{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.037 visninger | Oprettet:

Problemer med facetled {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har/har haft hest med problemer med facetled? Min hest har lige fået diagnosen i dag, inflammation omkring et facetled og er blevet behandlet, skal til genbehandling om 3 uger og så skulle hun gerne/burde være klar igen. Dyrlægen sagde heldigvis, at hun nok skal blive helt god igen, men at hun af og til helt må afskrive heste med samme lidelse, fordi det har været for alvorligt.
Har din hest haft det? Og hvordan gik det derefter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med facetled
  • #1   31. mar 2015 Min hest havde en inflammation ved facetleddet på venstre side. Det var fysioterapeuten der diagnostiserede det. Jeg masserede med arnica gel i ca. 6 uger, også var det væk, og hun var fit for fight igen.

  • #2   31. mar 2015 Nikoline smiley Årh hvor dejligt, at der kan gøres noget ved det smiley

  • #3   31. mar 2015 Ja, det kommer selvfølgelig an på størrelsen af inflamationen, men min havde en "knude" på størrelse med en mindre bordtennisbold, så det kan sagtens lade sig gøre smiley

  • #4   31. mar 2015 Ok, det lyder endda værre end hvad min har smiley Men dyrlægen var også helt positiv. Hun mener det er et traume, at det er sket da vi styrtede i vinters.

  • #5   31. mar 2015 Min gamle hest havde brækket et facetled i ryggen, og det var der desværre intet at gøre ved smiley Han fik 5% chance for at blive ridehest, men efter 1 måned på smertestillende, havde den stadig rigtig mange smerter. Det er også et ekstremt eksempel. En af dyrlægerne derude, der havde været dyrlæge i 8 år, havde aldrig set det før, så han fulgte med under hele forløbet som blev kørt af en ældre og erfaren dyrlæge.

    Held og lykke med din pruhest smiley


  • #6   31. mar 2015 Min gamle pony havde noget gigt ved facetleddene (tror jeg det var, det er ved at være nogle år siden). Hun blev desværre aldrig god igen, og havde smerter selv når hun ikke blev redet.
    Hende blev vi nødt til at aflive, efter et længere behandlingsforløb :-(.


  • #7   31. mar 2015 Det blev også kaldt et traume på min. Hun havde højst sandsynligt fået det ved et styrt etc. inden hun blev tilredet (inden vi købte hende).
    Det var en af grundende til at hende "gjordkrampe" først kom til udtryk når man satte sig op på hende, og ikke når man spændte gjord eller noget.
    Stedet der var inflammeret var lige under sadlen nemlig smiley


  • #8   31. mar 2015 I heldige at jeres kan behandles - min har så meget gigt i facetled at han er blevet erklæret uanvendelig som ridehest... Det er noget rigtigt lort..:(
    Og kun 7 år gammel.. Piv piv..
    Håber det går bedre for jer andre! smiley


  • #9   31. mar 2015 Heldigvis var det "bare" en inflammation på min smiley

    Men det er jeg da ked af, håber ikke det går for skidt!


  • #10   31. mar 2015 Tusind tak for svarene allesammen smiley Og føler med jer, der var knap så heldige med jeres smiley

Kommentér på:
Problemer med facetled

Annonce