{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Hvad er der i vejen med min hest?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere

Nu har jeg i noget tid gået og lagt mærke til min lille hests udvikling.

Men sådan her foregår det:
Når jeg henter hende på folden, og fløjter så kommer hun løbende eller gående i raskt tempo ned mod leddet. (De er nu lukket lidt på græs, der gider hun ikke^^) og hun ser så glad ud, de andre heste må ikke gøre mig noget, så beskytter hun mig. Men når vi træner så virker hun bare så træt af det hele, og som om det er noget hun bare SKAL... Jeg veksler i alt hvad vi laver, men hun er ikke glad

Vi går ture, strigler, træner tricks, springer fra jorden, rider lidt, jordtræner, longe arbejde, "agility baner", liberty træning og øvelser.
Jeg synes selv at jeg veksler godt i det, men hun virker bare så trist..

Hun er normalt en hest som er ret varm, men lige pludselig så vil hun næsten ingenting under rytter? Min træner tror det er fældningen (islænder) som er årsagen, så vi vil se om en b-vitamin kur vil hjælpe på det.

Jeg har mistænkt lidt om det er mig der har påvirket hende, da jeg har det utrolig dårligt psykisk og tænker på alt muligt imens træning. Jeg får hjælp osv.
Men jeg står nu og ved ikke hvad

Har i prøvet noget lignende?
Eller har i en ide?

Jeg er rigtig ked af det og frustreret over det, da alle synes at jeg bare ligger for meget i det. Men nu har jeg kendt hesten i snart 5 år..

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der i vejen med min hest??
  • #1   12. maj 2015 Prøv at få taget en blodprøve. Vores ellers varme araber pony vi havde engang manglede jern og magnesium . Dette kan kun testes ved blodprøve. Hele og lykke med hende:-))

  • #2   12. maj 2015 Hun får vitamin-mineral godbidder specielt til islændere.. Altså med ekstra jern, eller sådan noget. Jeg kan ikke læse på dem, da de står ude på gården smiley men tak

  • #3   12. maj 2015 Der kan være mange grunde. Men jeg ville starte med at få tjekket sadel og tænder. Hvis det er i orden, så ville jeg få en fysioterapeaut til tjekke, om der er skævhed/låsninger smiley

  • #4   12. maj 2015 Jeg tror sagtens det kan have noget at gøre med hvordan du selv har det. Jeg har haft min vallak i 9 år og han har fulgt med mig gennem en decideret pdykisk nedtur med mange lange indlæggelser osv. Ridningen har aldrig fungeret for os,.
    Men nu hvor jeg er klart i psykisk bedring er det langt om længe blevet sjovt at ride igen. Vi er gået fra at kunne ingenting, andet end at slås til at ride lb.
    Så jeg vil da klart anbefale at du får gjort noget ved dine psykiske problemer.
    Selvfølgelig skal man ikke være blind for om der er noget galt med hesten også.


  • #5   12. maj 2015 Okay, når vi har været ude og gå og jeg pludseligt tænker på for meget. Lukker jeg øjnene og tager en dyb vejrtrækning lidt ala meditation. Det hjælper:) jeg er også i kontakt med psykolog, sygehus, læge og snart psykiatrisk. Så får det forhåbentligt snart bedre smiley

  • #6   12. maj 2015 Selvom din pony får specielle viatminer, kan den stadig godt mangle et eller andet, eller måske have for meget af noget. Så jeg vil klart anbefale en blodprøve.
    Derudover, hvor gammel er hun så?


  • #7   12. maj 2015 Hun fylder 7 om 14 dage

  • #8   12. maj 2015 Så er hun i hvert fald ikke i risikogruppen for PPID smiley

Kommentér på:
Hvad er der i vejen med min hest??

Annonce