{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Ældre heste og forsikring?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Da jeg, om nogle måneder, tænker at jeg vil købe en ny dejlig hest er jeg lidt nysgerrig mht. folks erfaringer med køb af ældre heste og forsikring.

Jeg håber at jeg kan finde en god ældre dressurhest, som kan lære mig tricks og som jeg kan komme ud og starte nogle stævner på. Så jeg tænker at alderen bliver 13-16 år - og så med håb om at den stadigt har nogle gode år tilbage i sig og jeg kan få lidt mere erfaring.

Men jeg vil jo gerne kunne forsikre hesten og her tænker jeg både sygeforsikring, uanvendelighed og liv.

Er der nogen der har erfaringer med dette? Og er vilkårene meget anderledes for ældre heste?

Vh. Anette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre heste og forsikring??
  • #1   21. apr 2015 Hej. Jeg har fået en 19 års hjem for 6 måneder siden. Som lærehest faktisk. Jeg har ikke forsikret ham da jeg ikke mener , at det kan betale sig smiley

  • #2   21. apr 2015 Jeg tænker bare at hvis jeg til at give 50-75000 for en hest.. Og der så skete noget med den.. Så er det ret mange penge at "tabe".. Giver det mening?

  • #3   21. apr 2015 Jeg fik en hoppe hjem d. 2. januar i år, som var fyldt 16 år d. 1. januar, og undersøgte hvad der var af muligheder for at få hende forsikret.

    Tryg, Dansk hesteforsikring og Kongerigets Danmarks Hesteforsikring forsikrer ikke heste, som er fyldt 16 år. Jeg ved ikke om der er andre som gør. I øvrigt skal du være opmærksom på at hos de nævnte forsikringsselskaber nedskrives livssummen fra det år hesten fylder 16 år uden at præmien tilsvarende falder. Så afhængig af hvor dyr en hest du køber, er det forskelligt om det kan betale sig at have den forsikret.


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #4   21. apr 2015 Når det gælder sygeforsikring, kan du som regel tegne ny forsikring indtil hestens 14. år.
    Ved hestens 16. år ophører forsikringen automatisk.
    Men nu er nødt til at forhøre sig hos det enkelte selskab, da der kan være variation.


  • #5   21. apr 2015 Min første hest, tænkte jeg som dig, havde hest i ca to år. Endte så ud i gigt han blev ca 14 år. Og ja efter to år, havde man endelig fået bygget det bånd op som man gerne ville have. Så frygt ikke at få finde en der yngre. Du vil blive glad i den i den anden ende når der flere år tilbage. Jo yngre hesten er jo nemmere at tegne forsikring nogle havde ved 10-12 år dengang jeg skulle tegne andre var vist 14 år. Men svingede meget og gør det nok stadig mellem de forskellige selvskaber smiley find to tre selvskaber du har interesse i og læs deres regler igennem. Held og lykke med den nye hest når du finder den.


  • #6   21. apr 2015 De fleste forsikringer (hvis ikek alle) har restriktioner af en eller anden art for ældre heste.

    Typisk vil det være noget med at en livsforsikring vil blive nedskrevet gradvist fra hesten er 15-16 år gammel for til sidst helt at bortfalde. Og her må man så overveje hvor længe man synes det kan betale sig at have den livsforsikret.


  • #7   21. apr 2015 Hvis du kan give 50.000-70.000 kr. for en hest, så synes jeg, at du skal få en yngre model og en god underviser, så du kan udvikle dig sammen med hesten og få endnu mere erfaring. Jeg ville personligt, ikke give så mange penge, for en ældre hest.

  • #8   21. apr 2015 Det kan godt være at I har ret i at jeg skal gå efter en yngre model.. Men da jeg har mistet to 7 års indenfor et år.. Så er jeg begyndt at tænke i andre baner..
    Men pga så uheldig jeg er, tør jeg ikke købe en der ikke kan forsikres.. Så kan være at jeg skal gå efter en 11-12 års, så har de fået lidt rutine og jeg kan stadigt forsikre (ihvertfald indtil den er 15-16 år).

    Mange tak for alle jeres svar! smiley


  • #9   21. apr 2015 Anette: Det er jo bare ren uheld, lad være med at tænke over det. (-: det samme kan jo ske uanset om hesten er 2, 7 eller 20 år (-: men kan godt forstå, at du vil have den forsikret, hvis du giver så meget.

  • #11   22. apr 2015 Hvis du køber en ældre hest til den pris så ville jeg råde dig til, at få en lidt yngre som evt har det grundlæggende på plads og en underviser. Men ligemeget hvad du køber til den pris ville jeg forsikre hesten smiley

Kommentér på:
Ældre heste og forsikring??

Annonce