{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots eller sko?
  • #1   26. apr 2015
    Eftersom boots holder en del længere end sko, så kan det let betale sig i forhold til ;o). Foretrækker uden sko, om end det kan være nødvendigt ind imellem.

    Ligesom folk hellere skal give hesten sko på, hvis de ikke har lyst til at begive sig ud i den process det kan være og gøre hesten barfod ( og nej, den skal IKKE være halt eller øm imens ).

    Bruger en smed, som har plastic sko, som min har haft på en periode, har ikke haft brugt boots, men wraps i stedet.


  • #2   26. apr 2015 Nu må jeg indrømme, at jeg ikke ved noget om de der boots, men ved sådan cirka hvad de koster.
    Min hest har fire sko på og det kan godt blive dyrt i længden, da hun ikke kan gå med dem i længere end seks uger. Så der tænker jeg boots er en billigere løsning, da de cirka koster det samme, som fire sko, men hvor bootsene kan holde meget længere.
    Så hvis det er den billigeste lønsing du leder efter, tænker jeg, at det er boots du skal vælge smiley


  • #3   26. apr 2015 "Problemet" er at min pony ikke har det så godt med at gå på stier med sten når han ikke har sko på (forståeligt nok). Nogle gange når der er mange sten store sten er han heller ikke glad for det selvom han har sko på.

    Så tænker at boots ville hjælpe. Men ved ikke om det rent faktisk ville hjælpe og derfor søger jeg så hjælp herinde


  • #4   26. apr 2015
    Hvis du er interesseret i det og din smed måske ikke kan rådgive i boots ( ikke alle der er lige meget inde i boots, hvilke der duer til hvad og hvilke hove ).

    Så ville jeg få en trimmer ud, der har forstand på boots og kan rådgive dig :o).

    Hvis altså din smed ikke har noget bud eller løsning på hvorfor hesten ømmer sig.


  • #5   26. apr 2015 Boots er det ikke sådan en hel sko de for på?
    Så hvis det er det, kommer han jo ikke rigtig i kontakt med stenene, så tænker måske godt, at det kunne være en løsning hvis han ikke kan lide fornemmelsen af sten. Men jeg ved det ikke, det er bare noget jeg tænker smiley


  • #6   26. apr 2015 Krikken: kender du en omkring Sønderjylland? smiley

  • #7   26. apr 2015
    Adam Mcshane kører i Jylland, ham bruger jeg.
    Han er fra Australien og taler derfor engelsk, men forsøger gerne på dansk og kan danske fagord og generelt gør han gerne sig gerne umage for at man forstår ham.

    Havredalens Hovpleje, mener jeg også kører i Jylland.
    https://www.facebook.com/HavredalensHovplejeHestevelfaerd?fref=ts


  • #8   26. apr 2015 Tak smiley

  • #9   26. apr 2015 Har du nogle kontaktoplysninger på Adam Mcshane?

  • #10   26. apr 2015
    50 15 16 98

    Smid en sms evt. på engelsk også ringer han tilbage :o)


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #11   26. apr 2015 Jeg har en med sko min egen ridehest og 2 rideheste andre rider for mig de går med boots og det fungere fint mine går med Cavallo Simple, jeg syntes jeg spare en del da de boots faktisk holder rimelig længe har så bare bedt pigerne tage hensyn og ride mest mulig i rabatten så de holder længere

  • #12   26. apr 2015 Ville uden tvivl ringe/skrive til Adam... Han kan også fortælle dig hvorfor din hest er øm på sten, så i sammen kan arbejde på at forbedre hestens hove smiley
    Har brugt Adam i en del år efterhånden, han har Easyboot Glove backcountry i bilen, men kan rådgive omkring mange af de andre boots også... Til din der er meget øm på sten, skal du nok ikke have Equine Fusion, de er meget bløde i bunden... Backcountry har en hård bund og beskytter bedre, ligesom Renegade Viper osv smiley


  • #14   27. apr 2015 Jeg synes helt sikkert du skal vælge sko vis det er en mulighed! Min pony kunne desværre ikke få bagsko på, så hun er blevet nød til at få det til bagbenene! Jeg synes det er noget være lort, sidder de ikke perfekt gør det sindtsygt ondt på hesten, og du kan risikere at den får gnave sår! Desuden må du heller ikke ride med dem til stævne, og den må ikke stå med boots på døgnet rundt! smiley
    Jeg synes ikke boots burde bruges til andet end en midlertidig løsning


  • #15   27. apr 2015 Juliane: De må nu gerne stå med boots hele døgnet og så er det altså heller ikke værre med at finde nogle der sidder ordentligt uden at skarve...
    Har brugt boots en del år efterhånden, uden problemer med skarvsår...
    De færreste heste har behov for dem til stævnerne, hvor de skal rides på bløde banebunde smiley


  • #16   27. apr 2015 Juliane
    Min har for et par uger siden stået med boots stort set uafbrudt i en hel måned - dette var nødvendigt, for at få min hests hov til at se ordentlig ud igen, efter hun havde haft en rigtig dårlig smed.. Det skete der nu ikke noget ved.

    TS
    Jeg kan klart anbefale boots. Min er øm på tur, hvis vi rider i grus, og derfor bruger jeg boots på tur, så hun ikke bliver ømtået. De sidder helt fint, jeg har endnu ikke oplevet, at de er faldet af, og de holder super godt. Som skrevet har min gået i løsdrift med dem næsten uafbrudt i en hel måned, og siden da haft dem på på hver tur, vi er på. De er overhovedet ikke blevet slidte endnu, man kan kun se, at de er blevet brugt, fordi de er mudrede. smiley
    Mine er et par cavallo simple boots, men jeg har også haft et par equine fusion i hånden, og de er dælme også lækre! :o) Ikke helt så store og klodsede som cavallos. Dog synes jeg, at Cavallos er nemmere at sætte på. smiley
    Boots kan helt klart anbefales!


  • #17   1. maj 2015 Det var bare hvad jeg fik at vide af dyrelæge og smeden, jeg bruger mine hverdag under ridning men piller dem så af igen... smiley

Kommentér på:
Boots eller sko?

Annonce