{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Ingen strøm i hegnet? {{forumTopicSubject}}

Godaften.
Når hestene engang skal på græs kommer de til at gå på en fold som ligger et stykke væk fra huset og hvis der skal strøm i hegnet skal jeg købe en strømboks på batteri.

Er der nogen af jer der har heste gående uden strøm?

Sidste år havde jeg en ledning op til folden så der var strøm i, men den virkede slet ikke optimalt og på et tidspunkt ødelagde den ene hest hegnet.. Ja, græsset er vel altid grønnere på den anden side smiley
Men der var også en del heste på folden og i år har jeg kun 3 der skal gå der og de er gode venner og der er masser af græs og folden er stor..

Så jeg overvejer lidt om de mon ikke kan gå uden strøm?
Eller er jeg helt uansvarlig og dum? smiley


Kommentarer på:  Ingen strøm i hegnet?
  • #1   30. mar 2015 Sidste sted jeg stod var der ikke andet end problemer med folden konstance fordi strømmen ikke altid var på og ellers var der ikke nok styrke. Det resulterede altså heste på vejen KONSTANT, så jeg stemmer for at du køber. smiley de havde også stor fold, meeeen de ville ikke blive 2 af dem...

  • #2   30. mar 2015 Hmm rimelig dumt ikke at have strøm i for man står i lort til halsen hvis hestene kommer ud på vejen og politi bliver indblandet

  • #3   30. mar 2015 Altså hvis de virkelig vil ud så kommer de jo ud - strøm eller ej smiley
    Så jeg tænkte bare at når der var en masse græs ville de måske ikk gide at prøve.. Har før læst om en del som ikke havde strøm.. Men må indrømme jeg hælder mest til at købe en (satans dyr) strømboks smiley


  • #4   30. mar 2015 Vi har ikke haft strøm på i et stykke tid, men vi har også kun islændere (og fjordhestblanding på 150) som alle ikke rigtig kan spring, eller spring højt. Desuden respekterer de hegnet. Det kommer an på hestene vil jeg klart mene. Vi har ikke strøm i fordi strømtingesten er old gammel og fungerer ikke helt optimalt.

    I får lige et billede af to af hestene ved siden af hegnet.


    profilbillede
  • #5   30. mar 2015 Jeg har ikke strøm på herhjemme har tit fat i hegnet uden håndtag og magter ikke at tænde og slukke ti gange om dagen, så her er der ingen strøm..

    jeg har så os den holdning hvis de vil ud skal de nok komme ud strøm eller ej..

    havde en hoppe som blev jagtet af en shetlænder (hoppen var 155cm lidt spøjst men ja).. hun sprang bar over hegnet og var det for højt til at springe over ja så løb hun bar igennem og der var altså masser af strøm i skal det siges, men hun var ligeglad fordi hun løb i angst..

    Men ja hvis der skulle blive noget med politiet så er det højst sandsynligt dig der kommer til at betale erstatning fordi du ikke har et "forsvarligt" hegn..

    her er det dog nemt at lyve for ja vi skal bar lige sætte et stik til så der strøm på smiley så ville vi kunne nå inden der kom noget politi..


  • #6   30. mar 2015
    Med strøm har du dit på det rene, hvis de skulle løbe ud. Da politiet så typisk kommer ud for at se indhegningen hvis de fx har ødelagt noget og nogen gør krav imod dig, grundet den skade der er set. Så skal politiet se om hegnet et forsvarligt lavet.


  • #9   30. mar 2015 Nc: hvor har du købt den?
    Har ikke set en under 2500 kr

    De går med strøm nu smiley


  • #11   30. mar 2015 Du må lige skrive hvis du vil sælge ;

  • #12   31. mar 2015 Ude hvor jeg rider er der altid strøm i hegnet. Mange steder er der dobbelthegn også. Vi har nogle ungheste som synes det er skide fedt at undersøge hvad der er på den anden side af hegnet, smiley

  • #13   31. mar 2015 Med mindre man har træhegn, så skal der være størm på. Ellers er hegnet ikke forsvarligt og skulle hestene derfor smutte ud og forudsage en trafik ulykke, så skal du dække det hele! Plus du får en bøde fra politiet.
    Er der derimod strøm på, og man har sikret sig at der ikke vokset ukrudt op i hegnet - som derved afleder strømmen. Så vil dit forsikrings selskab derimod dække skaderne, da hestene har været hegnet forsvarligt ind.
    Så køb du en strømboks til folden.


Kommentér på:
Ingen strøm i hegnet?

Annonce