{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Min stakkels pony :'( {{forumTopicSubject}}

Ja, der er desværre meget dårlige nyheder har fra lille Sorteper
Vi har i en længere periode kunnet mærke at der var noget galt. Han har ikke været så villig under ridningen og vi har haft en fornemmele af at et eller andet stadig ikke var helt som det skulle være. Vi har det sidste stykke tid givet ham medicin for PPID - og det har virkelig gjort noget fantastisk for vores kærlige ældre pony: Det har givet ham alt hans ungdommelige livsenergi tilbage. Vi har fået ham opereret for sædstrengsfistel for et godt stykke tid siden, inden vi startede på medicinen, og også dette har hjulpet ham utrolig meget.
Endnu længere tilbage i historien fik vi ham rettet igennem i et halvt år langt forløb hvor kiopraktor og fysioterapeut skiftedes til at komme ud og på den måde stille og roligt fik hans krop bragt på rette vej.

Men nu har vi fundet ud af hvad der er galt. Nogen kender måske den der underlige følelse af at et eller andet bare ikke er som det skal være, og efter utrolig meget søgen har vi fundet svaret: Han har gigt i næsten alle de facitled som sidder i lænden.

Vi regner med det er kommet på grund af de kæmpe skævheder han havde inden vi fik ham rettet, og på grund af den måde han har prøvet at aflaste sig for smerterne.
Vi har nu sat ham på en medicin som han skal have de næste 14 dage og vi håber det virker, men hvis ikke så står vi med aflivning som næste mulighed - og jeg kan simpelthen ikke bære det smiley

Jeg har kendt den pony siden jeg var 4 år, det er snart 12 år siden jeg fik min første ridetur på ham. Han har lært mig baggrunden for alt hvad jeg ved, han har lært mig hvor meget det betyder at lytte til hestens små signaler og hvor følsomme dyr de egentlig er. Hans vedholdenhed og følsomhed er helt enestående og alle hans små særheder har fået mig til at holde af ham på en helt speciel måde. Det er svært at skrive, men jeg er synderknust for jeg står måske overfor at skulle sige farvel til en hest jeg bogstaveligt talt er vokset op sammen med.

Så nu krydser jeg fingrer for at medicinen virker smiley


Er der nogen af jer andre som har prøvet noget lignende med gigt og ved om det virkede?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min stakkels pony :'(
  • #1   28. mar 2015 Årh hvor er det trist :(. Sender masser af positive tanker og håb om at medicinen virker! Held og lykke med det hele :(.

    Jeg har desværre ikke selv prøvet lignende :(.


  • #2   28. mar 2015 Hvor sært, det er næsten præcis samme historie som min hest. Han blev også opereret for sædstrensfibrose, men da jeg ikke synes det hjalp synderligt, valgte min kiropraktor/dyrlæge at scanne ham i lænden. Jeg har dog været heldig at vi opdagede det tidligt, så han har kun gigt mellem 3-4 lændehvirvel i højre side.
    Min fik sprøjtet kortison ind i leddet og så er han på dette tilskud. http://www.aviform.co.uk/?shop=shopitems/equine.products/suppleaze.gold.horse.joint.supplement.7703.aspx

    Jeg køber det over amazon uk, for du kan ikke få det i dk grundet særregler om MSM her i dk. Obs på at det derfor ikke er helt lovligt at importere, men da det drejer sig om min hests velvære er jeg pænt ligeglad smiley (Hvis de snupper det i tolden, konfiskerer de det og kvitterer med en bøde på 1500, men sandsynligheden for det er utrolig lille).

    Med det tilskud + kortisonindsprøjtningen + kiropraktor fast hver 2 mdr, fungerer min hest normalt smiley Hvis man ikke ved han fejler noget, kan man ikke se det på ham.


  • #3   28. mar 2015 Sibo, heldigvi hjalp det helt vildt meget hos os, men vi kunne fornemme at der stadig var noget og begyndte derfor på medicin mod PPID/Cushing da hans tal var ret høje og også det hjalp en hel masse, men der var stadig et eller andet og det har nu vist sig at være gigt som når har været det sidste.

    Det er rart at høre at din hest har det så godt nu - det vil jeg håbe også sker for Sorte smiley


  • #5   28. mar 2015 prøv at kontakt Lise Bang hansen
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html
    jeg ved nemlig at rigtig mange både mennesker og heste har stor glæde af homøopatiske medicin.


Kommentér på:
Min stakkels pony :'(

Annonce