{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Stævne nerver {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har det med at gå hen og blive rigtig nervøs til stævner.
Det påvirker ofte mit resultat når jeg rider fordi at det går direkte ned i min pony.
Er der nogle der har det samme problem som mig, eller nogle som måske har gode råd til hvordan man kan lægge en dæmper på det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne nerver
  • #1   31. mar 2015
    Har du forventninger til stævnet, altså hvordan det skal gå?


  • #2   31. mar 2015 jeg ryster når jeg skal til stævner fordi jeg er nervøs og tør ingenting, og ligner en der er bange for heste..
    jeg har som regel en god veninde eller underviser med som så snakker mig igennem opvarmingen, og så siger jeg inde i mit hovede " JEG KAN JEG VIL JEG SKAL"

    men ellers for et stykke tid siden sagde berideren ude i rideklubben at jeg bare skulle nok gange op af midterlinjen så ville det forsvinde


  • #3   31. mar 2015 Hvor mange stævner har du redet?? For tror det er rigtigt at jo flere du rider jo nemmere bliver det..
    Men jeg kan bestemt huske min første LA1.. Nøj jeg var nervøs! Men det gik jo fint nok.. Og vi kom igennem mange LA'er og op til LA4 sammen.
    Det er jo bare et program du skal vise..


  • #4   31. mar 2015 Jeg tænker ikke på at jeg er til stævne.. Det er jo ikke farligt, og tænker man det som træning synes jeg ikke nervøsiteten kommer. Jeg har dog redet mere end 200 stævner, men synes da altid det er spændene hvis det er en ny hest der er med. Men hvis jeg er sikker med den heste jeg har med, og har sat mig ind i hvad jeg skal ride, så har jeg intet at være nervøs for smiley - Gør dig metal klar hjemme fra, kunne være et råd, og vær i go tid med at gøre klar, og komme afsted .

  • #5   31. mar 2015 Jeg var en overgang MEGET nervøs til stævner, og begyndte at græde osv. Så snakkede jeg med en coach der havde speciale i ryttere og stævner osv, og derefter blev det meget bedre, og jeg har næsten ikke mærket noget til det siden, andet end normal nervøsitet smiley

  • #6   31. mar 2015 Mental træning, TRO på det, ingen høje forventninger, men tænk på at du kan dit shit. Jeg brugte meget mental træning til alt, sad derhjemme på en stol med lukkede øjne, red programmet i hovedet og det så perfekt ud. Var pisse nervøs da vi ankom til opvarmningen men der kiggede jeg indad og sagde for hvert et skridt, øvelse eller tankegang at jeg kunne og det blev godt.

    Inde på selve banen opbyggede jeg den usynlige mur, altså forestillede mig at der var en mur rundt om mig så det kun var mig og hesten i en lille bobble så jeg kunne koncentrere mig om det jeg skulle. Kan love dig for det har hjulpet! jeg synes nu efterhånden at det er FEDT at være ude og vise hvad man kan og glæder mig altid til at hilse på dommeren og vise overskud med smil osv. Har aldrig store forventninger hvilket har resulteret i nogle placeringer hvor man bare bliver ellevild! smiley


  • #7   31. mar 2015 Tag eventuelt til foredrag med Rasmus Bagger smiley Han er meget god smiley

  • #8   31. mar 2015 Jo mere selvsikker og styr på programmet jeg har, jo bedre.
    Da jeg genoptog min stævneridning, var jeg døden nær.
    For kun jeg programmerne og gik min hest nu pænt osv.
    Først for ca 1 år siden, ku jeg begynde, at slappe mere af.
    Er min hest dum på stævnedagen, blir jeg lidt irriteret og tænker, "ja så må det jo gå som det ka, for jeg ka ik gøre mere nu"

    Men jeg tror det er en mental ting, og måske nogle samtaler med sig selv, er en ide.
    Det havde jeg.


  • #9   1. apr 2015 Som nævnt mental træning
    Men tit når jeg lige er kommet ind på banen og lige inde jeg rider op ad midterlinjen tænker jeg "Nu skal vi vise dem hvad vi kan" Boost din selvtillid det hjælper jeg vandt endda klassen sidst smiley


  • #10   1. apr 2015 Spis en pose surt slik, så bliver du så hyber, at du glemmer at være nervøs. smiley Det gjorde jeg til det ene stævne jeg har været til også glemte jeg helt at være bange for at blive smit af igen (dagen før var jeg blevet smit af omkring 10 gange bare på opvarmningen smiley )

  • #11   1. apr 2015 Jeg havde det i en lille period hvor jeg bare red af lort til da jeg kom ind på banen og min pony spændt helt vildt op! Jeg synes det var pisse træls!

    Jeg var lige ved at holde en stævne pause fordi det bare overhovedet ikke gik som jeg ville have det. Men så kom der så en ridelærer over til mig og sagde at det kommer bare nogen gange. Og så fik jeg af vide at jeg bare skulle starte ALLE de stævner jeg kunne fordi tilsidst ville det ikke begynde det store at ride inde på banen. smiley


    Nu, lige før jeg rider ind på banen, siger jeg til mig selv 'Jeg kan det her!' Ja jeg ved godt at det er meget nemmer at sige end det er at gøre! Men på en eller anden måde hjælper det. smiley

    Jeg siger også til mig selv, til de helt store stævner, jeg er sku lige så gode som de andre der rider rundt på opvarming. Jeg er sku da bedre!

    Det handler bare om at sige til sig selv at JEG er vinder! Du skal bare have en masse 'gå på mod' smiley


  • #12   1. apr 2015 Jeg er efterhånden erfaren stævnerytter , tro mig jeg er sådan der , stadig. Jeg ved ikke hvorfor. Men jeg vælger og se ulykker , der hvor der skal ses muligheder.
    Men jeg har altid min trofaste far med som kan fortælle mig , alverdens fif så jeg helt glemmer hvad det var jeg var SÅ bekymret for smiley Men jeg fokuserer på de gange hvor det er gået strålende, så jeg har noget jeg vil leve op til.


Kommentér på:
Stævne nerver

Annonce