{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Bokshest til løsdrifthest {{forumTopicSubject}}

hej hej hej igen kære HG smiley

Stalden jeg står i overvejer at lave løsdrift, og jeg har nu altid gerne ville have min hest i løsdrift end boks.

Men nu hvor de snakker om det er jeg blevet i tvivl om min kan gå i løsdrift, så ville have jeres ca. vurdering, erfaring og tanker om det smiley

Hesten er en DV på 11 år (12 i næste måned) som sådan ikke nogen frossenpind, han har denne vinter haft regn og 150g på, og været klippet på ene side (skulle have været fuld, men klipperen gik i stykker da ejeren af den kom til at gøre noget forkert) han kan være svær at holde god huld på, men så længe han ikke får wrap er det ikke et problem smiley

kom med alle tanker og erfaring, hvis det ikke kan lade sig gøre flyttes han et andet sted hen smiley vi er allerede tilbudt en boks, men vil helst undgå at stresse ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bokshest til løsdrifthest
  • #1   31. mar 2015
    Løsdrift trives de fleste heste i, bare man sørger for at der er nok mulighed for læ - dvs. fx to skure, så de der bliver holdt uden for har et andet sted og gå hen. Ligesom der skal være tilpas nok grovfoder steder, så den der bliver holdt uden for ( som helst ikke skulle ske ), har mulighed for at komme til mad alligevel.

    Og at hesten ikke er en frossen pind er også en god ting ;o).

    Det er kun ved heste, der har svært og holde huld, ikke duer godt i en flok/er lidt sarte og er en frossen pind jeg ville have betænkeligheder.


  • #3   31. mar 2015 jeg har haft to som ikke sætter vinterpels, ingen problemer, de har gået med regn eller 150gr. jeg har haft ret forskellige heste i min løsdrift og alle har klaret sig til UG. jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig.

  • #4   31. mar 2015 læ skur bliver der osse taget af, vi tænker ikke der skulle blive noget problem med den lille flok på 3 smiley og det med huld, han var for tynd da jeg fik ham, og tabte sig vinteren det år på grund af misforståelse med stalden, efter har der intet været udover med wrap hvor han bliver meget vommet smiley

    sam sætter dog meget vinterpels, også selvom han blev klippet smiley


  • #5   31. mar 2015 Jeg ser intet problem i det.. Min gamle hest havde det absolut bedst i løsdrift!
    Han gik i løsdrift da jeg red ham mest og han gik LA4.. Han var fuldklippet og havde bare dækken på derefter.


  • #6   31. mar 2015 lyder som om jeg ikke skal tænke så meget over det, det vil osse glæde mig da han trives bedst med masser af fold tid og få heste/mennesker, så tror selv det ville være godt for ham smiley jeg takker for jeres svar og vil se frem til løsdrift tiden smiley

  • #7   31. mar 2015 Så længe der er læskur samt græs/wrap/hø og gumle i, i løbet af dagen, så har jeg aldrig nogensinde mødt en hest som ikke kunne gå i løsdrift, så hvorfor skulle din ikke kunne det? smiley

  • #8   31. mar 2015 det er rigtigt, de får masser af hø, får måske wrap næste vinter igen, det går an på hvilke heste der er her, for hvis det kun er de 3 får de nok bare masser af masser hø smiley

  • #9   31. mar 2015 Men hø er jo også lige så fint smiley

  • #10   31. mar 2015 ja, det er i hvert tilfælde det bedste til min smiley

  • #11   31. mar 2015 Jeg var bestemt glad for det da jeg havde den gamle.. Men med hende jeg har nu tror jeg ikke det ville være godt. Hun lever og ånder for hendes boks .-)

  • #12   1. apr 2015 En god ting er at starte om sommeren smiley så bliver kroppen gradvist vænnet til det køligere vejr og de sætter vinterpels efter behov smiley så glæd dig smiley din hest kommer nok til at elske det smiley de færreste bryder sig ikke om det smiley

    Mvh TT


  • #13   1. apr 2015 Jeg har en hoppe der i al den tid jeg har kendt hende har været boks hest, med tykt dækken, og rigtig svær at holde huld på. Jeg har kendt hesten i flere år, men købte den først sidste sommer, hun har gået i løsdrift i vinter, og hun har gået med regndækken, hun har ikke tabt sig nævneværdigt hun trives og ser godt ud, det er klart den bedste løsning for hende.

    Min vallak derimod han virker ikke rigtig til at trives i løsdriften, men det er hans adfærd der har ændret sig, og bestemt ikke til det bedre. han har ingen problemer med at holde huld.

    så mon ikke din hest kan klare løsdrift, bare sørg for den altid har adgang til godt stråfoder


Kommentér på:
Bokshest til løsdrifthest

Annonce