{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dacia Duster til heste-trailer
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   20. apr 2015 Så meget erfaring er du får hvad du betaler for smiley altså noget skrammel..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   20. apr 2015 desuden er sikkerheden meget lav smiley

    så hellere købe en brugt bil til de penge, du kan virkelig få en enormt god brugt kvalitets bil til hvad den koster, smiley


  • #3   20. apr 2015 AMT: Har du selv erfaring med den - eller er det noget, du har hørt/læst? Hvad mener du med skrammel - trækker den dårligt, eller hvad er det præcis, der er så ringe?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   20. apr 2015 jeanne: vi fik den frarådet er flere forskellige mekaniker.

    affjedringen skulle Være dårlig, sikkerheden i bund, der skulle Være problemer med motoren også skulle den Være dårlig at kørere langt i smiley


  • #5   20. apr 2015 AMT: Motoren vil jeg ikke være bekymret for - de giver 3 års garanti på den, det gør de jo kun, fordi de ved, den holder smiley At prisen er så lav, skyldes primært interiøret, som jo ikke er så smart og moderne som i mange andre nye biler. Det er jeg dog lige glad med. Det der betyder noget for mig er sikkerheden, og at bilen kan det , den skal smiley Sikkerheden er der blevet gjort en del ved - bl.a har den 7 airbags i stedet for kun 2, som de startede med smiley

  • #6   20. apr 2015 Jeg kan sige, at min far kørte en Dacia Duster, og den nye model er rigtig god, og den har også fået gode anmelder.
    Den er god at køre langt i - der var ingen problemer med at skulle gøre til Østrig og tilbage igen. Samt heller ikke, da den skulle køre en Polo på en autotrailer fra Svendborg til Bogense smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   20. apr 2015 jeanne: jeg kan kun sige hvad jeg har hørt. men du syntes jo tydeligvis godt om bilen så er andres erfaringer vel ligegyldige smiley

    de mekaniker jeg har talt med har Været uafhængig af forhandler så de taler at erfaring og ikke med øje for salg..

    at en bil har 3 års garanti har intet med holdbarhed at gøre - det gør det bare nemmere at sælge biler. chevrole sparks kunne du en overgang købe med 7 års garanti og det var det værste gang loft mildest talt, de gik i stykker bare du kiggede på den - det samme med Fiat 500, den kunne du også købe med 4 års garanti, og der var også fejl på næsten samtlige biler smiley


  • #8   20. apr 2015 Ikke lige duster, men sandero stepway smiley Og vi har bestemt ikke fortrudt valget, det er netop ikke en skrammel bil som så mange tror og sikkerheden er ganske fin. Stepway'en har fået 4 stjerner i euro nemcap,. Så ja ikke top-resultat men også kun en stjerne fra smiley
    Vi har fået meget bil for de 170.000kr vi gav smiley

    Og kender en som køre duster på 3 år og han er også super glad for sin bil.


  • #9   20. apr 2015 AMT: jeg vil jo ikke mene at du taler ud fra erfaring. Du har blot hørt noget dårligt om bilen og tager dette som værende en erfaring. Det kalder jeg så ikke for erfaringer smiley Desuden er Dacia veldig populær i Frankrig og mange andre dele af Europa og været det i en del år nu smiley

  • #10   20. apr 2015 Tak for jeres svar smiley
    AMT: Du har ret i, jeg synes godt om bilen - faktisk er jeg ret begejstret, efter jeg har været ude og prøve den i dag smiley Dog er jeg ikke ligeglad med at høre andres erfaringer - ellers ville jeg jo ikke spørge smiley Men jeg søgte netop erfaringer, og kan kun erklære mig enig med Team Grafik: at det ikke er erfaringer, du deler, men andres holdninger til bilen.


  • #11   20. apr 2015 Min erfaring er, at pris og kvalitet ofte hænger sammen, og at man ska vælge biler der er bygget til at trække, hvis man ska trække noget, gerne med baghjulstræk.
    3 års garanti er ik meget, hvis man regner med en bil ska holde i 20 år.


  • #12   20. apr 2015 Sorte Sniger: Duster er netop bygget til at trække - den må trække 1400 kg. smiley Ikke mange bilfabrikanter giver 3 års garanti på motoren, så det er jeg nu ganske tilfreds med smiley

  • #14   21. apr 2015 Der er en der må trække 1500 og kun den har 4x4 smiley
    Fx Grand Vitaraen blev osse solgt som hestetrailerbil, men har hørt om flere ødelagte motorer i disse.
    Da jeg selv sku ha trækbil, overvejede flere forskellige, men endte med 202hk og 2800 på krogen, ingen pis med den smiley
    Men oki, det afhænger osse af, hvor stort et behov man har smiley
    Spurgte min mekanikker, hva han ville anbefale ved skift - Landcruiser, ja tak, jeg røver lige en bank..


  • #15   21. apr 2015 Stutteri Haven: En rating der er 4 år gammel kan jeg ikke bruge til noget smiley Der er gjort meget ved sikkerheden siden. F.eks er den i Tyskland er kåret som 2. sikreste bil.
    Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt folk vil købe den eller ej ud fra ratings osv.- jeg vil langt heller høre fra folk, der rent faktisk har erfaring med bilen smiley


  • #16   21. apr 2015 Haven: Man er stadig mere sikker i en stor duster end i en lille C1 smiley Desuden er dette en gammel test du har fundet, Dacia har i deres nyeste modeller forbedret sikkerheden gevaldigt. Men altså en bil som for 3 år siden kunne få 5 stjerner i NCAP ville i dag kun kunne få 3, så man kan altså ikke kigge sådan på det.

    TS: Mig og kæresten er som sagt rigtig glade for vores stepway, og alle de skeptikere vi "mødte" på vejen har faktisk ændret syn på bilen efter at have prøvet den smiley Mange er bange for nye ukendte mærker, og fordi den så også er billig - ja så er det noget lort.
    Men ja Dacia er jo faktisk bare Renault i nye klæger smiley


  • #17   21. apr 2015 Jeg overvejede en Duster og har kun læst positive anmeldelser af den (4X4 Diesel). Den er også billig at have, så jeg var meget interesseret indtil jeg fandt ud af at den kun må trække knapt 1500kg på krogen. Det er ikke nok, da den gerne skulle erstatte vores bil som må tage 2t. smiley

  • #18   22. apr 2015 Det er den sidste registreret test, læs NCAB.
    Og kunne heller aldrig finde på at købe en C1 og tror det vil knibe med trækkræfterne til en hestetrailer smiley
    Til de penge kan man sige logisk til sig selv, hvor meget bil vil er der egentlig være penge for, fjerner du afgifter er der en minimal kostpris tilbage, og her kan jeg ikke overbevises om at det er en god og sikker bil, nob.


  • #19   22. apr 2015 Stutteri Haven: Det ændrer altså ikke på, at testen er fra 2011 - altså 4 år gammel! Som sagt er der gjort rigtig meget siden for bl.a sikkerheden. Jeg vil gerne - endnu engang understrege, at jeg ikke søger svar på, hvorvidt folk ville købe den eller ej - jeg søger svar fra folk, der har erfaring med bilen smiley

Kommentér på:
Dacia Duster til heste-trailer

Annonce