{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

hest stikker af fra folden {{forumTopicSubject}}

hej smiley
Hvad kan man gøre "ved en hest" hvis den er begyndt at springe over hegnet om natten?

her til morgen, da min far kom ud fandt han min hest på den forkerte side af hegnet og hun har sandsynligvis været ude længe.... Hun har aldrig sprunget over hegnet før men nu har hun gjort det 2 gange på den sidste måned smiley
NB: mine heste går på en stor fold om natten + løsdrift


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest stikker af fra folden
  • #1   18. apr 2015 Springer den rent faktisk over, så laver man højere hegn. Kravler den under, så sætter man en tråd nær jorden smiley

  • #2   18. apr 2015 Hvor højt er hegnet?

    og hvor mange tråde er der?


  • #3   18. apr 2015 Er der mad på folden og står den sammen med andre? Er der nok strøm i hegnet?

  • #5   18. apr 2015 Tjek om strømmen går i jorden nogle steder.
    Min islænder løb ud for strømmen gik i jorden


  • #6   18. apr 2015 Strømmen bliver tjekekt, der er to tråde på hegnet hvor den højeste er 110 cm
    den står på fold med min anden hest og den går på et stort græsstykke + der er hø i løsdriften

    mange tak for alle jeres svar smiley


  • #7   18. apr 2015 Altså jeg tænker lidt, med mindre du laver sådan en hingste hegn på 3 meter eller noget, at hvis du bare laver det lidt højere så kan din hest vel bare hoppe højere?

    Min hest gjorde det også engang, men det var fordi de var ved at tage hestene ind og hun var den sidste de tog, så hoppede hun bare over. Nu tager de bare hende først, så er det ikke sket siden smiley

    Er du sikker på der er hø/wrap til hele natten? smiley måske den ikke gider stå der mere når der ikke er mere at spise smiley


  • #8   18. apr 2015 min første basse gjorde det også. også selvom at der var græs op til begge øre.
    her fandt jeg ud af at han ikke havde været i hegnet som føl. så der var ikke andet at gøre ind at han måtte en tur i hegnet, så han viste at det ikke var sjovt. så gjorde han ikke det mere
    så måske du lige skal sørge for at hun får stød.
    min hoppe skal også gerne lige prøve en gang imellem - ikke at hun hopper over, men hun vil gerne under


  • #9   18. apr 2015 min gamle hest sprang også over hegnet , fordi det var ikke højt nok . og så syntes den at græsset så bedre ud over på den anden side smiley . Nå men min mand og jeg satte nogle nye pæle i jorden , og hævede så hegnet til 1½ meter højt . og så var det problem over .

  • #10   18. apr 2015 Der er hø i løsdriften når vi kommer om morgen, så der burde være nok smiley
    vi har fundet ud af at er ikke var strøm i hegnet (der var kun strøm omkring leddet...) så nu har min far fikset det og så håber vi på at det virker ellers laver vi hegnet højere, det behøver vi heldigvis ikke nye pæle til da der er plads til at tråden kan komme højere op smiley

    hun har været i hegnet et par gange, men hvis hun har fundet ud af at der ikke var strøm i nogle steder, tja så er hun jo klog nok til at hoppe over der... men jeg tror hun har været i hegnet efter min far lavede strømmen, hun har i hvert fald fået større respekt for det her sidst jeg var ude til hende med gulerødder smiley


Kommentér på:
hest stikker af fra folden

Annonce