{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du tilfreds med din opstaldningspris?
  • #1   5. mar 2015 Ja. Jeg giver 500kr for boksen, vand og udluk.
    Så kommer der 5kr oveni pr halmballe jeg bruger og 33kr pr træpillesæk jeg bruger, så bestemmer egentlig selv, hvad jeg vil give :).
    Så står jeg for indluk om aftenen og skal så selv finde hø/wrap og foder smiley


  • #2   5. mar 2015 Ja. smiley
    Jeg giver 600 pr måned for boks og tilhørende fold, jeg må vælge at gøre med folden som jeg lyster. Vi har så tre heste, så vi har slået foldene sammen, så de går sammen. Derudover er der også ridebane.
    Det er helt igennem selvpas, så vi lukker selv ud og ind, fodrer/muger, køber selv strøelse, grovfoder og kraftfoder. Vi styrer og bestemmer det hele selv.
    Vi står en times tid uden for København, så i forhold til området synes jeg prisen er helt fin.
    Samtidig er gårdejer super flink. smiley


  • #4   5. mar 2015 Giver 1300 kr for foder, wrap, hø, og halm! smiley vi skiftes så os i stalden til at lukke ud og ind! smiley og vi skal selv sørge for at hestene får stråfoder hver dag! Stald ejer fodre morgen og aften med foder! smiley

  • #5   5. mar 2015 Jeg giver 1000 kroner for at have min pony i løsdrift. Det er inklusiv morgenfodring, foder, hø/wrap, strøelse i løsdriften, vand og el i hegnet, osv.
    Så har jeg selv 2 aftenfodringer i ugen.

    Jeg er godt tilfreds! smiley


  • #6   5. mar 2015 Meget tilfreds !!

    Min hest går på fold med 3 andre hopper så de er 4 i alt.

    2 store skure!

    7 hø/wrap kasser fordelt rundt på folden

    frostfrie vandkopper

    inkl. foder.

    ridebane med lys og som er drænet og indhegnet

    samt gode turmuligheder, opbevaring til dine ting og ridehus inden for 5 minutters rideafstand.

    Jeg elsker det sted jeg er opstaldet og hverken hesten eller jeg har haft det bedre ! smiley smiley !!!!

    Kan kun anbefales !!!!!!!!


  • #7   5. mar 2015 Hov forresten giver 1500 inkl alt for overstående ! smiley

  • #8   5. mar 2015 Er mere end tilfreds med den pris jeg giver, og synes godt nok jeg har hørt nogle vilde priser, bare for at have f.eks 1 pony opstaldet. Men vil man have "luksus" faciliteter, så må man også betale for det.

  • #9   5. mar 2015 800 kr, for boks, mad og vand, samt bliver han lukket ud og ind, og der bliver ordnet boks, hvis jeg ikke lige selv er der ude og kan gøre det hurtigt smiley om sommeren er det 300 kr for sommergræs, hvor der bliver sørget for vand, og holdt øje med hestene smiley at han er blevet fed på grund af wrappen igen, det kan jeg bøvle med til sommer, vi er rigtig glade for der vi står smiley

  • #10   5. mar 2015 jeg giver 1600,- alt inkl undtagen udmugning og er rigtig tilfreds, har før stået billigere steder men hvor der var mere selvpas, f.eks udluk eller hvor man selv skal blande hø og foder og det synes jeg faktisk er rigtig træls for lige pludselig har man brugt en time eller to på alt andet end at passe ens egen heste. men hvor jeg står nu kan jeg komme, muge (4 heste-30 minutter) også koncentrere mig om at passe og ride dem også selvom jeg bliver syg eller andre måder forhindret i at komme, jamen så ved jeg at jeg ikke skal have dårlig samvittighed over andre skal ordne dem for mig for det er bare med i prisen smiley

  • #11   5. mar 2015 Mener I, det er dyrt at betale 1800 et sted, hvor hestene bliver fodret morgen/aften, fold ind/ud, med en lille ridehal og en lille ridebane, men hvor man selv skal muge ud?

  • #12   5. mar 2015 Nej det synes jeg faktisk ikke det er, det kommer selvfølgelig meget an på standen af det hele, hvordan er foldene (store, små, græs, jord osv), hvordan er stalden (nyere eller faldefærdig), hvad med kvaliteten af hø og foder osv.

  • #13   5. mar 2015 Jeg er også meget tilfreds med prisen hvor min står.
    Jeg giver 500 kr. om måneden for løsdrift. Inkl. halm/vand/strøm. Og fri adgang til ridehus. Jeg skal så selv betale for foder/hø/wrap. Jeg har to aftener jeg fodrer så det kan næsten ikke blive nemmere smiley


  • #14   5. mar 2015 Gennem mine mange år som hesteejer har jeg stået enormt mange steder på sjælland. Endelig har jeg dem selv stående. Af alle de steder jeg har været opstaldet har to steder været til ok priser, sikkert for hestene og jeg har været glad for at være der. Det ene gik konkurs og det andet lå 75 km væk (havde min dreng i hingsteflok der)

    Der hvor jeg havde min dreng i løsdrift var prisen alt efter alder, som 3-års 1700,- inkl alt. der var et kæmpe ridehus, 2 udebaner og var der noget som helst behandlingskrævene så ordnede de også det smiley Der var wrap ad lib, løsdriften var på halm og så fik de også vitaminer og krybbefoder...


  • #15   5. mar 2015 vi betaler 1900 for fuldpas til min lille Papaya altså også udmuging så det eneste jeg skal tænke på er at ride og hygge og pleje(strile,vaske ben og sådan) og det er jeg rigtig glad for :):) skoven er i bavhaven og der er to kæmpe ridehuse et til spring + et til dressur og tre baner en spring en dressur og en opvarmning til stævner men bliver brugt til dressur når det ikke er stævne :):):):) så er der en stor stald med 65 bokse og dejlige mensker omkring en :):)

  • #16   5. mar 2015 Jeg mener vi giver 1200 eller 1600kr for; ind/udluk, foder 2 gange dagligt, wrap 3 gange dagligt, opvarmet sadelrum, spiletov med opvarmet vand, udmugning og halmrum til vores ekstra foder hvis de skal have andet eller mere end hvad stedet tilbyder. Derudover er der 3 folde hvor hopper og vallakker er opdelt og gør for det meste to og to, drænet ridebane med hegn, skov mindre en 2 meter fra ridebanen, og cirka 2-3 kilometer til vores rideskole.

    Boksene er store og lyse (med guldkugler på toppen smiley ), meget bred staldgang og ovenlys vinduer.


  • #17   5. mar 2015 Jeg er egentlig ganske tilfreds ja. smiley
    Jeg giver 725 inkl alt, og skal egentligt bare komme og hygge om min hest. smiley
    Forholdene er ikke top fancy, ridebanen er noget møg når det er vådt, stalden ligner noget fra 1930, det er noget bøvl at få hesten hen på strigle pladsen, men, jeg kan få det lige som jeg vil have det, dyret stor trives og stald ejer er nem at snakke med hvis der er noget. smiley


  • #18   5. mar 2015 Giver 700 for selvpas, men dog med ridehus 20x60, stor springbane, 2 A baner (dressurbaner udendørs), stor lys stald, og generelt rigtig fine faciliteter smiley

    Så ja, er tilfreds med prisen smiley


  • #20   5. mar 2015 Giver 500 ,- om måned, in og udlukning + foder og de renser stalden så ja meget tilfreds smiley

  • #21   5. mar 2015 Jer, som betaler under 1000: Er der ridehal på stedet?

  • #22   5. mar 2015 Nej kun ja om vinteren men ellers ridebane smiley

  • #23   5. mar 2015 Jeg betaler 2825 kr. for delvis fuldpas, man skal selv muge, give hø/wrap og evt. lave mad, hvis hesten for noget andet end det de fordre med.
    Der er foder, hø/wrap og 6 poser træpiller eller 4 pakker spåner om måneden, fri halm og ind og udluk alle dage med i prisen, derudover er der ridebane og ridehus.
    Jeg synes det er mange penge, men sådan er det hvis man vil have ridehus osv her i området (;


  • #24   5. mar 2015 jeg giver 2200kr får wrap, fodring 3x, udluk i hverdagene, og halm. Der er to 20x60 ridehuse, stor springbane og 20x60 dressurbane. syntes det er meget fair!:) jeg står på Midtsjælland AAGS.

  • #25   5. mar 2015 Nej, vi har kun ridebane og en wannabe springbane (ligner mest af alt en løbsbane i mini størrelse smiley )
    Staldejer har dog snakket om, at han vil have lavet ridehal, men om prisen så stiger (eller hvor meget den stiger) ved jeg ikke. smiley


  • #27   5. mar 2015 950 kr smiley
    Med i prisen er boks, halm, ridehal, ridebane, stor fold, udmugning, fodring, udlukning, 1 dag i ugen skal jeg selv lukke ind og fodre.

    Jeg for wrap af min chef og foder køber jeg selv.
    Jeg klager ikke smiley
    Dog flytter jeg den ene hest hjem, da jeg selv har løsdrift fra lørdag smiley


  • #28   5. mar 2015 Jeg har hest opstaldet lidt uden for Århus, og man skal self. måle prisen op imod, hvor henne i landet det er - hvad prisniveauet er i den pågældende by.

    Jeg giver ca. 1600 kr. alt i alt om mdr. Prisen inkluderer:
    Boksleje, fodring, ud og indlukning, hø i boks, frøgræs på fold. Jeg køber selv foder (udover de 1600 kr.), og skal selv muge og ordne aftenhø + foder hver dag. Der er ridehal på stedet, udendørs ridebane og turmuligheder. Jeg lukker enten ud eller ind ca. én gang hver mdr.

    Jeg er meget tilfreds med stedet og synes egentlig også at prisen er fair. Jeg har før stået et billigere og mere primitivt sted, og må sige at jeg er blevet gladere for at have hest, efter at vi er flyttet til det her opstaldningssted med flere faciliteter og en mere lys stald. Det betaler jeg gerne det ekstra for smiley Og så er folk der virkelig rare, dét betaler jeg også gerne ekstra for :))


  • #29   5. mar 2015 Nej :). Vi har en ridebane og en roundpen uden lys smiley

  • #30   5. mar 2015 Jep. Mig til 700 smiley Vi har en stor lys 20x60 ridehal, som bliver harvet, og vandet hver dag smiley

  • #31   5. mar 2015 Jeg giver 1650 kr og det inkluderer :
    Foder 3 gange dagligt
    6 kg wrap
    Halm
    Fold ud/ind i hverdage
    Adgang til 2 ridehuse og udendørsbane

    Jeg skal selv :
    Muge
    Give halm
    Lukke ind/ud i weekenden
    Evt købe ekstra wrap/hø hvis man ønsker mere end de 6 kg.

    Jeg er yderst tilfreds med min pris smiley


  • #33   5. mar 2015
    800 kr for en ponyboks inkl. ud/ind luk og fodring morgen/aften - evt. middag hvis det ønskes også er der ridehus og ridebane :o).

    Resten hitter jeg selv, undtagen wrappen som jeg har aftale med om ham der sørge for wrap på stedet.


  • #34   5. mar 2015 Nej!! alt for dyrt smiley 2200 kr mener jeg det er, betaler kun for hø, faciliteter (udendørs ridebane og self fold hvor stadlejer lukker dem ind og ud) og strøelse/bund ...
    Men det er det eneste sted hun trives smiley


  • #35   5. mar 2015 Camilla med Luna: Hvordan pokker gør man det? Gratis opstaldning er da top luksus. smiley

  • #36   5. mar 2015 nej der er ikke ridehal på stedet, der er heller ikke gode tur muligheder der ude, men der er stubmarker og en lille ridebane, og 1 km til nærmeste hal smiley min hest stortrives, så jeg må lide med kulde om vinteren smiley

  • #37   6. mar 2015 Jeg betaler 1600 inkl foder, fodring, ud og indluk i lys og moderme stald. Der er drænet ridebane på stedet. Dog ikke indhegnet hvilket jeg nu godt kunne have tænkt mig. Gode turmuligheder. Gulvvarme i sadel rum og fin vaskeplads. Gode og ikke mudrede folde.

    Til den pris skal jeg dog hjælpe med ind udluk når de er til stævner en gang i mellem.


  • #39   6. mar 2015 Jeg giver 1100 kr for min opstaldning, der er hø af libitum (og af ejen produktion), fodring 3xdagligt ug og indluk samt til dels mugning med i prisen. Det er en lille stald, så der er lavet en aftale om at den som kommer først derud lige muger boksene inden at man lukker hestene ind.
    Til stedet er ejet ridehus, og naboen har ridebane som må benyttes.
    Om sommeren går hestene på døgnfold.

    Syntes selv det er en fair pris, muligt jeg kunne få det billigere men for mig er det vigtigt at det er rart at være på stedet smiley


  • #40   6. mar 2015 nogen af jer der står på Sydsjælland? omkring Næstved, Haslev og Rønnede? eller ca. 30 km der fra.
    så må i gerne skive til mig da jeg leder efter et billiger sted end der hvor jeg står nu smiley
    håber det er ok med ts smiley


  • #41   6. mar 2015 I princippet ja, selvom jeg godt kunne tænke mig, at når der nu står, at der er hø med i prisen, at det så ikke bare er en enkelt skive fra en mini-høballe. Men ellers ja.

  • #42   6. mar 2015 Vi betaler 2400 pr. måned for
    Fodring.
    Ind- og udlukning hver dag.
    Udmugning i vinterhalvåret. (hverdage)
    Ubegrænset wrap i vinterhalvåret.
    Ubegrænset halm.

    Jeg er tilfreds med prisen da det er en spritny stald (færdigbygget sommer 2012) med højt til loftet og masser af god udluftning og store bokse.


  • #43   6. mar 2015 Ligenu giver jeg 1050 kr for opstaldning hvor jeg har staldvagt 1 gang i ugen smiley
    Og dvs: Jeg skal muge ud (1 trillebør-fuld pr. løsdrift), give vand, give halm, frøgræs og hø, feje, fodre og tømme skraldespanden hvis den trænger smiley

    Men min hyp skal muligvis flyttes til hovborg og hvis den kommer til hovborg hedder det 1000 kr for opstaldning og en vagt i ugen hvor man bare lige lukker alle hestene ind smiley


  • #45   6. mar 2015 Jeg er mega tilfreds!

    1000 kr for min Kat. 2 pony Falcon.
    Inklusiv:
    Wrap, foder, udmugning, strøelse, vand, fodring 2xdagligt, udlukning og så er man med i en indtræknings ordning 1x ugentligt.
    Der er lille ridehal og 2 udendørs dressurbaner til rådighed (1 sand og 1 muslingebane, begge godt drænet)
    Hestene går 2 og 2 sammen på fold for øget sikkerhed for indlukker, og mindre mudder. Foldene bliver ændret hver 2. år for god græskvalitet.
    Skab med sadelvogn er også inklusiv i prisen.

    Så er SUPER tilfreds. Gode, store og lyse bokse. Søde mennesker. Altid mindst 1 bane ledig vis man vil ride selv.

    Super dejligt smiley


  • #46   6. mar 2015 Jeg er rimelig tilfreds, vi giver 2250,- for én hest, prisen er inkluderet foder 3 gange dagligt og wrap/hø om morgenen.
    PÅ stedet har vi 2 20*60 ridehaller
    5 20*60 udendørs riderbaner
    1 stor udendørs springbane med bakke og sand, samt 2 vandgrave og 2 mindre udendørs springbaner (ingen bakker el.l).
    Ohg så har vi 2 kæmpe skove som er til fri benyttelse samt en masse folde.
    Vi har også vandspil torv og solarie smiley


  • #47   6. mar 2015 Priser
    Hestebokse 4 * 3 m. 2800,- pr. mdr.
    Heraf udgør ridehuskort til klubben kr. 200,-

    Ponybokse 3 * 3 m. 2400,- pr. mdr.
    Heraf udgør ridehuskort til klubben kr. 200,-

    Alle brugere af hesten skal være medlem af Skovbogård Rideklub.

    Åbningstider
    Man-fredag: 08.00 – 22.30 (Ridehus og baner lukker kl. 22.00)
    Weekend og helligdage: 08.00-18.30 (Ridehus og baner lukker kl. 18.00)


    og det er inklusive det hele. ind- og udlukning, flere gange fodring både i krybbe og stråfoder, og der er hele tiden en i stalden - undtagen efter natfodring smiley


  • #48   6. mar 2015 Vi betaler -1200kr. for boks og -1000kr. for løsdrift.
    Prisen er ink. ind-og udlukning, warp, træpiller, hø, 20x60 ridehal, 250 m ovalbane, 200 m. pasbane, udmugning og helt fantasiske tur muligheder.
    Det eneste man selv skal gøre er at strø og hygge om sine heste.
    Er godt tilfreds med prisen smiley


  • #49   6. mar 2015 Jeg (mine forældre) giver 4200 om måneden. Det er fuldpas det eneste jeg skal gøre er at lukke ind i weekenden, men i hverdagen bliver min hest lukket ud og ind.
    Det er i Storkøbenhavn...


  • #51   6. mar 2015 Øøøøh, Freja Cecilie, er du sikker på, at du har skrevet i det rigtige emne? smiley

  • #52   6. mar 2015 Hahaha, wtf smiley

  • #55   6. mar 2015 Giver 1200 cirka og der får jeg : 7 kg kø - Indluk morgen/aften - Boks strøes hver dag - 20x40 ridehal + 2 udendørs baner - eneste forpligtelse er vi skiftens til at have weekendvagter smiley

  • #57   6. mar 2015
    Det koster Stald Z, fordi folk skal have penge for at have hesten stående og for at ude service som fodring, ind/ud luk mm. og det kan jeg helt klart godt forstå! Ingen gider arbejde gratis og regner man priserne ud, hvad folk egentligt får for at lukke heste ind/ud og fodre, så er det nærmest ingen penge pr. måned for det.

    Det er billigt og have hesten i selvpas ( om end udlejer slf. stadig skal have dækket omkostninger for vand, strøm mm. ) men det tager også en del mere tid :o).


  • #59   6. mar 2015
    En islænder kan nu være dyr, ligesom en DV kan være billig - det kommer an på hvordan man vælger og holde hest, ligesom det kommer an på hesten :o)
    Så det er at generalisere en del og sige at en DV kan æde en fra hus og hjem, det kan en islænder sådan set også.

    Opstaldningspriser er også forskellige alt efter hvor i landet man bor, ligesom smede priserne er ret forskellige alt efter hvilken landsdel man bor i og andre ting også er.


  • #60   6. mar 2015 Jeg giver 960 kr om måneden dette omfatter: Boksen (650 kr) foldfoder (60 kr) halm (250 kr) og morgen fodring samt udluk. Dog skal hun på træpiller så jeg "spare" halmen.
    Skal selv købe foder og hø, samt muge. Derudover har vi turnusordning med indluk og aften fodring.
    Stedet har 20*40 ridehus, 20*60 udendørs bane og springbane som man giver 380 kr hver halve år for at benytte. smiley
    Er okay tilfreds med prisen. smiley


  • #61   6. mar 2015 Giver 1200 kr inkl. foder, hø, stråelse (spåner), ind/udluk, fodring og der er hal og 2 ridebaner til rådighed. Faciliteterne er ikke de bedste (ikke så bred hal, udendørs banerne bliver hurtigt for våde og stalden er gammel), men stemningen er god og der er plads til alle.

  • #62   7. mar 2015 Jeg giver 2200 for at have min pony til at stå i boks ALT er inkl

  • #63   8. mar 2015 Stald Z- kan godt se en shetlænder måske kun koster 300 kr om måneden at fodre på.. men har du overvejet hvad det har kostet af opføre løsdriften/boksene. ingen gider jo bygge en boks, for så at låne den gratis ud. de penge skal jo hjem igen på den ene eller anden måde, udover det så koster forsikring til bygningen de står i, hegnpæle, hegnstråd, strøm til hegn, vand, kummer til vand, græs, slid på jorden og omlægning af folde, møddingen skal væk m.m.. det hele koster jo. det er også udgifter der skal huskes. og helt billigt er det ikke. Så derfor er prisen deroppe ad, uden at folk egentlig tjener på det, i det lange løb.
    Så det handler altså ikke bare om de penge, hesten spiser for. har man en opstaldet hest, bliver marken måske slidt hurtigere, græsset spist hurtigere, end hvis man kun havde sine egne. der er virkelig mange ting at tage hensyn til, som man ikke lige regner med i første øjekast


  • #64   8. mar 2015 Og så sidder jeg her som staldejer og undrer mig over alle de stakkels staldejere som smider penge efter andre folks heste.
    Her kan jeg da ikke fodre og strø ved en gennemsnitshest for under 1200 kr. pr. md. (heri får den så dækket sine behov for vit/mineraler osv.)
    Og så kommer alle de vedligehold- og anskaffelsesomkostninger der er ved at drive et opstaldningssted. Der er udgifter til el og vand, tilsåning, gødning og afpudsning af marker, etablering og reparation af hegn, etablering og vedligehold af af bund på baner og i hal. Møddingen koster også penge at få tømt (og det er blevet DYRT!), en traktor som skal have brændstof og vedligehold, eller måske endda udskiftes, måske en grusvej som skal vedligeholdes så den ikke bliver hullet, græs som skal slås udenfor/under hegnet osv. osv..
    Der er slid på alt hvad hesten kommer i nærheden af, og det skal derfor også udskiftes engang imellem. Så hvis man regner med en vedligeholdelseskonto for et etablissement som det jeg har, med ridehal og plads til 14 heste, der over en 30årig periode vil gennemgå en totaludskiftning, og i runde tal koster 1 mill. så vil det give en årlig udgift på ca. 2800 pr. hest KUN i slid på bygningerne! Dertil kommer husleje og alle de andre ovenfor nævnte udgifter, samt de direkte udgifter til foder, hø og strøelse.
    Bagefter kan vi jo så snakke om hvad løn personalet/staldejer så skal have for at fodre, passe og lukke andre folks heste ud. For ikke at tale om alle de timer som bliver brugt på almindelig renholdelse og vedligeholdelse af hele stedet. Traktoren kører jo heller ikke sig selv, vel?. Hvad får du selv i løn? Hvor hårdt vil/kan du arbejde? Hvor lang tid tror DU der der skal bruges for at DU og DIN hest kan få den service og de forhold du ønsker???
    Så hvad ville du så synes var en rimelig opstaldningspris?


  • #65   8. mar 2015 Hovsa, der indsneg sig lige en regne fejl: Slid på bygningerne koster ca. 2500,- kr. om året pr. hest. Beklager

  • #66   8. mar 2015 Gitte, jeg står for 700, men jeg syntes at du har glemt os, der står i selvpas smiley

  • #67   8. mar 2015 Mathilde:
    Hvad får du for de 700,-? Hvad mener du med selvpas?
    Vil det sige at du sammen med de andre i stalden, udover pasning af din hest (og indkøb af foder?) også vedligeholder alle faciliteter inkl baner og afholder alle nyanskaffelser og udgifterne dertil? Køber nyt hegn og springmateriel ved behov, får græsfoldene lagt om, passer adgangsvejene osv. osv??? Og samtidig også laver alt arbejdet?

    Vil forøvrigt lige påpege at mit eksempel ikke indbefatter mugning ved hesten eller andre services end fodring og udlukning.


  • #68   8. mar 2015 Der er boks, lille fold, ridehus og udendørsbaner med smiley

  • #69   8. mar 2015 Så dvs at du køber alt foder, hø og strøelse ved siden af?
    Ingen græsfold?

    Hvem gør alt arbejdet? Både pasning og vedligehold?


  • #70   8. mar 2015 Køber hø, halm og foder selv. Græsfold er også med, men den må kun bruges fra maj til september. Der er én ansat til at harve. Vedligehold af boks og fold, står opstalder selv for smiley

  • #71   8. mar 2015 Jeg har ingen faciliteter og gør alt arbejde selv (- ind/ud, morgenfodring) dog lukker jeg nogle gange ejers 12 heste ud/ind...
    Mvh TT


  • #72   9. mar 2015 Mathilde:
    Er der ikke andre ansatte end den der harver?
    Hvem fodrer og lukker hestene ud og ind?

    Så vidt jeg kan læse står du på en rideklub?
    Der er ofte en rideskole tilknyttet, som oppebærer et overskud som derefter bliver brugt på vedligehold af faciliteterne. Der bliver også tildelt lokaletilskud fra kommunen til alle medlemmer under 18 år og mange rideklubber modtager også tilskud fra fonde og tipsmidler når de skal have nyt. For ikke at tale om sponsorerne.
    Ikke desto mindre kører de fleste rideklubber på randen af konkurs, og går jævntligt konkurs, hvis der ikke sættes ind med en redningsplan fra kommune mv.

    Så ergo: der er stadig andre der betaler for de faciliteter du benytter
    700,- kr. kan jo ikke dække el, vand, husleje, din del af vedligehold af de faciliteter du har og alle de andre generelle driftsomkostninger.


  • #73   9. mar 2015 Der er én ansat til at fodre morgen, harve og ordne elevhestene. Så er der undervisere til at fodre aften, og weekendvagter smiley

  • #74   10. mar 2015 Jamen det er der da ikke meget "selvpas" ved smiley

    Du lejer en boks med div. services tilknyttet. Services som betales af hvad?
    De 700,- kr du betaler dækker jo ikke engang husleje, el, vand, slid og den jord der går til den fold du benytter (surprice; jord koster OGSÅ penge) så jeg synes da at du skal være taknemmelig over at der er noget som kan gå ind og dække det underskud der er ved at leje ud til dig og dine staldkammerater.

    Men nu var det jo ikke fordi dit eksempel er særlig slemt. Det som egentlig fik mig til at fare i blækhuset, var Stald Z som undrer sig over at det skal koster +1500 kr
    at have en hest opstaldet ude, når hun kan fodre sin (islænder???) for 300 kr. derhjemme.
    Derfor ville jeg gerne illustrerer hvor mange "usynlige" omkostninger der er ved at drive et opstaldningssted samt hvor mange timers arbejde der lægges i det, ofte helt uden løn for staldejer. Også for at ramme en pæl igennem den generelle holdning at staldejer bare er en grisk person som kun tænker på at tjene en masse penge og udnytte frivillige eller underbetalt personale. Der har jo været nogle mediedækkede sager med underbetalt staldpersonale, og det er også noget skidt. Men når folk forventer deres hest opstaldet med fuldpas og gode ridefaciliteter for under 3500 kr. om måneden, så ER der altså nogle der kommer til at betale prisen. Så tænk på det når du har din hest opstaldet ude, og næste gang du brokker dig over prisen, eller den manglende service smiley


  • #76   12. mar 2015 Jeg giver 3000 kr. om måneden (jeg har lige flyttet min hest dertil), jeg synes det er meget fair. Opstaldningen er fuldpas, så inkl. foder 3 x dagligt, hø 3 x dagligt (også på fold), ind- og udlukning alle ugens dage, udmugning, træpiller i boksen, gode og store folde med græs året rundt hvor de går 4-5 heste sammen, 20x40 ridehal med rigtig god bund, samt spejl på hele kortsiden, 20x60 udendørs bane, roundpen, dejlig lys og luftig stald med bred staldgang, vinduer, vand spildetov med koldt og varmt vand, sadelrum og toilet med varme begge steder. God og seriøs undervisning. Kæmpe skov i "baghaven" osv. Jeg synes det er en meget fair pris. Der er virkelig lækkert. Det ligger i Hadsten mellem Randers og Aarhus.


  • #78   13. mar 2015 AnonymA: Det er det nemlig smiley Dejligt dejligt sted smiley

Kommentér på:
Er du tilfreds med din opstaldningspris?

Annonce