{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Anbefal et bid {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har 3 heste som alle går med et alm tredelt muffebid.. Men jeg er begyndt at tænke på, om de måske ville fungere bedre med et andet.. Jeg ved ikke så meget om bid så jeg håber i kan hjælpe smiley

Jeg har en unghest som lige har været i træning og skal nu igang med en masse nye ting - han er rimelig nem og styrbar, selvf med tænding.. Han reagerer fint på tøjlen, og jeg tror ikke han er den der har mest brug for et nyt bid smiley

Så har jeg en ung fuldblod som selv søger ned og er også forholdsvis nem, dog smider han nogle gange hovedet i sky og går som en kamel (det er ikke sadlen), og så savler han helt vildt og "smiler" tit når han rides..

Så har jeg en utrolig sød hest som har gået mange år på rideskole og han har derfor lært at han skal gå roligt og "pænt" ligemeget hvilket udstyr man smider på ham..
Han har dog haft nogle lange tandspidser fordi han ikke har fået ordnet tænder i meget lang tid, og da han er meget rolig og let ridelig (bortset fra når han bakker rundt fordi han ikke gider trave) ville jeg gerne have et blødt bid til ham..

Håber i kan anbefale nogle gode bid smiley

Jeg ved ikke om det er oplysninger nok i har fået, ellers må i spørge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal et bid
  • #1   28. apr 2015 Jeg vil til hver en tid foreslå en stang (nogle kalder det et udelt bid) da det ligger roligt smiley
    Du kan stikke en finger ind i munden på din hest (hvis du kan komme til) også mærke efter oppe i ganen. Er ganen meget bred? er den smal? er den blød? hvordan er den? Fordi så kan du også se om din hest kan gå med et bid med tungefrihed, et 3-delt, 2-delt eller en alm stang smiley
    Så kan du mærke efter på laderne, er de spidse, runde eller flade? smiley Der kan du så se om du hellere vil have ophæng i bidet smiley (ligesom baucher bid)
    Også anbefaler jeg altid en bitfit så du kan måle den rigtige længde! smiley

    Så kommer det jo også til om hesten fungere bedst på at få 'hjælp' til at dreje (ligesom et D-bid giver dig, eller et bid med parerstænger) smiley


  • #2   28. apr 2015 Jeg vil som Katja, også anbefale et udelt trensebid. Det er gjort læmpe forskel på både min gamle hest og min unghest. Supper lækkert bid!! smiley

Kommentér på:
Anbefal et bid

Annonce