{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det mest forbudte?
  • #1   4. maj 2015 Rollkür eller bare generelt for hårde ridemetoder.
    Vil hellere se en hest med hovedet oppe i skyerne end nede, hvor den nærmest knækker nakken.
    Hestene lader os ride på dem, så kan vi da i det mindste være bare lidt søde ved dem, i stedet for at kræve så meget af dem.

    Og selvfølgelig vold mod dem. Puha.


  • #2   4. maj 2015 brug af vold smiley

  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #3   4. maj 2015 UHA da det er da en STOR diskussion ! For så vil der jo være en debat for hver ting og hele debatten kan nemt blive forvirrende .
    Kunne du ikke være venlig at tage hver ting for sig .


  • #7   4. maj 2015 kun hvis man ser det negativt smiley jeg synes at det er okay at have forskellige meninger, som hun også skrev skal det jo ikke tages negativt og der er jo ikke behov for at skulle forsvare sin holdning da det eneste man egentlig skulle skrive var hvad man ikke synes var okay smiley
    man skal jo have respekt for andre uanset hvad smiley ?? * happy feelings All around the world * smiley


  • #8   4. maj 2015 Rideskoleheste med stram chambon

  • #9   4. maj 2015 'Soring' af gangartsheste - Er desværre ofte set indenfor Tennessee Walker Horse racen smiley
    Det må være forfærdeligt at rende rundt med sådan en ulidelig smerte i sine 'fødder' og derefter også blive behandlet dårligt af ejerene der kun ser penge i de heste smiley


  • #10   4. maj 2015 syre på benene, søm på bommene, tegnestifter i gamacherne, isterninger op bag i hesten, og andre smerteformer for at få hesten til at løfte benene noget mere

  • #11   4. maj 2015 I mine øjne er sporer og treringsbid noget der ikke er ok, men vil bestemt hellere se det en rollkur/hyperfleksion.

  • #12   4. maj 2015 Hippie hvorfor mener du at trerings bid og spore ikke er ok???????
    Det kommer da helt an på hvordan man anvender det?
    en rebgrime eller cordeo kan da også være skadelig i hænderne på en der anvender det forkert.


  • #13   4. maj 2015 alt udstyr kan jo anvendes forkert, og folk har forskellige meninger om hvad de forestrækker frem for andre metoder, dette betyder dog ikke at personen gør det mere rigtigt end andet smiley

    jeg har selv 3 rings bid på min part, men udelukkende som almindeligt bid ( den sidder i den øverste ring) fordi at det var det som passede bedst, da hendes andet bid var for stort smiley

    hun rides også med cordeo ( påbegyndt så meget let) og i grime, men reagere også anderledes på dette end på bid, da hun er mest vandt til bidet. smiley derved går jeg meget langsomt frem, netop for ikke at gøre mere skade end gavn ved hendes hals smiley

    ingen har den forkerte holdning! vi er bare alle forskellige :-)!

    * Happy feelings everyone!* smiley :D



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   4. maj 2015 en person der overskrider 15% vægt reglen, samtidig med at hun rider med pelham, ikke har ridehjelm på, rider i en for lille sadel samtidig med at hesten går 5 millimeter for meget bag lod smiley

  • #16   4. maj 2015 Schabrakoholic: Fordi jeg ikke bryder mig om nogen af delene. Kan man ikke holde hesten med alm. bid, så skal man lade vær med at ride den. Så må man begynde forfra og lære den at reagere for alm. bid.
    Sporer har jeg set misbrugt alt for mange gange til, at jeg nogensinde ville kunne få mig selv til at bruge dem. Folk bruger dem alt for ofte, fordi de ikke kan få deres hest til at gå frem. Så glemmer de, at de har sporer på og hakker bare til hesten, som de første gange bliver skide forskrækkede og derefter ligeglad...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   4. maj 2015 hippie: så fordi andre folk misbruger spore, så vil du ikke bruge dem? er det fordi du ikke selv kan finde ud af at bruge dem eller hvordan hænger det sammen?

  • #18   4. maj 2015 Hov, kom lige i tanke om en mere; PONYFORÆLDRE!! smiley

  • #19   4. maj 2015 AMT: Vi to kommer altid op og skændes, men jeg vil prøve at svare alligevel.
    Fordi jeg er lidt "bange" for dem. Bryder mig ikke om, at folk misbruger dem og vil ikke have, at folk ser skævt til mig og tror, at jeg også misbruger dem. Derfor bruger jeg dem ikke.

    MN HORSES: Ja for pokker da! smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   4. maj 2015 HipPie: man må vel gerne undre sig? Det har intet at gøre med at skændtes :s??

    Hvis andre misbruger spore, er det da bare fedt hvis man selv formår at bruge dem, til at mindske signalerne uden misbrug. Tror da de fleste sagtens kan se forskel på en rytter der kan håndtere spore, frem for en rytter der ikke kan..

    At du ikke selv føler dig tryk ved dem, er en ærlig sag - men så er det jo ikke pga. De fjolser der misbruger dem smiley


  • #21   4. maj 2015 AMT: Ved bare, at vi tit kommer op og skændes. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Og selvfølgelig må man undres smiley
    Jeg føler mig ikke tryg ved dem, NETOP fordi jeg har set dem misbruges.


  • #22   4. maj 2015 Jo Hippie men jeg bryder mig ikke om folk der rider eller endnu værre longere i rebgrimer men derfor betegner jeg jo ikke disse hjælpe midler som forbudte/onde/mishandling osv. osv.
    Fordi du ikke bryder dig om spore og tredelt bid (og det med biddet forstår jeg slet ikke) så kan du jo ikke betegne det som dårligt/synd osv. osv.

    og at du skriver at hvis man ikke kan ride sin hest på et todelt så må man bare starte forfra.... hvad er det for en gang vrøvl.
    Nogle heste fungere bedre på tredelt bid, end på to delt.
    Min er meget urolig fortil og slår tit fra hvis den rides på to delt, men når den rides på tre delt, er den stabil og rolig fortil og kan rides for en let hånd.
    Så lige med hensyn til bid, så er det vel et spørgsmål om at finde det bid hesten fungere bedst på og så anvende det. om det så er to-tre eller slet ikke delt, med meget eller lidt tungefrihed er vel fuldstændig lige meget når bare hesten trives på det bid man anvender.


  • #23   4. maj 2015 *treringsbid
    Du har læst fuldstændig forkert smiley


  • #24   4. maj 2015 Ja ok men tre rings bid er vel også ok hvis det anvendes korrekt og hvis det er det bid som hesten fungere bedst på....

  • #25   4. maj 2015
    At indrømme/sige at man har lappet sin hest en i bagdelen eller på anden måde slået den.


  • #26   4. maj 2015 En af de værste ting er dem der har en hest, der tydeligvis viser voldsom konfliktadfærd og hvor man næsten ikke er i tvivl om den er i smerte, men nægter at få den tjekket igennem, for "hesten prøver jo bare rytteren af!"
    Føler sådan for de stakkels heste der bliver redet hårdere og hårdere fordi de ikke kan få den "skolet" - men som måske går rundt med noget brækket eller på anden vis har stor smerte.
    Når man ikke tænker over om hesten er i smerte burde man virkelig ikke have med heste at gøre.

    Det er blot én af de værste ting i min verden.


  • #27   4. maj 2015 #24
    Det synes jeg så ikke det er, og jeg ønsker at min holdning respekteres ikke debateres.


  • Foxy
    Foxy Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #28   4. maj 2015 Jeg bruger både spore og stang. Jeg må være en dyremishandler! Fy!

  • #29   4. maj 2015 Jo jo Hippie, men nu tror jeg heller ikke at der er nogen der ikke respektere din mening, om end jeg ikke deler den.
    Men nu er det her jo et debat forum, og så kan du ikke give din mening til kende her inde og så efterfølgende skrive at den ikke skal debateres.....


  • #31   4. maj 2015 Nu kommer jeg nok her og er totalt anderledes fra alle jer andre, men det jeg syntes er værst er når en ejer ikke elsker sin hest og kun bruger den for et komme videre i sporten og føre sig selv frem, og derved glemme at hesten elsker en af hele dens hjerte. Det syntes jeg er noget forbandet svineri og nok den største forbrydelse indenfor heste verdenen!!

  • #34   30. maj 2015 Dette emne har vidst været mens jeg var på ferie.. smiley At sætte økonomi og berømmelse foran hestens psykiske og fysiske velbefindende er No go i min optik.

    Mvh TT


  • #36   30. maj 2015 Brug af vold.

Kommentér på:
Det mest forbudte?

Annonce