{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Tilmeldt:
17. dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Opstaldning til 550 kr ? {{forumTopicSubject}}

Jeg påtænker at tilbyde opstaldning til 550 kr, hvor folk selv skal sørge for at købe ind til forbrug.
Altså vi fodrer og lukker ind/ud eller der er løsdrift, men folk skal så selv skaffe hø, spåner/træpiller, foder.

Er det mon realistisk?

Grunden til vi ikke selv vil tilbyde alt inklusiv er, at vi selv bruger meget til på at køre efter det til vores egne heste, og ofte vil folk have noget specielt til netop deres hest.
550 kr er det beløb vi har sat for det kan løbe rundt med strøm, vand, hegnsmateriale, gødning, vedligehold osv.

Det bliver altså ikke en billigere pris, for ellers vil vi slet ikke tilbyde opstaldning, da vi vil tabe på det.

Men diskussionen går på om der overhovedet er marked for at folk vil skaffe forbrug selv?

Vi bor i nordjylland med adgang til kæmpe skov og har ridebane, men ingen hal. Gode transportmuligheder til stalden.


Kommentarer på:  Opstaldning til 550 kr ?
  • #1   24. mar 2015
    Meget billig pris :o) Især når det er inkl. ud/ind luk og fodring.

    Har stået et sted til 500 kr pr. måned - men der var det bare bokslejen, så var resten selvpas, også at lukke ind/ud og fodre - det deltes vi om.

    Jeg står kun steder, hvor jeg selv kan medbringe foder og strøelse - grovfoder vil jeg helst er på stedet.


  • #2   24. mar 2015 Jeg betaler 925 kr for boks, morgenfodring og udluk i hverdagene. Jeg gad godt stå på fuldpas da man netop bruger meget tid på at køre efter foder osv. Men eftersom jeg bor i København så er prisen ok ifht fuldpassteder smiley I København er der ihvertfald marked for det, også fordi folk er blevet så opmærksomme på fodringen og derfor foretrækker at kunne stå for det selv.

  • #3   24. mar 2015 Jeg står opstaldet et sted hvor stald ejer tager 500 for boks leje, og så skal vi selv finde boks størrelse, hø/Wrap og foder.
    Dette er der dog lavet en ordning med en i stalden der køber alt ind til en billig pris, her taler vi både Halm, Hø/Wrap og foder. derudover hjælpes vi alle ad med at lukke ud om morgen og aften, samt fodre morgen og aften (Y)


  • #4   24. mar 2015 tror sagtens det kan lade sig gøre synes det billigt, når man selv er fri for ind og udluk og fodring smiley super god ide

  • #5   24. mar 2015 550kr er meget billigt! Så tror bestemt i vil kunne finde opstaldere som ikke vil brokke sig over prisen.

  • #6   24. mar 2015 Vi tog også 500kr i boks/løsdrift leje jeg foder og lukke ud og ind så de fulgtes af strøgelse hø foder osv kom de selv med smiley det fungere fint og så hjalp vi hinanden med løsdriften og holde stedet rent ordne hegn osv smiley

  • #7   24. mar 2015 Hvor er det i landet? Er evt. intraserret?

  • #8   24. mar 2015 Ts er fra Nordjylland står der i hendes profil smiley

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #9   24. mar 2015 Ja, det er i nordjylland. smiley

    Dejligt med alle Jeres svar, det lyder jo positivt.



  • #10   24. mar 2015 Jeg tror sagtens i da kan sætte det op til 650 kr på mdr. Det kommer jo selvfølgelig an på hvilke faciliteter i har, men 650 kr er stadig meget billigt.

  • #11   24. mar 2015 Det er da billigt. Her giver vi 950,- det inkluderer halm. Og morgen fodring, aften deles der om. Og ind lukningen dele der også om. Resten søger vi selv for. Og med ridebane, så syntes jeg da det er enormt billigt.

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #12   24. mar 2015 Her i nordjylland er der ret billige priser generelt, så det skal man selvfølgelig have i baghovedet.

    VI har ridebane og kæmpe skov lige udenfor døren, men ingen hal.


  • #13   24. mar 2015 det var mere hvor i nordjylland det var?

  • #14   24. mar 2015 Jeg synes sagtens I kan tage det. Og ja, Nordjylland er billigt i forhold til andre steder, men jeg synes ikke 550 er en urimelig pris.
    Under alle omstændigheder kan det vel ikke skade at prøve. Hvis folk synes det er for dyrt eller besværligt må de vel søge andre græsgange til deres hest smiley


  • #15   24. mar 2015 Jeg synes slet ikke, at det lyder dumt!
    Det er billigt - specielt med ind-/udlukning og fodring.

    Jeg betaler (i Østjylland) 3000 kr. for fuldpas (skal ikke røre en finger) med skov, hal og udendørsbane.

    Jeg har ikke selv mulighed for, at hente hø og halm, så for mig er denne form for opstaldning ikke muligt.
    Før stod jeg et sted, hvor jeg betalte 750 kr. for boks (ind- og udlukning, ridehal, udendørsbane, elendig tur mulighed og bil var nødvendigt, da der ikke gik busser ud på de kanter). Jeg lavede dog en aftale med stedet, at jeg købte hø og foder af dem, men det var også frit for selv at komme med det selv, hvis man ikke ville have det som deres heste fik. Jeg endte på 1400 kr. (tror jeg nok) for opstaldning, foder og halm. Jeg købte min egen hø balle af dem i stalden 600 kr. ca. om mdr. Så jeg endte på ca. 2000 kr. pr. mdr.

    Nu ved jeg ikke hvordan situationen for opstaldning ser ud i dit område, men jeg tænker, at alle selv kan komme med foder - det er straks lidt svære med hø og halm. Så måske i kunne lave samme ordning, at man hvis man ville bruge det i bruger, så kunne man måske det. Det er er bare et forslag, som hjalp med mit forrige sted smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #18   24. mar 2015 Ualmindeligt små penge smiley som jeg læser det så lægger du boks og folde inkl. Vedligeholdelse, samt ind og udl. For mindre end 20 kr Per dag, du har arbejdet 365 dage om året.

    Der kan ikke være indregnet en egentlig lege af boksen, nu har jeg min egen stald og laver derfor alt selv, der er ingen fridage, længere ferier hvis man har andres heste i pension selvom det "kun" er ind og udluk samt fodre, du skal påregne at der går mere tid end man lige sku tro det har jeg da ihvertfald fundet ud af smiley

    Vi lejer også bokse ud på 100 % selvpas, men der betales Per boks en husleje og mødding, ellers kan man ligeså godt lade staldene stå tomme, de spiser ikke brød og det der betales i husleje på ens gård er den samme uanset de er tomme eller fyldt hvis ikke der tages betaling for boksen uden arbejdet smiley


  • #19   24. mar 2015 Jeg står hos min nabo til 500kr. Hun fodrer til morgen, den anden opstalder lukker ud og jeg fodrer til aften og lukker ind. Køber selv foder, strøelse og grovfoder.

  • #20   24. mar 2015 jeg står lige uden for randers, med en af mine heste og jeg giver 600kr, for boks med halm. resten skal jeg selv sørge for. vi har elendige tur muligheder, ingen ridebane, dog er der mulighed for at ride til ridehus.
    vi skal selv klare ind og udluk, selv fodre, dog fodre staldejer det fremsatte foder til morgen. vi skal selv købe og hente hø, vi skal deltage i høst, og i vedligehold af folde.

    så 550kr er billigt


  • #21   25. mar 2015 Jeg har givet 850 for boks, halm, hø og müsli til nøjsomme heste. Vi havde så en dag om ugen per mand, hvor man strøede alle bokse, hældte foder op og lukkede heste ind om eftermiddagen/aftenen - ellers stod ejer for fodring og udlukning om morgenen. Mugning klarede man selv.
    Det var en halv time med bus fra Aalborg midtby.

    550 kr. er meget billigt, men jeg ville klart foretrække ikke selv at skulle skaffe hø og halm. Det kommer også til at fylde meget hos jer, hvis alle har deres eget lager liggende.


  • #22   25. mar 2015 jeg giver selv 500 for boks, halm, ind og ud luk samt udendørs ridebane, har dog en foder dag i ugen, men synes det er meget fair det som du tilbyder smiley
    (sønderjylland)


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #23   25. mar 2015 Tak for alle svarene. Det lyder jo ikke til at være urealistisk.
    Kan godt se, at det er bøvlet for nogen at stå for forbrug selv og afhente, bestille osv.
    Men håber på at opstalderne kan finde ud af at gå sammen om det, så det bliver nemmere.


Kommentér på:
Opstaldning til 550 kr ?

Annonce