{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

~ maria&katli ~
~ maria&katli ~
Tilmeldt:
4. maj 2015
Emner: 1 Svar: 13

Hvordan ved man, at hesten er den rette? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have mine egen hest, og jeg er ovenud lykkelig!

Jeg har været ude og prøve et par stykker, men jeg kunne mærke det ikke skulle være nogen af dem, eller også kunne det ikke lade sig gøre, af den ene eller den anden grund.
Jeg vil derfor meget gerne høre jer, da i skulle købe hest, hvordan vidste i hvilken hest der var den rigtige? Havde i krav til hesten, og endte den med at leve op til alle kravene? Kunne i bare mærke det?

På forhånd tak for svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ved man, at hesten er den rette?
  • #1   4. maj 2015 Jeg står selv i samme situation, har fundet en jeg er lidt forelsket i, men er lidt usikker :-S Jeg synes det hjælper meget at få sin underviser med ud, der kan se om det vil være en god til en eller ej..

    Med mine andre heste har jeg ikke været 1 sec i tvivl, havde ingengang undervisere ud eller noget.. Der kunne jeg bare mærke at de sku være dem smiley


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #2   4. maj 2015 Held og lykke med at finde den rette så, og hvor lyder det skønt at du ikke var i tvivl da den rette hest var der! smiley

  • #3   4. maj 2015 Min tidl heste levede op til mine krav 100%

    Den jeg kigger på nu lever dsv ikke op til alle kravende, vil gerne gå på kompromis med små ting.. Men ikke mine krav ift at den skal være god oveni hovedet og rolig


  • #4   4. maj 2015 Ja det var skønt at jeg var 100% sikker smiley Det er jeg bare ikke helt med den jeg kigger på nu smiley

    Tak og i lige måde smiley


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #5   4. maj 2015 smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   4. maj 2015 man er ikke et sekund i tvivl.

    jeg har redet en hest, hvor første gang jeg så den tænkte "sikke en eventyrlig smuk hest". da jeg så begyndte at arbejde med den, så påtrods af dens temperament, og ekstremt hingstede adfærd, var det bare uden tvivl lige hesten for mig, også selvom at dens temperement var noget jeg normalt ville gå en stor bue uden om. (dior på min profil)


  • #7   4. maj 2015 Jeg kunne bare mærke Jarl var den rette.
    Du skal ikke være bange når du sedder på den, du skal ikke vælge den fordi den er flot (taler af afaring), og du skal mærke at "det er den har jeg mangler og kan bliver bedste ven med smiley , du skal ha en god mavefornemmelse smiley


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #8   4. maj 2015 Tak for svar, er endnu mere sikker på, at når det er den rette så ved jeg det smiley

  • #9   4. maj 2015 Jeg siger ligesom AMT: Man er ikke ét sekund i tvivl.

    Da jeg kiggede på hest, fandt jeg to annoncer på heste, som jeg var interesseret i. Min mor fandt også en. Den min mor fandt blev beskrevet som lige præcis det jeg søgte, men jeg havde ikke lyst til at prøve den. Billederne på annoncen var kedelige, hesten havde ikke ørerne fremme på nogen af dem, og så var det jo "bare en kedelig brun hest."
    Den ene af de heste jeg selv havde fundet havde så haft en seneskade, oplyste sælger om da vi ringede.
    Jeg prøvede den anden, og jeg prøvede den min mor fandt, som jeg bare overhovedet ikke gad ud og prøve.

    Jeg endte med at købe den min mor havde fundet. Hun var en helt anden end på billederne - samme hest, men nysgerrig og glad, som en unghest skal være. Blev forelsket på stedet, og efter at have prøvet hende én gang fik vi hende handelsundersøgt, og da hun gik igennem hentede vi hende. Min drømmehest stod i den helt anden ende af landet, helt nede ved grænsen til Tyskland, men hun har været det hele værd.

    Jeg har nu haft hende i lidt over 3 år, og selvom der har været mange øv perioder og nedture, så er jeg ikke ét øjeblik i tvivl om, at hun har været den rigtige - ligesom min mavefornemmelse sagde, da jeg havde prøvet hende. smiley


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #10   4. maj 2015 Wow det lyder fantastisk - håber jeg er lige så heldig! smiley

  • #11   4. maj 2015 alså jeg ville have en hest som var ren racet, kunne noget dressur, springe uden tøve og ikke brun

    jeg snakket med en ude på den går jeg var på det tidspunkt. som sagde til mig, hesten er hesten og du ved det med det samme.

    jeg ende op med en blanding, brun som ikke kunne dressur og var bange for fyld til spring...

    jeg viste det var han efter at have kigget han i øjne smiley efter 4 dage hvor han var så min(var på ridelejrer og red ham) viste jeg at han bare var hesten jeg skulle have så var spring, højde og alder lige meget.. viste først an alder da han blev handelsundersøgt ..


  • #12   4. maj 2015 Anton var en unghest på knap 4år han var den anden hest jeg var ude og kigge på..

    Jeg havde de krav der hed enten en springhest som var dygtig og godt redet.. eller en unghest (gerne max ryttervant) med kapacilitet til spring..

    Anton var en unghest, vant til at blive trukket med rytter på, og uden tvivl langt mere dressur præget end spring..
    Men da jeg kom ind i stalden og kiggede i hans øjne var jeg solgt og glemte alt om det der spring smiley
    Ham har jeg snart haft i 7år smiley

    Min anden hest Schwante som jeg har lige nu var jeg forsøgskanin på smiley var faktisk min bror der skulle have ham, jeg skulle slet ikke have hest..
    men i det øjeblik jeg sad på ryggen af ham var jeg solgt, han skulle bar blive min, og efter 3 gange hvor jeg prøvede ham valgte sælger at det skulle være mig frem for de forskellige andre der ville have ham, så han kom hjem og stå hos mig smiley
    Schwante har jeg haft i snart 2år smiley

    Har så haft 4 andre, de 3 af dem blev primært købt fordi jeg skulle have en at stå sammen med Anton, den 4 havde jeg kendt siden fødsel og fik hende foræret, solgte hende kun fordi at jeg var for stor til hende ridemæssigt og da hun virkelig elskede at blive redet var det syndt hun bar skulle være foldbums smiley


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #13   4. maj 2015 Tak for svar, er helt lettet over at når man ved det, så ved man det, så tak! smiley

  • #14   4. maj 2015 Som de andre siger.. Det er en mavefornemmelse man ikke kan forklare.. Men ved det bare.

    Da jeg prøvede Macho skulle jeg egentlig bare ride ham ind til han blev solgt.
    Han var skingrende skør, lige kastreret, stået stille i lang tid! Han kunne ikke stå på staldgangen uden man havde pisk i hånden, han stod på bagben så snart man trak ham udenfor.. Men da jeg kom på ryggen af ham første gang - selvom jeg ikke engang ledte efter hest, så var jeg ikke i tvivl om, at den her hest måtte jeg bare have..

    Og har den dejligste hest i dag!


  • #17   4. maj 2015 Vi ønskede netop ikke en hoppe, ikke hvid og en som var rideklar - og vi fik lige det vi absolut ikke ønskede... Man ved det bare lige pludselig smiley

  • #18   4. maj 2015 de to første var endelig ikke store problem. den første var købt fordi han var oldenborg og havde den rette alder mm
    nr to skulle så ikke være noget af det nr 1 var.

    da jeg så skulle have nr 3 gik jeg faktisk efter en ridehest. det skulle være en hoppe - kan bedst lide at arbejde med hopper. havde nr 2 stadig og hun var 2 år på det tidspunkt. så jeg besøgte avleren igen. jeg skulle se på en dame på ca 10 år. men da jeg så var ude på folden kom hendes søn hen til mig, snusede til min hånd, lagde sit græs i min hånd, og gik. det gjorde han to gange, og så var jeg solgt. så jeg tog en 2 års vallak med hjem i stedet for en ridehest....

    faktisk er det sådan at da jeg skulle have min første hest, sad på nettet og faldet faktisk for to oldenborgføl. var i tvivl om hvem af dem jeg ville have. Og så lige pludselig var de væk. så jeg endte med at finde en 3. en, som jeg så købte.
    da han så blev aflivet på hans 1 års fødselsdag pga brækket skulderblad, ja så skulle jeg igen på jagt. satte en annonce på nettet, og 2 timer senere fik ejg en mail med billeder af de to som jeg først havde forelsket mig i. Ingen af dem var solgt.
    jeg endte så med at købe hoppen, og så året efter købte jeg så vallakken. og i dag er de så 14 år (de har samme far, deres møder er helsøskende og så er der 2 dage imellem dem - så de er så meget søskende som det kan lade sig gøre)

    man ved bare når den rigtige hest er der. man sætter nogle krav op, tager ud og kigger, og så lige pludselig ja så er den rigtige der bare.
    nu havde jeg så kun to krav, nemlig at det skulle være et føl/unghest og at det skulle være en oldenborg med papirer.


  • ~ maria&katli ~
    ~ maria&katli ~ Tilmeldt:
    maj 2015

    Emner: 1 Svar: 13
    #19   5. maj 2015 Tak for svar alle sammen!

Kommentér på:
Hvordan ved man, at hesten er den rette?

Annonce