{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

Foder og Energi {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Min hest er over det seneste stykke tid faldet i energi. Han plejer at elske en god galoptur i longen, og når vi har gået tur i hedeland ( han er for lille til at jeg kan ride ham ), har det været frisk fremad, ørerne fremme og ivrig efter at få lov til at spurte op af bakkerne. Men han er som sagt faldet meget i energi det sidste stykke tid. Vi gik en tur i hedeland i går, og han gik bare og tullede. Blev kun den mindste smule vågen, når der løb rådyr forbi, ellers ikke. I longen gør han også kun hvad jeg beder om. Galop når jeg siger det, trav når jeg siger det osv, men han virker til at han hellere vil stå på folden og hygge.

Han har både EMS og Cushings, så han har en foderplan med nogenlunde faste rammer.
Han får 5-6 kg wrap om dagen, i småmasket hønet, så det holder lige præcis fra han kommer i boks kl 17 til til de bliver lukket på fold kl 8:00.

Af foder startede han med salvana vitaminer og medicinen. Han blev træt af det 1 uge efter han startede på medicin og nægtede at spise det. Så fik han blandet vitaminerne op i lucerne, og spiste det gladeligt igen - i yderligere 2 uger, så var han også træt af det. Så fik han eguigard müsli, som han ELSKEDE - i 3 uger ca, så var han også træt af det. Så blandede jeg det op i lucerne, og så ville han spise det igen - i 1 uge. Nu får han kun lucerne og de der store vitaminbolscher (???) og medicinen. Og jeg går egentlig bare og venter på at han også bliver træt af det.

Så kære hestegalleri
Er der ikke nok en af jer der har et bud på hvad jeg kan give min lille hest? Noget med MINIMAL stivelse og sukker, som kan være egnet til en 3'er pony med EMS og Cushings? Noget med noget energi i, som han IKKE bliver træt af efter 2 uger? Jeg synes det er noget af en gætteleg, og jeg har ikke lyst til at bruge sindssygt mange penge for foder, og så smide det ud efter 2 uger fordi han ikke gider spise det mere.
Undskyld hvis det blev lidt langt smiley

Hilsen lille frustrerede mig


Kommentarer på:  Foder og Energi
Kommentér på:
Foder og Energi

Annonce