{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Hjælp. Min hest står ikke stille når jeg ligger sadel på. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har et problem som lidt haster at jeg får løst.
Jeg skal for første gang sadle den hest jeg rider op, uden andre mennesker i nærheden.
Han har et problem, han gider ikke stå stille når jeg skal til at give ham sadel på. Han rykker bagbenene ogår til siden så jeg ikke kan nå ham. Udover det er han rimelig høj i forhold til mig så jeg bliver nød til at bruge en skammel. Så det er rimelig svært at gøre så længe der ikke er nogen der holder ham.
- Hvad kan jeg gøre for at få ham til at stå stille?
Håber i kan hjælpe mig lidt smiley
Mvh. Freja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Min hest står ikke stille når jeg ligger sadel på.
  • #1   31. mar 2015 Jeg synes du skal finde ud af hvorfor hesten rykker sig - der er næsten altid en årsag;
    - Forbinder han den med smerter? - fx pga ondt i ryggen (sygdom), sadlen der ikke passer helt, underlag der krøller, dig der sidder skævt eller lign)
    - Er han bange for sadlen? Synes han sadlen "kommer flyvende som en rovdyr"?
    - Eller andet?


  • #2   31. mar 2015 Præcis det sammen som SilverFlake.. Den forbinder garanteret sadlen med noget ondt.

  • #3   31. mar 2015 Jep smiley som de andre siger.. Sadlen gør ondt eller så gider(manglende motivation) den ikke arbejde...
    Start med at få sadlen tjekket smiley

    Mvh TT


  • #4   31. mar 2015 Som de andre skriver ville jeg først tjekke for smerter og om sadlen passer hesten ordentligt.
    Står han generelt uroligt på staldgangen eller er det kun når sadlen skal på? For hvis det er en generel opførsel, ville det nok være en ide at starte med at lære ham at stå stille på staldgangen, og derefter øve, at han så også står stille når sadlen skal på.


  • #5   7. apr 2015 Okay tak. Han er rideskolehest, så tror bare ikke han er så glad for at få en sadel på.
    Han er ved at være en gammel herre, så måske er han ved at få noget med ryggen smiley


Kommentér på:
Hjælp. Min hest står ikke stille når jeg ligger sadel på.

Annonce