{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

opstalding syd sjælland? {{forumTopicSubject}}

er der nogle der kan anbefale et opstaldingsted i nærheden af Næsteved, Rønnede eller Haslev? se foto, det der er inden for sorte er det om råde jeg fortrækker mest, det der er inden for det røde kan godt gå an smiley

gerne noget der kan opfylde disse krav eller tæt på
under 2000 pr hest
mulighed for boks hele året rundt
kan komme med eget strøelse hvis de tilbyder halm
kan komme med eget fodre
gerne ridehus, str. er ikke så maget af betydning eller meget tæt på
egen fold er at fortrække hvis der er mange heste ( over 10 heste)

har et sted i bag hånden men hvis jeg kan finde noget tætter på så er det at fortrække smiley

kom med jeres forslag smiley


Kommentarer på:  opstalding syd sjælland?
  • #1   5. mar 2015 Det bedste sted synes jeg er Stenagergaards hestepension - der har jeg været i snart 3 år og er stadig lige glad for det.

    Der er sjældent ledige bokse, selvom der ikke reklameret og lavet annoncer, for det er bare et godt sted. Så man kan risikere at skulle vente.

    Her er 2 stalde - allergistalden, hvor halm er bandlyst og der er ekstra højt til loftet. Halmstalden hvor man nu også må bruge anden strøelse og hvor boksene stadig er store og lækre.

    Prisen i Halmstalden er 2050 inklusiv fri halm, fri wrap, special foder til den individuelle hest, strøet boks hver dag, ind og udluk. Ca. 1 gang om måneden skal man lukke ind sammen med en anden opstalder.
    Står man selv for krybbefoder ryger der 300 af prisen.

    Der er udendørs bane på 20x60 og lyst ridehus op 20x40. Mulighed for at ride ture og få skovkort til tre skove. Man må medbringe egen underviser og ja, så er vi en blandet flok ryttere.


  • #2   5. mar 2015 Det ligger godt nok lige uden for din røde ring, og jeg ved ikke om de tager flere opstalderer ind.
    Men hos Eva Lydeking-Olsen i Sorø


  • #3   5. mar 2015 Nå ja og det er så i det røde område, ved Glumsø. Hestene går på folde, lidt forskelligt hvad ejerne vil, men man vælger om den skal gå alene eller med andre i en mindre flok.

  • #4   5. mar 2015 - Ridning med hjertet - du har vel ikke et link til dem?


  • #5   5. mar 2015 Www.Stald-dalen. Dk
    Der er dog ikke ridehus, men der ligger 2 i ride afstand


  • #6   5. mar 2015 Jo da - http://www.stenagergaardhestepension.dk/

    Det er nu ikke verdens bedste hjemmeside, men man er i hvert fald altid velkommen til at få en snak og blive vist rundt smiley

    Vi er som sagt nogle lidt forskellige ryttertyper og alderen på os opstaldere svinger fra 17-74 år. Her er dygtige og ambitiøse dressurryttere, hyggeryttere, turryttere, springryttere og pt. kommer der vist 3 forskellige undervisere ud, hvis ikke flere. Vi holdt et lille kursus i "natural horsemanship" i søndags og vi må arrangere næsten så tosset vi vil.

    Sig bare til hvis du vil vide mere - jeg er så heldig også at bo her, så jeg kan næsten svare på alt og ellers så kan jeg i hvert fald finde ud af det!


  • #7   6. mar 2015 Mich; stedet har desværre ikke interesse da de går på døgnfold om sommeren og det er jeg ikke interesseret i da jeg har konkurrence heste...

    - Ridning med hjertet - ; hvad ligger prisen på? er der Warp med i prisen og evt. hvor mange kg? kan man komme med eget fodrer og evt. strøelse? skiv gerne en pb hvis det der smiley


  • #8   6. mar 2015 Som skrevet så koster det 2050,- i halmstalden, hvis du vælger "fuld pakke". Dvs. at du har fri wrap, fri halm og specialblandet foder til din hest. Vælger du selv at indkøbe dit krybbefoder, så ryger der 300,- af prisen (så prisen er nede på 1750,-). Jeg må indrømme jeg faktisk ikke ved om der er yderligere prisnedslag, hvis man selv sørger for anden strøelse i halmstalden.

    I allergistalden skal man selv sørge for strøelse (som ikke må være halm), men jeg må indrømme jeg ikke kan huske hvad prisen er der :0)

    Wrap både i boks og på fold er med og de får i hvert fald mere end rigeligt - faktisk har de fleste valgt selv at veje wrappen af, så deres heste ikke får for meget.

    Hestene bliver fast fodret 3 gange om dagen her i vinterperioden og om sommeren 2 gange hvor man så gerne selv må give sin hest frokost. Man vælger nemlig selv om hesten skal på døgnfold om sommeren eller ind om natten - ja eller ud om natten og ind om dagen.

    Hm - nå ja og så er der opvarmet sadelrum, hvor hver hest har plads til et dækken og sadel. Der er også mulighed for dækkenvask.


  • #9   6. mar 2015 vil du undersøge hvad det koster i allergistalden? og om det er med Warp?

    hvor mange går på fold sammen?


  • #10   6. mar 2015 Ja, det skal jeg da nok lige følge op på - men jeg kan da huske at det er dyrere end i halmstalden, så det ryger over din maksimum pris, desværre.

    Fri wrap uanset hvilken stald - hvis du ikke vælger at begrænse det, så får de som standard ca. en halv skive wrap af en mini big balle de tre gange om dagen. Skal det på folden og du ikke selv vil rende ud med wrap hver dag, så bliver der kørt en hel balle ud.

    Som jeg skrev før, så bestemmer vi selv hvor mange og hvem vores heste skal gå sammen med - så det er lige fra enefold og til så mange man nu vil have sammen.

    Personligt har jeg ikke noget imod større flokke, men min går sammen med en enkelt anden hoppe, de to kan nemlig sammen og det er vigtigt her på stedet smiley

    Men ring da og hør hvis du er interesseret :0)


  • #11   7. mar 2015 Jeg fik da lige undersøgt prisen i allergistalden - den er på 2250,-
    I allergistalden er der selvfølgelig fri wrap også, men man skal selv stå for strøelse.


Kommentér på:
opstalding syd sjælland?

Annonce