{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må heste rides efter vaccination?
  • #1   16. mar 2015 Det anbefales at hesten får fri efter vaccination og først rides tidligst dagen efter smiley

    Mvh TT


  • #2   16. mar 2015 Jeg giver også altid fri mindst en dag - og ellers rider jeg hende lidt let dagen efter/et par dage efter. Mærk efter på din hest, hvordan den reagerer på det. Nogle heste kan godt blive ret sløje efter vaccination. Tænk på, hvordan en vaccination virker - hesten bliver jo påført en lille smule sygdom/infektion, for at kunne producere antistofferne, der senere skal være med til at slå netop den sygdom/infektion ihjel. Så hvis den bliver sløj - eller får lidt feber- så giv den fri.

    Vi mennesker kan jo også være lidt sløje en/flere dage efter en vaccine, og typisk får man at vide, at man skal tage den med ro, til man er ovenpå igen.


  • #3   16. mar 2015 1/10 heste kan blive lidt sløje efter vaccine (den mod influenza) og der er det smart at vente. Hvis hesten tager det uden problemer, og aldrig har gjort det før, kan man nok godt ride den let. Min egen pony har aldrig været sløj efter vaccine, og jeg skridter og traver ham bare lidt og der er der ingenting. Men det kommer helt an på det enkelte indived, hellere give en dag ekstra fri, end at det bliver ubehageligt for hesten smiley

  • #4   16. mar 2015 Jeg giver fri dagen efter og rider på 2 dagen smiley

  • #5   16. mar 2015 Jeg går bare en lang tur med mine heste/ponyer når de er blevet vaccineret smiley

  • #6   16. mar 2015 Har hørt at hesten ikke må svede efter vaccination da den sveder vaccinen ud.. Om det passer skal jeg ikke gøre mig klog på smiley

    Mvh TT


  • #7   16. mar 2015 Jeg har selv været lidt sløv og haft det halvskridt efter de vacciner jeg fik her for noget tid siden - og jeg kan mærke på hestene at det samme vist gælder for dem til en vis rad, så jeg mærker efter og tager måske bare en skridttur den første dag, og så lytter jeg ellers bare ekstra til hesten de efterfølgende dage smiley

  • #8   16. mar 2015 jeg har haft en hest som blev syg første gang jeg red ham vaccine om det så var dagen efter eller en uge efter. Men normalt for de fri en dag

  • #9   16. mar 2015 Jeg følger personligt altid min dyrlæges vejledning! Da jeg kun vil min hest det bedste og dermed får hun fri dagen efter! smiley

  • #10   16. mar 2015 Så er min hest meget frisk hvis den får vaccine fredag og skal til babyjagt søndag??

  • #11   16. mar 2015 Det er jo ikke til at vide. Det kommer an på om den bliver påvirket af det. På nogle heste mærker man det slet ikke, andre kan være lidt/meget sløje i en eller flere dage. :o)

  • #13   17. mar 2015 Ifølge DRF må hesten ikke få vac. Tidligere end 7 dage før et stævne. Så det samme gælder vel når du skal til jagt.

Kommentér på:
Må heste rides efter vaccination?

Annonce