{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

mindste løn? {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG!
Nyder i det dejlige vejr?

Har lige et spørgsmål til jer der sidder herinde og keder jer.. Hehe smiley

Jeg er kommet i den situation måske at have fået et hestepasser/træner job.. I jobbet vil der indgå forskellige arbejde med heste, unge som gamle.. Almindelig staldarbejde, at give en hjælpende hånd med div. ting og være en rigtig hestetøs, hvilket jo er skide fedt!
Jeg vil få kost og logi og så vil jeg få en løn - som vi endnu ikke har aftalt, men som i skal hjælpe mig med, da vi hver især skulle undersøge det så vi i fællesskab kan komme til enighed smiley

Hvad vil i sige er rimeligt under disse omstændigheder? Det er en mulighed for mig, men vil stadig gerne kunne leve og alt det fis der smiley
Hesteverdenen er jo ikke ligefrem det rigeste samfund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mindste løn?
  • #1   26. apr 2015 Husk på at der er ikke nogen lovmæssig mindsteløn i Danmark.
    Der er kun en mindsteløn hvis din arbejdsplads er med i en overenskomst.

    Min søster som lige har lavet noget lignende. Hun fik 45 kr i timen + en gratis opstaldning.


  • #2   26. apr 2015 Bagefter det skulle hun så betale kost og logi. Og opstaldning til hendes anden hest smiley

  • #3   26. apr 2015 Jeg har haft noget lign hvor lønnen var på 3000kr mdr med kost og logi smiley

  • #4   26. apr 2015 Så det var kun omkring 1500 kr når skat er med? Eller? smiley

  • #5   26. apr 2015 Hm det ved jeg ikke lige. Det var den løn jeg var lovet, men fik ikke jobbet smiley men ja nok ca

  • #6   26. apr 2015 starter lige med at sige HUSK du har et frikort som kan deles ud og du derfor har et fradrag (medmindre du har brugt det)..
    jeg har f.eks. 3000kr ca i fradrag så de første 3000kr af min løn tager de ikke en krone fra..

    Nå men udover det har jeg haft arbejdet i proffessionel stald, her fik jeg logi og 9000kr eller logi, 1 plads til hest og 8000kr..
    derudover har jeg været tilbudt forskellige jobs med 1 opstaldnings plads, logi og 5000kr nogen gange var der også kost med i, men de 5000kr er meget normalt at det er det man for hvis man også har logi med i lønnen..


  • #7   26. apr 2015 Tror jeg har fået brugt mit frikort her i mit andet arbejde, men får selvfølgelig et nyt igen til januar. Men det vil ikke være for meget at sige 9000 + kost og logi? Jeg kommer til at skulle arbejde 50-60 timer om ugen.

  • #8   26. apr 2015 Du kan godt prøve at sige det, men helt ærligt tvivler jeg på de går med til det..
    huske at kost koster i hvert fald 2000kr pr måned.. logi 3-4000kr om måneden, og har endnu ikke mødt nogen der vil give mellem 14-15000kr for en stald arbejder..


  • #9   26. apr 2015 Medmindre det har været professionelle steder..

    Men det mest normale er 5000kr kost, og logi og er man heldig plads til hesten


  • #10   26. apr 2015 Det er et ret prof sted, men som sagt skulle vi hver især finde ud af hvad normalen var.. Jeg vil gå som 40 kr+ 75 kr for mad som jeg lige kan regne ud.. Det er godt nok svært når man selv skal til igang med at tænke smiley


  • #11   26. apr 2015 Da jeg arbejde i Wales fik jeg kost og logi, og hvis jeg stod og manglede noget, så købte hun det også til mig, men ellers fik jeg ingen løn, jeg arbejde godt 60-70 timer om ugen.
    Men det tog jeg nu også bare for oplevelsen smiley

    De fleste steder er ikke medlem i en overenskomst, og derfor er der ikke nogen mindsteløn, ærligt så tror jeg at 5000-7000 oveni i din kost og logi er en meget god løn inden for hesteverden.


  • #12   26. apr 2015 Da jeg arbejdede med heste fik jeg 7000 kr + kost og logi (som havde en værdi af godt 3000 kr) for gennemsnitligt 37 timers arbejds uge med weekendvagt hver 3. weekend. Det er vidst ca. det samme som elevløn.
    Husk på at man også skal betal skat af fri kost og logi.


  • #13   26. apr 2015 Hestejobs er desværre rigtig tit, et job hvor arbejdet bærer lønnen i sig selv.
    Min veninde regnede sin udetalte løn ud, 7 kr i timen, vel at mærket stod hun til rådighed hele døgnet.
    Kom der kunder kl 24, så var det op og gøre hest klar.
    Hun havde hest opstaldet og et værelse.

    Men hvor lang tid, forventes din arbejdsuge at være?
    Er der andre goder med?


  • #14   27. apr 2015 Da jeg arbejdede som hestepasser og rytter fik jeg 10.000 kr og mødte 8-16.
    Fri hver 2. weekend.

    Jeg har også haft et job, hvor jeg havde fri kost og logi, 2 heste (3 da den ene havde føl), gratis smed og stævnestarter og en løn på 2500.
    Her var arbejdsdagen så fra kl 7 til 23-24 stykker oftes, og ingen friweekender.

    Ellers har lønnen gennemsnitslig heddet fri logi og 7000 kr.


  • #15   27. apr 2015 Da jeg arbejdede i stald (i 2001) som 16 årig fik jeg 5000 i løn (før skat) og så boede jeg gratis på stedet og havde min hest gratis med. Jeg betalte selv min mad, stævner og diverse ting.
    Arbejdstiden hed 6-22 med 2 timers middagspause.


  • #16   27. apr 2015 Arbejdsugen kommer til at hedde mandag-fredag (Fra 7 morgen til 18.30 aften) + en weekend om måneden og hvis der skulle ske at komme en køber smiley
    Jeg vil få fri kost, et værelse hos chef og helt sikkert også internet

    Jeg har ingen hest der skal med og vil være ret flexibel smiley


  • #17   27. apr 2015 Med fri kost og logi, så er max 7000 kr nok realistisk smiley

  • #18   27. apr 2015 Men ellers hedder mindstelønnen 116kr/t

Kommentér på:
mindste løn?

Annonce