{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Tilmeldt:
17. dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Er pengene værd at bruge på hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige regnet ud, at vi bruger 90.000 kr om året på hestene.!
Det er godt nok mange penge, og fik da nærmest et chock.
Vi har hestene hjemme, men alligevel løber det åbenbart op.

Må indrømme at jeg tænker på alle de ting man kunne få istedet.
Vi har en presset hverdag og det kunne da være fedt at købe sig til noget rengørring, nem take-away eller bare få renoveret lidt på huset.

Alligevel så giver hestene mig også så uendelig meget, der ikke kan måles i penge, men alligevel 90.000 kr. Det er godt nok meget.
Og ofte har jeg ikke ret meget tid til dem alligevel i hverdagen og så bliver det hurtigt en sur pligt.

Hvad siger I andre?
Har I prøvet at regne ud hvad hestene koster Jer og er det pengene værd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er pengene værd at bruge på hest?
  • #2   22. apr 2015 Min koster mig cirka 13800 om året - og det er så i faste udgifter. Jeg ved ikke med udstyr, uforudsete dyrlægeregninger og sådan... Men ja. smiley
    For mig er hun alle pengene værd, selvom jeg godt kan have perioder, hvor hesten bare er en sur pligt og noget, der skal overstås. smiley


  • #4   22. apr 2015 Jeg bruger også ca 50.000 om året på hesten.. Og nogle gange ville det da være dejligt med lidt ekstra penge på kontoen, men mener bestemt min hest er hver en krone værd.

  • #5   22. apr 2015 i foder, hø og strøelse koster mine mig 23400kr om året (2 heste hjemme)
    Derudover kommer 2 gange vaccination ca 1000kr sammenlagt
    2 gange tandraspning 2500kr sammenlagt
    smed 4 - 5 gange om året i alt 1600-2000kr
    1 forsikring for 3000kr pr år

    Så i alt for 2 heste på 160 og 176 hvor den ene behandles dagligt med dyr behandling for mavesår giver jeg lige knap 32000kr så det vil sige 16000kr pr hest..
    synes egentlig ikke det er specielt dyrt..
    der hvor det dyre kommer er at jeg har dem hjemme det betyder vedligeholdelse af hegn, gødning til marker, der bruger jeg ca. 3000kr hvert år..
    så er der udstyr som jeg ca. bruger 5000kr på hvert år
    så der ringridning en gang om året hvor jeg os bruger 500kr

    og og og så er der det uforudsete..
    alene siden november og til sidst i marts altså 4 måneder har jeg lagt 30.000kr i ren dyrelæge, derudover har der været behandling og diverse nyt tilskud osv..
    stod med en hest der i alt fik kolik 3 gange på den tid, de to første gange havde han gærringkolik OG sandkolik viste det sig da han tredje gang røg på højgaard hestehospital kun med sandkolik.. så har han haft en infektion i halsen, og min anden hest har kæmpet med vægten har så vist sig at være et mavesår..

    Så ja det er ikke de daglige omkostninger der er dyre for mig..

    Men ja jeg har da tænkt om det virkelig var det værd at bruge alle de penge på dyrelæge og behandling osv, men helt ærligt når jeg kigger mine heste i øjnene, står og nusser med dem på folden eller sætter mig op og rider på dem, så har jeg kun en tanke og det er at jeg ikke ville have brugt en eneste krone anderledes..


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #6   22. apr 2015 Tak for Jeres svar.
    Kan se det åbenbart ikke kun er mig der bruger mange penge.
    Jeg har regnet alt hvad der hedder hest med i de 90.000 kr. dvs hegn, gødning, dyrlæge, foder, smed, udstyr mv.

    Men tænker I aldrig på hvor mange penge det vil frigive til andet ved at skære ned på hestene samt man vil have mere fritid?

    Meget af min tid med heste går med ren pasning dvs ind/udlukning, udmugning, hente foder, veje wrap af osv.
    Måske er jeg bare kørt lidt sur i det her i vinterperioden.


  • #7   22. apr 2015 Jeg bruger ca 21.000 kr om året på 3 heste, som går ude året rundt og hvor 2 af dem er forsikret. Det er incl. alle faste udgifter. Udstyr og uforudsete dyrlægeregninger er ikke medregnet, da det jo er umuligt at sætte priser på.
    De lever af hø og får islandsk tang, i stedet for vitaminer og mineraler, blandet sammen med lidt foder, som de får en gang dagligt. Halm bruger de nærmest ikke noget af.
    Det bliver så lidt billigere når vi flytter, for så skal jeg ikke købe mig til sommergræs mere. Og vi får vores hø og halm mand tæt på, så vi skal ikke køre så langt med høet.
    Og i stedet for bare at stille en 500 kg wrap rundballe ud på jorden, så en del går til spilde, kan vi fremover, sætte den indendørs, bag tremmer, så de ikke kan svine med det og tisse og skide på det.
    Men jeg rider så også kun distance og starter i gennemsnit et stævne om året.
    Og de går uden sko.


  • #8   22. apr 2015 jeg bruger ca 18000 om året. det er på min plag. på ridehest brugte jeg ca 100.000kr. de mon passion, mon terapi, mit pusterum og min hobby...?? kan ik finde en bedre måde at spendere pengene på...

  • #10   22. apr 2015 Bruger 23.300 ,- rundt regnet årligt. Det er dog uden udstyr og uforudsete regninger.

    Det er mange penge, når man blot er studerende.. smiley Men jeg kan ikke undvære det.


  • #11   22. apr 2015 Jo, jeg har tænkt på hvor mange andre ting man kunne bruge pengene på. Men jeg kan ikke undvære heste. Så skulle jeg skære ned til to. For med mit helbred, kan jeg ikke have boks heste og jeg fungere ikke ude blandt andre, så jeg skal have hesten hjemme og en hest er jo udelukket. Men jeg tror bare jeg så ville bruge flere penge på de 2, så det alligevel ville løbe op i det samme beløb, som jeg giver nu for 3. smiley

  • #12   22. apr 2015 Jeg bruger ca 40.000 om året uden udstyr og uforudsete dyrlægeregninger - jo, det er fandeme dyrt smiley men jeg ville ikke undvære det for noget!

  • #13   22. apr 2015 Jeg tænker helt bestemt "tænk hvad jeg kunne få hvis jeg ikke havde hest" og det er for det meste uden dyrlæge regningerne, men jeg foretrækker stadig hesten frem for alle de dyre ting smiley

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #14   22. apr 2015 Jeg ligger vist i den højere ende af udgifter til hesteholdet end mange af jer andre.

    Jeg tror heller ikke jeg vil kunne undvære heste, men måske vil jeg skære ned.
    Det kunne være dejligt at nøjes med at bruge 45.000 kr på dem.

    Vi har 5 nu, så måske skulle jeg nøjes med 3 stk.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   22. apr 2015 Jeg ville virkelig gerne have hest igen, og pengene er der også - hvis jeg tilsidesætter andre ting både økonomisk men også tidsmæssigt, men det vil jeg ikke, for syntes at der er ting der er vigtigere end en hest.

    Før (dengang jeg var "ung" og umoden ) tænkte jeg til over hvor fedt det ville Være at have alle de penge og alt den tid jeg brugte på hest til at gå i byen og feste, men samtidig betød hesten også bare mere end alt andet smiley


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #16   22. apr 2015 AMT: Jeg kan virkelig nikke genkendende til dit indlæg.

  • #18   22. apr 2015 Jeg vælger ikke at regne på hvad 9 heste koster i drift, så nedlægger kæresten nok veto med flere bedækninger... smiley

    Vores heste er heldigvis meget sjældent syge (siger hende med halt shetlænder...), de er nemme at fodre på, vi har selv masser af græs og får ofte tilbudt gratis/billigt græs i nabolaget, så vi kan lave vores eget wrap som vi både bruger selv, men også sælger af. De står på halm som vi får meget billigt, ingen af dem er rigtig bokssvin. Hopperne er nemme at ins.. Smeden ser vi heller ikke så tit, vores heste slider deres hove lige tilpas, ikke for meget ikke for lidt og ikke skævt. Det er faktisk kun hvis det er heste der er i seriøs ridning de får sko på hvis de ride meget både på bane og i naturen. Smeden tjekker dem, men vælger selv dem der trænger.


  • #19   22. apr 2015 Jeg tror dit ligger så højt fordi du medregner dyrlæge - andre tager kun faste udgifter smiley
    Vores ligger sikkert ret højt generelt fordi vi har hest lige ved siden af KBH, men med dyrlæge ville det jo blive svimlende beløber for et år


  • #20   22. apr 2015 Jge bruger 60-75.000kr, og jeg har kun en hyp, det er dog incl alt, altså faste udgifter (opstald, mad, forsikring) + undervisning, stævner, udstyr m.m.
    Måske også den dyre ende, ca 200kr dagligt kan jeg regne ud.. Men 200kr for at være glad og have det godt er jo på den anden side godt givet ud smiley
    Ville ikke bytte for noget!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   22. apr 2015 tinna: så du bruger knap 6000-7000 i måneden?? smiley

  • #22   22. apr 2015 Jeg bruger nok (regnet hurtigt) ca. 25000-30000 på alle mine 5 hypper
    2 shetter
    1 fjordhest
    2 DV'er
    Her er det de to DV'er der sluger mest
    (Vi har hest hjemme)
    Hø og halm er på markerne så der er bare lige nogle hårde dage hvor vi skal ha fyldt halmloftet op med hø og halm
    Ponyerne går det meste af tiden i løsdrift DVerne står i boks
    Det er regnet med mad smed dyrelæge forsikring på nogle af dem


  • #23   22. apr 2015 Jeg har valgt ikke at regne på det...... smiley

    MEN jeg ved at kæresten og jeg NEMT kunne have tage 3 ugers luksusferie på Seychellerne for det.

    Vi har valgt det sådan, at jeg betaler hestene udfra min egen økonomi, så han betaler ikke til dem - ud over at vi har købt en gård,, for at kunne have dem hjemme smiley

    Jeg har det godt med min hobby, og bruger mange penge - men tjener så heldigvis også rigtig godt. Så for mig er det hver en krone værd.

    Guderne må dog vide, hvad andre folk gør med AL den tid og alle de penge de må have tilovers, når de ikke har hest smiley

    Mvh Charlotte


  • #24   22. apr 2015 Jeg bruger nok max 15.000 om året på 1 hest. Jeg har gratis opstaldning i sommer halvåret.

  • Winnie L
    Winnie L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
    #25   22. apr 2015 Jeg vil tro min hest har kostet ca 30.000 det første år.
    Det er inklusiv dyrlægeregninger og udstyr osv.
    Sjovt nok er det samme pris som hesten kostede.
    Det er en dyr hobby, men alle pengene værd for mig.


  • #26   22. apr 2015 Ja man får et chok når man regner på det. Også selvom man har dem hjemme. Gjorde jeg her i vinter. Og ender på en 20000 med det meste inkl. Jeg syntes at det er det værd hvis man får brugt sin hest/e. Hvis de bare står og bliver en sur pligt syntes jeg ikke det er det værd. Og jeg gjorde op med mig selv hvad det var mest terapi el sur pligt. Elsker min heste men er enig man skal ville det. Alt det man kunne istedet osv. Så så længe vi kommer derud sf, så er det pengene værd

  • #27   22. apr 2015 Vil skyde på jeg bruger omkring 100 000 kr. på 7 heste.
    2 shetlænder, 1 pony, 3 Frederiksborg og 1 Frederiksborgføl.
    Den ene shetlænder, pony og de 2 frederiksborgen er dem der tager mest foder, for at de er pæne.
    Det skal lige siges, at jeg fodrer med krybbefoder alle 365 dage. Til mine heste, selvom de går på græs.
    Det er med alle udgifter, jeg har dem hjemme.
    Foder

    Halm
    Træsmuld strøelse
    Tilskudsprodukter
    Vedligehold af hegn, græsmarker
    Gødning.
    Osv.


  • #28   22. apr 2015 Min koster mig Max 30.000.kr årligt og da er udstyr og uforudsætte regninger inklusive smiley Tindur er hver krone værd for uden ham ville jeg gå fuldstændig nedenom og hjem..
    Og Tindur er opstaldet ude desværre.
    Mvh TT


  • #29   22. apr 2015 Jeg synes også det er alle pengene værd. Jeg glæder mig altid til at komme ud til hesten.
    Dog er min mand ikke enig, og ingen af os tjener særlig godt pt, så jeg har bestemt tænkt at det nogen gange ville være lettere ikke at have hest.


  • #30   22. apr 2015 Jeg har gjort mig selv den tjeneste ikke at regne ud for hele året, men kun faste udgifter pr. måned. Synes nu alligevel hesten er pengene værd, selvom den koster dyrt smiley

  • #31   22. apr 2015 Maibritt - forsøg at forklare din mand hvordan du får det hvis du ikke har hesten.. Og forklar ham hvor sur, ked af det og afhængig af ham du bliver hvis du ikke har hesten.. smiley min mand har virkelig fundet ud af at hesten er en nødvendighed for os og har begyndt at se anderledes på det med tiden smiley

    Mvh TT


  • #32   22. apr 2015 Har 1 hest og bruger cirka 60.000,- om året på ham .

    Hvis du har flere heste, så ville jeg evt skære lidt ned i hesteholdet, så halvdelen bliver brugt på hestene og resten kan bruges på hus og sjove ting smiley

    Jeg glæder mig til jeg en dag kan havde plads til at havde heste hjemme, så køber jeg en hest mere, men regner med at kunne holde det indenfor cirka samme budget, hehe samt at jeg ikke er på su men på god løn smiley


  • #33   22. apr 2015 Det vil jeg prøve TT smiley

  • #34   22. apr 2015 Ja for min mand kan nu bruge de ekstra penge han tjener på sin hobby uden at jeg brokker mig smiley

  • #35   22. apr 2015 AMT: 5000-6000kr, og så ca 3000kr om året lagt til side til uforudsete dyrelægeregninger, self ikke sikkert jeg bruger dem smiley Men ja, det løber sku op smiley
    Har så heller ikke sparet de sidste to år efter jeg fik job smiley

    Havde hende også da jeg gik på uni og SU/studiejob var indtægten, det var dog ved Aalborg og dermed en mindre staldleje også, men der var det omkring 25-30.000 om året..Så jeg tog så heller ikke særlig meget til stævner eller fik undervisning så ofte smiley


  • #36   22. apr 2015 Jeg har ikke egen hest, men har alligevel formået, at betale ca. 20.000 kr. om året for hest (part) de sidste 2-3 år. Men det er det hele værd smiley

  • #37   22. apr 2015 Hvorfor så mange penge, Tine? smiley

  • #38   22. apr 2015 Åh gud, godt spørgsmål! smiley
    Men sko, undervisning, udstyr, evt. stævner/jagter tilskud mm. der kommer hurtigt noget, sådan er det jo. Jeg har heller ikke de der 2-3 faste dage som så mange andre parter, jeg har altid haft hestene for mig selv, og har måtte gøre med dem, hvad jeg ville, men jeg betaler det jo så også selv smiley


  • #39   22. apr 2015 Du kan da kun selv bedømme om det er pengene værd.

    Jeg har valgt ikke at regne på der, da jeg ved jeg bruger rigtig mange penge på mine heste. Faktisk alle mine penge. Men mine heste er hver en krone værd. Jeg har valgt ikke at regne på det da mine heste ikke skal "tænkes" i penge. Men tænkes i de glæder og oplevelser de giver. Så må det koste hvad det koster


  • #40   22. apr 2015 Lige i øjeblikket hedder mit snit 0 kr. For jeg har ingen hest, ingen part, ikke engang en ridetime lige for tiden. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det med alle byturene, for sådan nogle har jeg aldrig gidet.

    Til gengæld sidder jeg sådan og regner på det nu, at hvis jeg stadig boede i Nordvestjylland, hvor hestehold er meget billigere end i Århus, så havde jeg rent faktisk råd til en hest nu. Men nej. Og ustabilt arbejde gør en part svær at have. Det er noget øv.


  • #41   22. apr 2015 Vores sidste års udgifter for alle løb op i 107.000 kr alt incl.

    Foder
    Vaccinationer
    Hovmeden
    Tandlæge
    Leje af jord
    Gødning
    Foldvedligehold
    Strøm
    Vand
    Derudover blev der indkøbt udstyr for 15380 kr

    Value for money smiley smiley smiley smiley


  • #43   24. apr 2015 Mine forældre bruger ca. 14.000 om året mens jeg giver dem et "tilskud" for at jeg ligesom også betaler lidt for hende, bruger: 1800 kr om året smiley

  • #44   24. apr 2015 Vi har egen stalden og bruger omkring 5000 kr. om måneden på 4 heste smiley
    Der bliver nogle måneder også brugt lidt ekstra, når vi beslutter at prøve nyt medicin til min hest. Men der bliver ihvertfald brugt en del penge hvert år smiley


  • #46   24. apr 2015 Jeg regnede lige på de top-priser der er nævnt og regnede ud af hvis jeg havde brugt det på alle mine, så havde jeg brugt mellem 675.000 og 1.080.000 kr om året.... smiley OMG

    Godt mine er billige i drift...(7-9-13)


  • #47   26. apr 2015 Tør slet ikke regne på det xD

    Men min bedste ven er alle pengene værd. dog ønsker jeg ikke hest efter når Sonny en dag ikke kan mere smiley Ihvertfald ikke før jeg rigtig har råd, da jeg er ludfattig lige nu som heste ejer smiley


  • #48   28. apr 2015 fra august og til nu har jeg brugt temmelig mange penge på hesteholdet...
    jeg har en opstaldet ude og har 2 hjemme. siden august og til nu har jeg brugt ca 30000kr, det er inkl. indkøb af ny hest.

    så fremt jeg ikke får behov for akut dyrlæge vil hestene koste mig.
    14800kr om året, det syntes jeg egentlig ikke er voldsomt for 3 heste


  • #49   28. apr 2015 Hesten koster mange penge - min koster mig vel ca 40.000 om året, det er mange penge når man er studerende - men han er HVER en krone værd smiley Jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle bruge mine penge på, som ville kunne give mig den samme glæde. Så jo, dyr hobby/livsstil, men alle pengene værd smiley

    smiley Ham her smiley smiley :) smiley



    profilbillede
Kommentér på:
Er pengene værd at bruge på hest?

Annonce