{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter på for første gang, alder?
  • #1   24. mar 2015 Det kommer meget an på deres str. ved den pågældende alder. Men jeg var for første gang oppe på den ene af vores tidligere heste da hun var 31/2, og der var det bare at tage det stille og roligt, og gøre det i hestens eget tempo smiley Ved den anden var jeg først oppe på hende da hun var ca. 4, men der havde hun også været ifolet smiley

  • #2   24. mar 2015 Min var lige under 3,5.
    Valgte ikke ud fra alderen, men udfra hvad dyrlæge, kiroprakter og smed sagde.
    Da jeg fik af vide at hans muskulatur, bygning og hoved og det hele var parat til det var han tre år. Ventede ca. 4-5 måneder efter det, hvor der blev lagt vægtsække på ryggen af ham i stedet for en decideret rytter, og samtidig maseret og tjekket hvordan hans ryg reagerede på den gradvise vægt. Efter 4-5 måneder vurderede jeg at han var klar til min vægt, både fysisk og psykisk. Han voksede nemlig slet ikke i den periode, men en-to måneder efter fik han vokseværk og skød 5cm i vejret, hvor han så bare blev nusset omkring og trænet fra jorden og masseret, til han var klar til rytter igen smiley
    Vi tager os god tid med træningen, da han bare skal værre hyggehest, og jeg ikke har mulighed for at være der ude hver dag, og samtidig nyder jeg træning/leg fra jorden af mere end ridning smiley


  • #3   24. mar 2015 Den ene blev ryttervant som 3 års. Han havde rytter på ryggen 3 gange den sommer uden sadel eller hovedtøj. Herefter blev han vænnet til sadel og trense, og begyndte at blive longeret ganske lidt. Herefter fik han fri vinteren over, og blev så tilredet som 4 års i foråret.
    Han er en oldenborgblanding, bundstabil af sind, og fysisk en stor og muskuløs hest allerede som 3 års.

    Den anden er en meget ædel DV'er. Han lignede en plag, og opførte sig som en plag da han var 3 år. Så han fik bare lov til at være hest.
    Han blev vænnet til sadel og trense, samt ryttervant foråret han blev 4 . Og blev herefter sendt i tilridning om sommeren.
    Han har taget lang tid om at blive fysisk stærk, og først nu som 7 års er han begyndt at blive "fornuftig voksen hest af sind".

    Mvh Charlotte


  • #4   24. mar 2015 Det er meget forskelligt, og afhænger meget af om hesten er nogenlunde udvokset.
    min gamle som jeg slev tilred, begyndte jeg med da hun var 3, og så fik hun vokse pause sommeren over så hun kom først rigtig igang da hun var 3,5 år.
    Ham jeg har nu, er først blevet redet til som 4,5 års da han slet ikke var hverken helt eller halvt færdig med at vokse som 3 års.


  • #5   24. mar 2015 Min blev efter samråd med smeden gjort ryttervant som 3 års og så fik hun ro til at vokse igen og tænke over hvad der var sket og så begyndte jeg først rigtigt at ride hende da hun var 4

  • #6   24. mar 2015 Jeg sad ovenpå Tindur i 5 minutter på hans 3års dag smiley selve tilridningen begyndte vi på da han var Ca 3,11 år smiley vi er stadigvæk i tilridningen.. Her går det langsomt fremad smiley

    Mvh TT


  • #7   24. mar 2015 Ryttervant som treårs, pause henover efteråret/vinteren/foråret og reel tilridning i skridt og trav som fireårs. Først som femårs blev han vant til rytter i galop, fordi jeg ikke selv havde mod til det, så det var med nye ejer. smiley

  • #8   24. mar 2015
    Jeg var oppe at sidde på ham som 4,5 års. Så havde han pause til han var 5, hvor jeg måtte konkludere at han altså stadig voksede og at han ikke var parat. Som 5,5 års begyndte vi så, med tilvænning af sadel osv.
    Og Jeg er først lige for alvor kommet igang med tilridning af Nøkkvi som bliver 6 år her til juni smiley


  • #9   24. mar 2015 Takker for jeres svar, fortsæt endelig smiley

Kommentér på:
Rytter på for første gang, alder?

Annonce