg synes godt nok mange heste bliver skambudt - men det kunne nok også være mig, der ikke aner noget om markedet på hestene...


  • #14   4. mar 2015 Om 15.000 er meget for en hest på L-niveau, kommer jo an på så meget, forventer man at få en gammel dressur-musse man kan ride lidt dressur på en gang i mellem og som kan gå en tur i skoven er det vel meget passende, men forventer man at få en alderssvarende uddannet 5-6 års med kapacitet til mere, er det i min verden langt under den pris, jeg ville forvente at skulle give for en sådan hest.
    Men igen, man kan jo også være yderst heldig.

    Nu er avl og uddannelse af heste, jo altså bare i manges tilfælde en forretning, "Bettemus"og Som Lene H skriver er der mange udgifter før man står med en salgsklar ridehest eller for den sags skyld en ungehest eller et føl der kan sælges.
    Alle heste er jo ikke avlet, fordi man lige syntes det kunne være hyggeligt at lave et føl på ens hoppe, med naboens hingst(hvilket heller ikke er helt omkostningsfrit) Så at man ikke kan sige det er en forretning og dermed ikke skal have lov at tjene på det, holder ikke helt smiley


  • #17   4. mar 2015 som jeg skrev. der er hygge, dejlige heste. og så er der de sjove som koster en del mere. smiley men det er da rart alle kan være med.

Kommentér på:
Billige heste?

Annonce