{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Ny ridehjelm lovgivning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Danmark har taget EN1384 op til diskussion, og man ved endnu kun med sikkerhed, at de endnu er lovlige indtil udgangen af 2016. Sverige overvejede også om de skulle genoverveje EN1384, men droppede det.
Er der nogle der ved, hvad Tyskland har af lovgivning? - Da dette ville kunne sætte i perspektiv, hvad Danmark muligvis havde tænkt sig, ift. lovgivningen.
Samshield bl.a. har allerede lavet en ny kollektion der skulle udkomme til maj, med nogle 'sikrer' designet ridehjelme. Så det virker rimeligt seriøst, når man tænker på, at deres nye kollektion vil lidt et flop, hvis lovgivningen ikke går igennem i Danmark.
Hvad tror i der kommer til at ske?
Kunne godt tænke mig at høre andres mening, da jeg var ved at købe en Samshield ridehjelm, men synes det ville være ærgerligt, hvis jeg snart alligevel ikke kunne bruge den til stævner mere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny ridehjelm lovgivning
  • #1   13. apr 2015
    Træk vejret dybt og tæl til 10. Jeg gider ikke fare ud og købe en ny hjelm med en regel de kan lave om 117 gange.

    Jeg tror egentligt bare at hvis der kommer en ny lov på området, så gøres det sådan at butikkerne efter en bestemt dato, ikke må sælge/indkøbe hjelme med det gamle mærke og dermed vil de langsomt blive sluset ud og en langsom overgang til de nye hjelme. Hvor de gamle så stadig er tilladt i en periode over nogle år, til de nye hjelme er bredt ud.

    Kan slet ikke hidse mig op over hele kontroversen og gå i spåner som der bliver gjort på facebook. Træk vejret og tæl til 10, ikke far ud i panik med bål og brænd ;o)


  • #2   13. apr 2015 Jeg er skam hverken vred eller frustreret, jeg er bare en lille 15 års pige der med hård tjente penge, synes 4000 kr er mange penge for den ridehjelm jeg ønsker og jeg muligvis ikke kan bruge om 1,5 år smiley
    Men tak for svaret alligevel smiley


  • #3   13. apr 2015
    Jeg kan godt se problematikken, men hvis man synes 4000 er mange penge ( det synes jeg også, aldrig om jeg ville give så meget ), så ville jeg vente med og købe :o) Til den tid har du måske pengene selv, eller endnu flere penge.


  • #4   13. apr 2015 Jeg har helt enkelt sagt til min søster, som ønsker sig en ny hjelm fordi hun har set en hun gerne vil have, at hun skal vente grundet alt det her med nye regler. Vent med at købe en ny hjelm, til du ved hvilke der er og ikke er godkendte lige om lidt. smiley

  • #5   13. apr 2015 Vil sige vent med at brug 4000 kr på hjelm nu, jeg gjorde det netop sidste sommer og nu står jeg med min elskede Samshield hjelm 1 år gamle til juni som fejl nul og niks stadig veldig pæn ardrig været ude for fald eller noget! som jeg muligvis ikke kan bruge i 2016-17 (til stævner osv)... så træls hvis de virkelig mener det smiley så hold på pengene og se hvad der sker smiley

  • #6   13. apr 2015 Så vidt jeg har forstået er det FEI og EU der har lavet denne nye lov, så derfor gælder det vel alle lande under EU? smiley
    De nye hjelme med det nye mærke er ved at blive produceret og vil ramme butikkerne indenfor de næste måneder. Så vent med at købe en ny hjelm til de er kommet. smiley


  • #7   14. apr 2015 Først og fremmest så er det ikke nogen lov. EN1384 er en sikkerheds standart som hjelmene skal leve op til for at være godkendte til brug ved stævner i div. rideforbund i EU og FEI.
    Som det er nu så er EN1384 standarten til revision, fordi nogle forbund ikke mener at denne standart er god nok.
    Derfor er det pt. ved at blive lavet en ny standart, og før denne er officiel vides det ikke om de nuværende hjelme kan leve op til kravene i den nye standart.
    Så slå koldt vand i blodet folkens, intet er sikkert endnu.
    og når kravene i den nye standart kommer, så kan det sagtens være at mange hjelme som de er nu kan leve op til dem.
    I det tilfælde at de ikke kan, så må de nuværende hjelme jo stadig bruges til daglig, de må bare ikke anvendes til stævner pr. 31/12-2016.


  • #8   14. apr 2015 Tak for svar smiley jeg må vente og se hvad der sker.
    Nu ved jeg også at det er en sikkerheds standard, ikke lov!! smiley

    Krikken som nu pony.. - Jeg har udemærket styr på økonomien, det skal du ikke bekymre dig om smiley


Kommentér på:
Ny ridehjelm lovgivning

Annonce