{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Hoppeplag dum ved led - stak af :( {{forumTopicSubject}}

Min ellers søde hoppeplag på 1,5 år havde en ide med at gå og pille hegnet op, det hegn der holder dem væk fra græsset. Vi fik selvfølgelig fikset hegnet og sat stød i, fordi hun selvfølgelig skal lære at holde sig fra hegnet.. OG JO TAK! det virkede.. hun fik selvfølgelig stød, men nu kom der en bivirkning - Hun tør ikke gå igennem leddet. smiley

Jeg ville træne med hende her den anden dag. Så jeg satte de andre heste ind i løsdriften, og tog Calypse med ud til leddet og ville øve med hende, så hun kan finde ud af at der altså ikke sker noget.

Pludselig så hopper hun og drejer-agtigt og så springer kabinhagen og hun løber over på den anden side af vejen(Lille vej ude på landet) og hopper ind i bondemandens hegn og trækker det med sig ca. 30 meter ud på marken, som er hegnet ind. smiley smiley

Jeg løber ind i stalden efter et nyt træktov og når jeg kommer ud på marken så er hun bare FULDSTÆNDIG væk.. smiley Jeg får ringet til en veninde som smider alt hun har i hænderne for at komme og hjælpe mig med at finde hende, jeg får dog fat på hende, inden hun kommer. smiley MEN DET VAR DE LÆNGSTE 20-30 minutter i mit liv!

Andre der har prøvet heste der er skræmt over det dumme stødhegn? smiley


Kommentarer på:  Hoppeplag dum ved led - stak af :(
  • #1   6. mar 2015 Lide et råd smiley
    Prøv at få en anden til at holde hegnet mens du går ud med din hest. Så den kan se at det er okay smiley

    Vores gamle islænder havde en ide om at det var en god ide at gå under hegnet og vælte det. Så måtte jeg ud og have fat i hende og fortælle at hun skulle blive på marken. smiley


  • #2   6. mar 2015 Ja, det bliver jeg nok nød til. Jeg tør i hvert fald ikke være alene næste gang smiley

    Haha. Hvordan klarede du det? smiley


  • #3   6. mar 2015 Jeg ordnede bare hegnet igen og sørgede for at der gik strøm hele vejen rundt. smiley
    Men vi har en teori om at hun ikke kunne mærke strømmen igennem sin tykke man fordi min vallak aldrig er gået i gennem hegnet smiley


  • #4   6. mar 2015 Øv, sikke en træls oplevelse! Kender udmærket det med en hest, der er stukket af - og ja, selvom det måske kun er 20 minutter, så virker det som forfærdelig lang tid!

    Jeg tænker, at næste gang du skal træne, kunne det måske være en ide at have sådan et "horsemanship tov" - som er meget langt - til at træne med? Eller en longeline? Så har hun i hvert fald lige lidt mere snor! smiley

    Min er pt. også bange for stødhegnet. Ved ikke, om hun har fået sig et rap, men hun tør ikke gå igennem leddet, hvis hegnet er tændt, så det giver lyde, når de to snore rører ved hinanden eller ved jorden.


  • #5   6. mar 2015 Jeg havde en hingsteplag som fik stød da han skulle på fold, hvilket resulterede i det samme for en periode, men da jeg har mine folde hegnet ind i små stykker for at holde græs på hele tiden, så han var nåd til at vende sig til at gå gennem led hvis han ville med ud på de gode stykker. så det var noget du kunne prøve, da hun er trykker ved at de andre heste hjælper hende igennem indtil hun er tryk ved hegnet igen.

Kommentér på:
Hoppeplag dum ved led - stak af :(

Annonce