{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

At aflevere hesten tilbage... {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har en lånehest som har været "min" i næsten 2 1/2 år... Men det sidste stykke tid har jeg gået og overvejet om jeg skal aflevere ham tilbage, jeg har en part på ham (aftalt med udlåner) som rider ham 3 gange om ugen da jeg ikke har tid til at være derude hver dag.

Men jeg har lagt mærke til at når jeg er i stalden så kan jeg godt lide alt arbejdet med ham og jeg elsker ham, men jeg savner det ikke de dage jeg går hjemme, jeg har en rygskade så jeg rider ikke så meget...

Jeg har bare rigtig svært ved at tage skridtet og sige ham op, jeg bekymrer mig for om jeg vil fortryde det eller om han bliver lånt ud et andet sted hvor der ikke bliver taget højde for hans alder ( han er tyve et halvt) jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre, hans part har heller ikke tid til at have ham på fuld tid tror jeg ikke... Men måske jeg kan få min mor til at snakke med hendes forældre om det kunne være en mulighed...

Ja jeg har bare brug for at komme ud med mine tanker...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At aflevere hesten tilbage...
  • #1   28. apr 2015 Jeg har også haft en låne pony som var oppe i årene, jeg afleverede ham tilbage til gamle ejer som er en kvinde med meget forstand på heste og elsker sine heste himmelhøjt - Hvordan er hestens gamle ejer? smiley Hvis du har et godt bånd til hesten, så synes jeg da at du skal beholde ham - Den er oppe i årene og man ved ikke hvor længe man har de dejlige dyr, og som du selv skriver ville det da være synd at den skulle blive en "kastebold" smiley

  • #2   28. apr 2015 Hestens ejer er rigtig sød og elsker ham rigtig højt, de har heft ham fra hen var 9/10 år og hvis de skal af med ham hvor han ikke kan lånes ud så afliver de ham smiley

    Jeg har et rigtig godt bånd til ham, jeg syntes bare at det er synd at jeg stort set ikke er ude ved ham (3 gange ugentligt ca) og jeg ved at det er mange penge for mine forældre...


  • #3   28. apr 2015 Men når jeg er derude så nyder jeg det, puh det er svært...

  • #5   28. apr 2015 Tak Sine smiley jeg tror mest at jeg er frustreret over at jeg ikke kan ride for tiden og vi lige var kommet godt igang igen og så har jeg længe tænkt på om jeg skulle beholde ham eller ej...

    Og så at staldejer og mine forældre ikke vil have at jeg rider i skoven alene for det er det jeg har mest lyst til for tiden...


  • #6   28. apr 2015 Det er aldrig en skam at sige sin låne hest op. Selvom du tænker meget på hestens fremtid så er det jo ikke din pligt 'at tage dig af det', selvom man gerne ville. Snak evt med låner og dine forældre om dit problem før du beslutter dig. Det kan være at der er en stor forståelse for tingene. smiley

  • #7   28. apr 2015 både udlåner og mine forældre har fuld forståelse for problemet smiley

  • #8   28. apr 2015 Puha den er svær.
    Jeg ville nok ikke kunne undvære mine heste, selvom jeg til tider ikke rigtigt har lysten eller overskuet. Men de er samtidig mit pusterum og nyder at bruge tid på dem.
    Men det er kun dig der inderst inde kan mærke det korrekte valg, men hvad med at høre din part ad om hun kan have ham flere dage end nuværende? Og er din rygskade "kronisk" altså bliver den aldrig bedre, eller er der en chance for den blive bedre så du igen kan ride?


  • #9   28. apr 2015 Jeg savner sådan set heller ikke hesten de få dage om måneden jeg ikke er derhenne, og har aldrig gjort det, men jeg kunne absolut ikke undvære den hverdag! Jeg har heller ej egen hest, rider naboernes, hvor jeg har dem som mine egne.

    Hvis jeg var dig ville jeg give det lidt tid endnu, nu bliver det også snart bedre vejr og så er det da sjovere! Jeg syntes også du skal høre parten ad, måske hun kan tage den lidt mere bare i en periode? Og mon så ikke du kommer til at savne det lidt og får lysten til at komme i gang igen?


Kommentér på:
At aflevere hesten tilbage...

Annonce