{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Træning efter 4 hviledage jeres mening ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestetosser smiley
Nu havde vi lige en "case" med at en hest på gården have fået 4 hviledage pga meget lidt urengående, som kom fra et sår på benet, men var nu efter 4 dags ro og pasning af såret rengående igen.
Men så begyndte folk at snakke en del om hvor meget den måtte rides, og der var en del blandet meninger selv tag jeg det hellere for roligt.

Men nu gad jeg godt høre jeres mening da jeg synes det var lidt interessant at høre på smiley


Kommentarer på:  Træning efter 4 hviledage jeres mening ?
  • #1   29. mar 2015 Jeg plejer at ha den holdning at hvis den står stille i en uge skal der også en uges "genoptræning" til. Selvfølgelig hvis den har stået stille i 3 år skal den ik ha 3 års genoptræning men så har man da noget at gå ud fra så man ikke overbelaster smiley

  • #2   29. mar 2015 Man skal da bare starte stille op. Lidt skridt måske nogle ture jden at såret bliver åbent smiley
    4 dages pause = 4 dages "genoptræning" før hesten er som før smiley


  • #3   29. mar 2015 Så jeres holdning er 4 dags genoptræning ville i også sige det hvis den havde stået 3 dage ?
    Tænker hva folk's holdning er på hvor lang tid der ska gå før hesten ska genoptrænes ? smiley


  • #4   29. mar 2015 Det kommer an på hvordan hesten er, min egen lille tykke pony kan sagtens stå (uden skade) i et par dage og så fungere helt fint. Hvor min store pony skal rides/motioneres hver dag hvis hun skal være top tunet smiley

    Så hvis hesten har været top dressur hest lige inden skaden så skal man nok ikke ud og starte MB her i weekenden. Men hvis det bare er en tulre pony som bliver luftet af og til, skal man bare sørger for hesten for brugt benet så man er sikker på der ingen skade er.

    Så hvis man beregner skadens omfang med burde man kunne føle sig lidt frem efter hvad hesten kan tåle smiley


  • #6   29. mar 2015 Altså lige den hest er bare alm ridehest nu ved jeg ik præcis hvor hårdt den bliver redet, men mon ik 6 dage om ugen hvor 2 af dem er ihvertfald dressur undervisning. smiley

  • #7   29. mar 2015 Nu var skaden som ejeren fortalte bare et sår hvor den var blevet lidt varm og meget lidt urengående så den fik fri og blev passet med såret.
    Også var den rengående efter 4 dages ro så vidt jeg husker smiley


  • #9   29. mar 2015 Rid den helt normalt. Den er jo ikke i stykker, og 4 dages pause dør den ikke af (;

  • #10   29. mar 2015 Der var også en del der snakkede om det med at man kan ride normalt det ska altså siges det ik er min hest jeg rider den heller ikk.
    Jeg blev bare nysserig hvor lidt dage der skulle til før man snakker genoptræning ? smiley


  • #11   29. mar 2015
    Det med genoptræning har jeg aldrig taget så seriøst. Jeg forventer bare ikke det samme af hesten kondi og samlingsmæssigt hvis den fx har stået stille i to uger, meen begynder ikke og lave et helt genoptræningsprogram af den grund.


  • #12   29. mar 2015 Ville måske ride en lille smule mindre hårdt den første dag mest for at sikre mig den var rengående, men udover det ville jeg bar ride normalt

  • #13   29. mar 2015 Jeg ville ALDRIG ride en hård dressurtime efter 4 dages pause. Har den gået på fold som normalt?
    Havde det været mig der stod i den situation havde jeg skridtet en tur på den idag, og så starte let op dagen efter igen. smiley


  • #14   29. mar 2015 Maria team: som skrevet er det ik min men jeg tror ik den har været på fold, hvis jeg kender dem ret.
    Men den blev redet lidt let igår og tror de red normalt idag, det snakkede de om dagen før.

    Jeg ved dog ik da det ik er min jeg er bare nysserig med folks mening når det er så få dage smiley


  • #15   30. mar 2015 Hvis såret er helet og ikke let lader sig rive op, ville jeg ride normalt. 4 dages fri er altså ingenting, heste mister konditionen ret langsomt, der skal et par uger til før dens kondition er hæmmet. smiley

  • #16   30. mar 2015 Jeg synes heller ik det er meget self ska man ik ride hårdt tænker jeg men hørte bare en del meninger så det er jo lidt spændende at høre synes jeg, fordi jeg tænker det kun er 4 dage smiley

Kommentér på:
Træning efter 4 hviledage jeres mening ?

Annonce