{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amerikanske heste løstdrift
  • #1   29. mar 2015 min holdning er at som basis kan alle heste gå i løsdrift hvis de vænnes til det, dog er der enkelte individer som evt. vil trives bedst på boks, men, det vil ikke som sådan være racespecifikt.

    så ja det vil jeg mene de ovennævnte kan med tilvænning.

    mvh
    Mie


  • #2   29. mar 2015 men der er nogle racer der er mere egnet til at stå i løstdrift end andre fx islænder er mere beregnet til det en fx en Dansk varmblod

  • #3   29. mar 2015 Racen har selvfølgelig en del at sige - men det har klimaet også. Nu dækker USA jo et ret stort område og der er jo stor forskel på nord og syd. Hvis jeg var dig ville jeg tage ud i dit lokale område og undersøge hvad folk generelt har af heste der og hvordan man holder hest der. Du kan jo ikke regne med at alt foregår, som hvis du havde hest i danmark.

  • #4   29. mar 2015 det har jeg også tænkt mig smiley
    men det kunne være der var nogle der havde erfaring med nogle af de racer smiley
    og her hvor jeg er flyttet over (New jersey) er været lidt lige som danmark smiley


  • #6   29. mar 2015 Min Araber har gået i løsdrift uden problemer, så vil mene alle racer kan mere eller mindre smiley

  • #7   29. mar 2015 ja, men der er nogle racer som er mere egnet end andre smiley

  • #8   29. mar 2015 Hm, det kommer nok mere an på individet end racen oftest - vi har haft 2 arabere i løsdrift og pt. har vi de her fire til at gå i løsdrift sammen. En shetlænder, en ox araber og to blandinger.

    Det kommer an på forholdene og hestene selv.


    profilbillede
  • #9   29. mar 2015 Men der er stadig nogle der har nemmer ved at få mug osv smiley

  • #10   29. mar 2015 Jeg har en paint han går i løsdrift

  • #11   29. mar 2015 Selvfølgelig er der det, men det kommer igen meget an på forholdene. Hvis der er meget mudder, så er der større risiko for muk smiley

    Men har hørt at heste med meget hovskæg ofte får mug, men ved ikke om der er hold i det smiley


  • #12   29. mar 2015 Muk har også rigtig meget med immunforsvaret at gøre og hvordan forholdene er - er der meget vådt og der ikke er mulighed for at benene kan tørre så kan alle racer jo være udsatte for muk.

  • #13   29. mar 2015 Men der er nogle racer der har stører sandsynlighed for muk fx heste med hovskæg smiley

  • #14   29. mar 2015 Vi har haft en blanding (appaloosa tror jeg) i vores løsdrift herhjemme og det gik fint. Hun var også halvt araber og havde lidt svært ved at holde huld vinteren over, dog blev det aldrig så slemt og hun kunne gå uden dækken uden at fryse, trods at hendes pels var rigtig kort og fin.

    Jeg tror sagtens at du kan finde heste indenfor de racer som kan gå i løsdrift, men der er nok også nogen imellem som ikke kan. Hvis det var mig, ville jeg se rigtig meget på hvordan hesten bor hos sælgeren. Er det sådan et sted hvor hestene ikke rigtig kommer ud, bliver pakket ind i dækkener og alskens benbeskyttelse ville jeg måske springe over. Ikke fordi den hest aldrig kommer til at kunne gå i løsdrift, men fordi det er et lidt større sats. Så ville jeg måske også lede efter en "easy keeper" for de klarer generelt vinteren lidt bedre selvom det er selvfølgelig heller ikke fedt at have en hest som tager på bare af at se på en tot hø.


  • #15   29. mar 2015 Jeg vil så vove at påstå at alle heste fysiske kan gå i løsdrift, om ikke andet med rette dækken.. Hvis køsdriften er ordentlig får hesten ikke mere mug end på alm fold..
    Men nogle heste egner sig ikke psykisk til løsdrift..


  • #16   29. mar 2015 Min hest går i løsdrift med en fjordhestblanding og "stald"ejers ridepony, en quarter. På stedet står også staldejers quarterhingst. Tidligere har hun haft 3 andre quartere, som også har stået i løsdrift! smiley Det er intet problem.

Kommentér på:
amerikanske heste løstdrift

Annonce