{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Vaccine - over tid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået et brev om, at min hest skal vaccineres inden d. 9/4-2015. Det er ikke muligt for mig, at få hende vaccineret inden da, da jeg har eksamener næste uge.

Jeg har ferie i uge 16 - men der er vel i princippet ikke noget i vejen for, at hun først bliver vaccineret om to uger? Jeg starter ikke stævner på hende, så jeg tænker kun på det helbredsmæssige aspekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccine - over tid?
  • #1   1. apr 2015 Helbredsmæssigt holder vaccinerne jo i væsentligt længere tid end de på papiret gælder så at sige - jeg har ofte glemt det (vi snakker en uge over tid ol.), men min dyrlæge er rimelig large og skriver bare den korrekte dato i bogen. Som han siger løber vaccinen ikke sådan bum ud fra den ene dag til den anden, så han mener det er lidt hysterisk da den er gældende væsentligt længere end det ene år

  • #2   1. apr 2015 Hvis hun ikke bliver vaccineret til tiden skal hun jo revaccineres 3 gange og det er lidt halvdyrt smiley

  • #3   1. apr 2015 Hvis din dyrelæge vil gå med til det er det intet problem nej, men nogen dyrelæger går ikke med til det, så ville nok lige ringe og høre ad om de vil skrive datoen som en anden..

    men ellers er det så ikke muligt du kan finde en der lige vil være der de 5minutter det tager med vaccine


  • #4   1. apr 2015 Vacciner på heste gælder som vacciner på mennesker - der kan ikke garanteres for "forfaldsdatoen". Nogen er dækket længere tid end andre, men man kan ikke sige, hvem der er dækket mere eller bedre end andre! Man kan kalde det hysteri, at hestene skal vaccineres indenfor den tidsramme, men man kan også kalde det helgardering.
    Alt efter opstaldningssted og stævneforhold, kan du komme ud for at skulle fremvise vaccinationspapirer, som skal være i orden - altså at hesten skal være vaccineret rettidigt. Ellers vil det sandsynligvis ikke have den store betydning for dig.

    Det vil dog være en god idé selv at holde styr på sådan nogle ting, så du ved i god tid, hvornår hesten skal vaccineres og der kan bestilles dyrlæge til det. Det der med at få en brev med en uges varsel, vil være svært at overholde for de fleste smiley


  • #5   1. apr 2015 Men er det ikke kun i forhold til stævner, at der er de regler med vaccine? Er der lov om vaccine udover det?

    Uanset hvad, ville hun skulle have revaccinationerne, for jeg har ikke bevis for, at hun har dem - tidligere ejere havde smidt vaccinekortet væk, og jeg har ikke fået lavet revaccinationerne på hende, fordi min dyrlæge sagde det ikke var nødvendigt, når jeg ikke starter stævner. Så at hun bliver vaccineret senere, ændrer ikke på noget der. :o) Det er derfor jeg kun tænker på det helbredsmæssige i det.

    Og nej, jeg kan ikke bare lige få en til at være der i 5 minutter, for det kommer til at tage længere tid. Hun skal også have tjekket tænder samtidig, og der vil jeg helst være der.

    Lea - Ja, det plejer jeg jo også at gøre. Hun plejer at blive vaccineret i maj, men sidste år har jeg åbenbart fået det gjort før tid, af en eller anden grund. Det er derfor det kommer sådan bag på mig.


  • #6   1. apr 2015 Nogle dyrlæger er rimelig large omkring det, og skriver bare den dato i, der burde stå smiley


  • #8   1. apr 2015 Jeg har lige været tilbage i papirerne, og kan se, at det tidligere er blevet overskredet, så mon ikke min dyrlæge er ligeglad med det. :o)

    Som sagt er det ligemeget hvilken dato der står, for den regel gælder vel kun for konkurrenceheste? Det er hun ikke. Så for mig er det ligemeget, hvilken dato dyrlægen skriver. Jeg tænker KUN på det helbredsmæssige.


  • #9   1. apr 2015 Dragvik - Jo, det skal den, hvis jeg ikke kan bevise, at hun i sin tid er blevet revaccineret. Og det kan jeg ikke. Så uanset hvad, ville hun skulle revaccineres.

    Som sagt er vaccinen også gået over tid før. Så tror bare jeg venter de to uger.

    Og det tager jo netop ikke bare 10 minutter. ;o)
    Jeg kan først være hjemme fra skole tidligst kl. 16 hver dag i næste uge, og da er det umuligt at få en tid. :o)


  • #10   1. apr 2015 Nå, men jeg ringede til min dyrlæge, bare for at være sikker.
    For dem var det ligemeget, og hun mener ikke det har nogen betydning, at den går to uger over tid, helbredsmæssigt.

    Så jeg venter lige et par uger, til jeg har ferie. :o) Tak for hjælpen alle sammen.


  • #12   1. apr 2015 ved min dyrelæge har jeg lige givet knap 1000kr inkl. moms og transport for tredje vaccine på den ene af mine heste, nummer to kostede så kun ca 400kr alt i alt fordi jeg fik ham vaccineret samme tidspunkt..
    og det er på fyn, dog os hos en at de lidt dyre dyrelæger, men betaler gerne lidt mere end andre for de har redet mine heste et par gange og kan altid få fat på dem døgnet rundt

    Så hvis det kun er 1 hest så ca. 3000kr sammenlagt for 3 vacciner


  • #14   2. apr 2015 Hvis den ik ska bruges til konkurrence, er det ik så vigtigt, at det blir overholdt præcist.
    Står den opstaldet med andre, er det self en go ide, at få det gjort.
    Min gamle hest, er ik blevet vaccineret i 3 år, hun går som markblomst, og blir 20 lige om lidt.
    Min stævnehest er gennemvaccineret, da jeg fik hende, sku jeg starte forfra.

    Så jeg vil ik gå i panik over, at datoen er overskredet smiley


Kommentér på:
Vaccine - over tid?

Annonce