{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Berøringsangst - smeden kan ikke komme til {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min ene hest har nogle låsninger i ryg og lænd og det er selvf også gået udover hans ben og derfor er han meget sart med sine bagben..

I starten måtte jeg gerne strigle og rense hove forsigtigt, de fleste gange i hvert fald.. Men så kom smeden og skulle give ham nye sko på og det ville han simpelthen ikke (kun bagbenene).. Smeden måtte opgive og siden da har jeg ikke engang kunne røre hans bagben.. Jeg har selvf taget det stille og roligt med ham og prøvet forsigtigt at røre og rost ham når han stod nogenlunde stille smiley

Men jeg ville høre om i har nogle gode forslag til træning af dette problem?

Jeg må nok erkende at dyrlægen må ud og bedøve for at smeden kan komme til, men forhåbentlig kan han så stå pænt næste gang smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berøringsangst - smeden kan ikke komme til
  • #1   31. mar 2015 Kender en der har en pony med låsninger i krydset og det hjalp vist meget at få kiropraktor og massage?? Men det var en gammel pony så.. smiley

  • #2   31. mar 2015 Jeg havde taget skoene af med det samme, hesten forbinder garanteret det at få slået sko på med smerte, så oveni at din hest er øm pga resten af kroppen, gør det sikkert bare mere ondt..


  • #3   31. mar 2015 Han kan jo ikke tage skoene af smiley

  • #4   31. mar 2015 Men du kan selv rense hove på hesten, så kan du vel også selv tage dem af?
    Træning træning træning, og så skal din hest finde ud af at det ikke kommer til at gøre ondt mere...


  • #5   31. mar 2015 Nej det kan jeg ikke mere.. Og det er jo oss lidt voldsommere at hive sko af end at rense hove så hvis jeg endelig får lov at rense hovene tror jeg ikke jeg skal presse citronen mere smiley



  • #6   31. mar 2015 Man kunne jo tage det stille og roligt, men nej så er løsningen jo nok bare at du må få dyrlægen ud og bedøve hesten..
    Hvad gør du mod de låsninger hesten har? smiley


  • #7   31. mar 2015 Ja det regner jeg også med men håber på at næste gang vil være bedre, men ved ikke rigtigt om der er en anden måde jeg kan træne det på smiley
    Han bliver behandlet af osteopat


  • #8   31. mar 2015 Min ville heller ikke rørt sine ben da jeg købte hende. hun lærte at løfte benene når jeg tappede hende på benene med hånden. Da hun blev cool til det begyndte jeg at røre en masse på benet når det var løftet og nu står hun fint også når de ikke er løftet.
    Hun er ikke glad hvis jeg skal rense sår eller andet på benene, det løser jeg med at give godbidder og rose helt vildt undervejs, så al belønningen ikke først kommer til sidst.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   31. mar 2015 ved ikke om jeg har misforstået det, men det er jo klart at hesten reagere negativt når smeden løfter ben på den - det går direkte i lænd - som går direkte i ryg og derfor giver smerte/ubehag da det jo er låst og derved ikke kan bevæge sig optimalt smiley

    så det har intet med berøringsangst, men udelukkende en reaktion på ubehag.

    reaktionen kan sagtens forekomme laaaaaaang tid efter at hesten er færdig behandlet, da det kan ligge psykisk i den


  • #10   31. mar 2015 Han har ikke smerter mere og derfor valgte jeg at kalde det angst.. Selvf er det fordi at han endnu ikke har forstået at smerterne er væk.. Men jeg er jo nødt til at få trænet ham så han kan få smed smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   31. mar 2015 jgr: men du skriver da at hesten er låst og stadig under behandling?

  • #12   31. mar 2015 Ja okay, jeg prøver lige igen smiley
    Hesten har været låst i ryg og lænd men er nu uden smerter -


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   31. mar 2015 tænkte nok at jeg havde misforstået det smiley

    men hvis vi antager at hesten har fantom smerter, så kan jo kun anbefale at du går virkelig langsomt frem, løfter benet 5 cm - og sætter det ned INDEN hesten når at reagere. også derefter rose, rose, rose..

    det er meget vigtigt at hesten får gode oplevelser på gode oplevelser, og derfor skal benet sættes inden en evt. reaktion smiley


  • #14   31. mar 2015 Jeg får ikk engang lov at røre det uden han hopper væk smiley jeg prøver at gå stille frem og køre hånden langsomt ned ad bagdelen mod benet og roser ham så længe han står stille smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   31. mar 2015 jgr: ved du om han måske er kilden? at din hånd faktisk bliver kært for langsom ned?

  • #16   31. mar 2015 Har jeg egentlig ikke overvejet smiley men tror det ikke

Kommentér på:
Berøringsangst - smeden kan ikke komme til

Annonce