{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Cecilia H
Cecilia H
Tilmeldt:
27. mar 2014
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 10

Mobil imens man rider {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes der er sååå mange der skriver på deres mobil eller ringer imens de går/rider/strigler hesten, men hvad nu hvis der liiiige pludselig der kommer noget "farligt" så er man jo uopmærksom smiley
Skriv gerne jeres mening om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobil imens man rider
  • #1   15. maj 2015 Det er jeg selv lidt slem til. Om ikke andet er den fremme for liiiige at tage et billede, og cirka lige så mange gange som det er sket, har jeg måtte forsøge at stoppe min krikke med en hånd fordi den er løbet da jeg var uopmærksom.
    Det er dumt at ride med mobilen fremme, men så længe man kun generer sig selv kan det være hvad der er. Hvis man rider på en bane hvor der er andre eller rider på vejen, så synes jeg det er uansvarligt.


  • #2   15. maj 2015 Jeg har stort set altid lige mobilen fremme for at få billeder, men det er også kun fordi hun er en gammel dame og ved ikke hvornår det er sidste tur på hende.. Har også snakket i mobil få gange, men igen, så har jeg haft hende de sidste 13 år så kender hende og ellers kan opkald og SMS vente til bagefter medmindre det er livsvigtigt smiley men rider også kun på grusvej som er stort ser øde og det er sjældent man ser en bil så er ikke til gene smiley men kunne aldrig drømme om det på en befærdet vej smiley

  • #3   15. maj 2015 Jeg har altid min mobil på mig for hvis der nu sker noget kan jeg komme i kontakt med folk. Dog "bruger" jeg den ikke når jeg er omkring heste hvis jeg ikke tager billeder(kun fra jorden) smiley

  • #5   15. maj 2015 Når vi rider dressur derhjemme, hører jeg næsten altid musik fra min iPhone. Der er også mange, der netop synes, at det er dumt at ride med høretelefoner, men det gør jeg nu altså alligevel, og dermed har jeg jo også min telefon fremme engang imellem, når jeg er til hest. Og det er nu ikke fordi min hest er specielt rolig. Skulle jeg tabe min mobil og smadre den, jamen så er det vel ris til egen røv smiley

  • #6   15. maj 2015 Jeg har den ind imellem fremme for at tage billeder og svarer også på snaps eller sms'er, hvis jeg finder dem vigtige. Oftest holder jeg i en parade, når jeg har telefonen fremme eller i skridt hvor jeg har overblik over tingene og der ikke rigtig er noget at blive bange for. Generelt synes jeg det er synd for hesten, hvis jeg render for meget med telefonen når man er omkring den og rider den, fordi ens opmærksomhed burde være på den når man er der. Synes også det er lidt frygteligt, at man ikke kan undvære at bruge sin telefon i den tid man er ved hesten. Selvfølgelig skal man have den med, når man er der til nødstilfælde smiley

  • #7   15. maj 2015 Jeg er tvunget til at have min mobil fremme ind i mellem når jeg rider på tur for at sende en sms undervejs til min mor så hun ved hvor jeg er og at min hest ikke har smidt mig af så jeg ligger i en eller anden grøft smiley

    Men ud over det så undgår jeg at have min mobil fremme og det er også kun når jeg kan mærke at hun går nogenlunde afslappet at jeg finder den frem.


  • #8   15. maj 2015 Jeg sidder ofte og kigger på min mobil når jeg skridter varm eller af når jeg rider alene på ridebanen. Det er rent kedsomhed. Men når jeg først går rigtig i gang bruger jeg den ikke. Om jeg sad med min mobil eller ej ville jeg være uopmærksom når jeg skridter varm/af da jeg "bare" slapper af når hun går for lange tøjler smiley Jeg gør det kun på min egen hest, ikke på andres smiley

  • #9   15. maj 2015 Mobilen har jeg sjældent oppe, når jeg rider. Kun hvis nogen ringer og selv der beder jeg dem ringe igen senere, hvis det ikke er noget vigtigt.

  • #10   15. maj 2015 Jeg bruger ofte min mobil når jeg rider/træner. Fra jorden er det for at høre musik, dog aldrig i høretelefoner. Det har jeg dårlig erfaring med. Tager også mange billeder.
    Fra ryggen er det igen musik, billeder og så kan jeg godt finde på at tjekke facebook m.m når jeg alligevel er ved at skridte varm/af.


  • #11   15. maj 2015 Jeg bruger ofte min telefon, mens jeg håndterer hesten. De generer mig ikke at andre gør det, for jeg gør det selv, og jeg synes faktisk ikke, at der er noget galt med det.
    Jeg snakker virkelig, virkelig tit i telefon på en hel tur med hesten - jeg hyggesnakker nemlig med kæresten så ofte, jeg kan komme til det, men jeg bruger headset eller fastgør telefonen i min hjelm. Så "problemet" er ikke når jeg rider. Det er nærmere når jeg omgås min hest på andre måder, for så svarer jeg lige på en sms, tager et billede, tjekker noget herinde, etc. - og jeg har endnu til gode at opleve, at min hest lavede ballade mens jeg var uopmærksom på grund af telefonen smiley


  • #13   15. maj 2015 Jeg har kun mobilen på mig når jeg ridder, men bruger den aldrig.....jeg stod opstaldet sammen med en på et tidspunkt og hun spurgte tit om vi ikke skulle ride sammen, for hun synes det var kedeligt og ride alene og jo jeg tog med hende, men det betød så at hun var så slugt af Facebook og sad på hesteryg med hovedet ned i telefonen, hold op jeg synes det var belastende, jeg synes så ikke at man skal side med hovedet ned i telefonen for når man ridder så ridder man, så vigtig kan den telefon altså ikke være, hvad skal man så med en hest.......bare min mening smiley

  • #14   15. maj 2015 Jeg hørte tit musik i høretelefoner da jeg red før jeg fik Floortje hjem, dog havde jeg kun den ene i så jeg stadig kunne være opmærksom og det var ikke særlig højt. Jeg er dog stoppet da jeg ikke rider tit mere og hvis jeg høre musik er det bare ud i det fri da jeg er alene så.. Men sidder næsten altid med min mobil bare for at tage billeder og lige tjekke alt det der sker smiley ellers nyder jeg nu mest at være tilstede med hesten smiley

  • #18   15. maj 2015 Jeg har den kun fremme for at tage billeder - alt andet kan vente til bagefter smiley

  • #20   15. maj 2015 Hvis jeg kender hesten og ved at den normalt tager ''farlige'' situationer roligt kan jeg godt sidde og skrive imens eller lign, dog er det sjældent det sker (fordi jeg er så lonely at der ikke er nogen der vil skrive med mig xD ) ellers bliver det et billede eller sådan noget når vi skridter af smiley

    Og så længe det kun går ud over en selv hvis hesten bliver forskrækket og man selv falder af, ja så er man da også selv skyld i det smiley
    Men hvis andre kommer til skade fordi man selv har haft mobilen fremme er det ikke i orden smiley


  • #21   15. maj 2015 Nikita - har du prøvet at sige til hende at du syntes det er irriterende? Eller at hun i det mindste ville se sig for? smiley
    Det hjalp på en som stod samme sted som mig for nogen år siden, jeg sagde pænt til hende at det var irriterende at hun var så uopmærksom fordi hun skulle bruge sin telefon hele tiden - hun stoppede ikke helt, og havde den nogengange, men betydeligt mindre og vi havde ingen problemer derefter med at hun kom til at ride ind i folk smiley


  • #22   15. maj 2015 Jeg lader altid min mobil ligge i sadelrummet. Det er måske dumt, men jeg får den aldrig med videre smiley

  • #23   15. maj 2015 Jeg rider tit med høretelefoner i. Jeg rider altid på udendørs bane, og der ligger huse tæt på, så jeg kan ikke lige altid tillade mig at høre "høj" musik, og den hjælper mig alligevel en del når jeg træner rytme osv.
    Skridter jeg, så kan jeg godt finde på at tjekke sms'er, facebook og messenger. Rider altid på den samme bane, og der sker sådan set aldrig noget der får min hest til at tænde af. Det eneste hun kan finde på er at puste lidt, og det kan jeg altså godt fornemme at hun gør, selvom jeg har musik i ørerne, og selvom jeg kigger ned.

    Er der andre på banen bruger jeg ikke mobilen til andet end musik.
    Det er yderst sjældent at det er andre end min søster der rider rundt samtidig med mig. Vi står på en lille bitte privat gård, og vi er max 3-4 personer der bruger banen, og meget meget sjældent alle sammen ad gangen. Og hvis man for pokker bare husker at kigge op når man rider, så kan man altså godt færdes flere samtidig, selvom alle hører musik individuelt. smiley


  • #24   15. maj 2015 Jeg har det med telefon til hest på samme måde som telefon til cykels. Gerne tale i telefon med høretelefoner, så man har begge hænder fri, men ikke noget med at tjekke facebook og sms'e. Kun sms, hvis det er vigtig, og helst stoppe op, når man gør det.

  • #25   15. maj 2015 Jeg har altid min mobil på mig, når jeg rider, går tur eller generelt bare er ude ved hestene. Jeg har én gang prøvet uden, hvor jeg uheldigvis havde en ulykke med hesten og ikke kunne få kontakt med nogen eller noget. Virkeligt ubehageligt for én selv og dem der venter på at man skal komme hjem.

    Men jeg synes at det er unfair overfor hesten at be' den om at koncentrere sig under ridning, eller stå stille ved striglebommen, når man selv er ukoncentreret og lige skal ringe, sms'e eller tage billeder..Man siger jo at hesten er ens spejl smiley
    Det kan nu være fristende at liige tage hyggebilleder eller stå og tænde og skifte imellem musik...:D Men har flere gange oplevet den samme pige der longerede hendes hest og altid snakkede i telefon i mens..Irriterende og se på og irriterende for hesten. Toneleje, nærved og kropsprog er jo enten helt forkert eller ikke tilstede smiley


  • #26   15. maj 2015 Det er ikke hænderne jeg stopper min hest med smiley

  • #27   15. maj 2015 Jeg havde en ridelærer engang, der havde læst en undersøgelse der sagde at man mistede koncentrationen i 15 minutter efter man har brugt mobilen. Derfor var der TOTALT mobilforbud i hendes hold.
    Den sidder altså fast. Jeg har altid min mobil med når jeg rider, men jeg har den kun sjældent oppe. Det sker at jeg tager et billede i den fine natur, men det er kun når det er en af de forholdsvis sikre heste. Når jeg en gang i mellem bruger endomondo, så starter jeg det lige inden jeg sætter mig op. Ellers har jeg den kun oppe hvis en eller anden klods bliver ved med at ringe selvom jeg ikke tager telefonen eller hesten jeg rider er utryg ved lyden. Det er sjældent, men det er sket. Jeg har før taget min mobil op af lommen for at kaste den 10 meter væk til en der sad ved siden af ridebanen, fordi hesten var utryg ved min ringetone smiley


  • #29   15. maj 2015 Tro mig.. Det var en kamp for mig bare at gå derhen - men altid meget nemmere når man står der og ikke har nogen vej ud, og hvis det bliver for pinligt kan man jo bare sige Hej og gå videre xD

  • #30   15. maj 2015 Har altid mobilen på mig men jeg bruger den ikke (har taget et billede af vores tur to gange. Ringer den så må den ringe..kigger heller ikke på SMS. Synes det er No go at bruge mobil på hesten. smiley

    Mvh TT


  • Cecilia H
    Cecilia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 10
    #31   15. maj 2015 Har faktisk læst alle jeres meninger og min egen er faktisk at jeg syntes at det er ok at have den på sig eller hvis man skal læse sit pogram hvis man er i tvivl smiley ( Det er faktisk fordi jeg selv gør det)

  • #33   15. maj 2015 Man gør det normalt meget værre end det er, for du er sikkert ikke den eneste der syntes det er irriterende hvis hun nærmest rider ind i folk? smiley

  • #35   15. maj 2015 Det er vel det i alle tænker? "Det gør de andre nok snart" - de andre har det sikkert på samme måde som dig, så hvis man gerne vil have noget skal ske må man tage sagen i egen hånd
    - evt sige det til ejeren af gården hvis du finder nogen andre du kan "finde" som har det på samme måde, så kan gårdejer forhåbentlig bede ende om at stoppe smiley


  • #37   15. maj 2015 Jeg høre næsten altid musik når jeg rider fra min iPad og har da også telefonen oppe for at tage et billed i ny og næ. Og ringer den, så tager jeg den da også. Men jeg sms'er ikke og ringer ikke andre op med mindre det er vigtigt, f.eks hesten er kommet til skade.

  • #38   16. maj 2015 Jeg er super slem til det... specielt fordi jeg storset altid hører musik når jeg rider, og fordi at jeg da selvfølgelig skal sende snaps.... men ja, det kan ende galt smiley

  • #39   16. maj 2015 Jeg er slem til det når jeg er i en hal uden andre heste, hvor jeg ved hesten ikke kan løbe væk, og der er en eller flere der sidder på tilskuerpladserne og kan hjælpe hvis det går galt, ellers gør jeg ikke.
    Så idag til stævne en der sad med telefon i hånden, kiggede ned og lange tøjler, hun red ind i alle andre på banen og sagde ikke undskyld. Virkelig træls.


  • #40   17. maj 2015 Jeg har altid mobil på mig og bliver nød til at høre musik når jeg træner, simpelhen for at holde fokus og slappe af i de forskellige ting der sker omkring mig.
    Jeg tager kun min mobil hvis det er fra min familie eller fra ejer af hesten, som regel spørger jeg altid om det er vigtig og hvis det ikke er, så må de vente smiley
    Sms'er svare jeg på når jeg er kommet hjem med hesten (vi rider fra vores sted til banen/ridehus).
    Når hesten er fri på banen eller i ridehus efter træning kan jeg godt finde på at sidde med mobilen.

    På "min" gamle araber kan jeg sagtens finde på at tale i mobil i mens jeg rider med høre telefoner i eller skrive, men det er kun fordi jeg kender ham ret godt efter hånden og han kan godt mærke når jeg ikke er til stede smiley smiley


  • #41   17. maj 2015 Når man rider, så rider man.
    Har man så stort et behov for at være på snapchat, facebook, opdatere statusser eller andet, så må man tage en lille pause for at få alle teenage-hormonerne ud af kroppen indtil man er klar på at koncentrere sig igen smiley

    Ej, jeg har da selv mobilen med når jeg rider, men har det også sådan lidt - har man besluttet sig for at ride, så har man også besluttet sig for at koncentrere sig om dette; ergo må man altså tage en pause hvis man har så ekstremt et behov for at snakke med veninderne eller opdatere fjæsen samtidig smiley

    - Jeg har da selv brugt mobilen til at tage billeder hvis vi er et flot sted på tur, men sådan noget med at skulle snakke med veninder eller være på facebook imens, så kan jeg simpelthen ikke forstå, hvorfor man tog ud til hesten i stedet for at være blevet hjemme.


  • #43   17. maj 2015
    Jeg både ringer, skriver sms og tjekker facebook når jeg rider :o)
    Og både på tur og ridebane.

    Når jeg alligevel bare skridter for løse tøjler på banen, ja så kan jeg lige så godt fordrive tiden på facebook - for nej, jeg synes ikke det er spændende og bare skridte rundt og rundt for løse tøjler i 10 min ;o).

    Ligesom jeg også der kan hitte på at ringe til folk, hvis jeg kommer i tanke om noget jeg skal have købt ind e.l og tager da også hesten ned i skridt, hvis nogen ringer.


  • #44   18. maj 2015 Kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan bruge det som en undskyldning at det er kedeligt at skridte og derfor må man da godt sidde på snapchat, facebook osv...?! NÅR MAN RIDER SÅ RIDER MAN!

    Det er ikke så meget det at man kan komme til skade og rider ind i andre. Det jeg synes er underligt er hvorfor man ike bare kan være i nuet med sin hest og have et par gode timer uden alt muligt gejl....? Er vi virkelig blevet så afhængige af mobiler og sociale medier at en lille ting som at være i nuet og måske lytte til at fuglene synger i skoven er blevet et problem fordi man er limet fast til en eller anden skærm?

    Selvfølgelig er det da en god ide at have mobil med i tilfælde af ulykker osv. men min mening er at man skal være i nuet når man er sammen med hesten. smiley



  • #45   18. maj 2015 Jeg synes personligt det er så nederent at ingen kan undvære sin mobil nu til dags. Især imens man laver det man elsker. Jeg har mobilen i lommen af sikkerhedsårsager når jeg er ved mine heste, men har den ikke fremme. Jeg går meget op i at nyde at være og lave det jeg nu en gang gør. smiley

  • #46   18. maj 2015 Laura: Tja, nu er jeg 99,9% af alle de gange jeg rider alene på banen, så jeg kan sagtens finde på at tage mobilen frem når jeg alligevel bare skridter. Og nej jeg gør det ikke hvergang, men det sker da af og til.
    Musik høre jeg også næsten altid, jeg slapper ganske enkelt bedre af og er så tit i skoven at fuglekvidre altså ikke fascinerer mig sønderligt meget, desuden er det langt bedre for hesten at jeg er helt afslappet end at jeg lytter til fuglene smiley


  • #47   19. maj 2015 Når jeg rider ud på tur har jeg mobilen med i tilfælde af at der skulle ske noget. Jeg bruger den dog ikke, og synes det er trist at man ikke kan lade telefonen og bare nyde samværet med sin hest. Synes den fortjener udelt opmærksomhed den tid man er sammen smiley

  • #48   20. maj 2015 Jeg har altid min mobil med når jeg rider tur og jeg har den engang imellem i lommen når jeg rider på banen, men det er sjældent.. Jeg kan godt finde på at tage den frem og tage et billede når jeg skridter af, men jeg sms'er eller ringer aldrig og den er altid på lydløs. Og så har jeg den med når jeg longerer, for at holde øje med tiden..

  • #49   20. maj 2015
    Skridtede til og af uden mobil i dag da den var væk og gud hvor var det kedeligt ;o) At hesten skridter for lange løse tøjler langs hovslaget, har jeg intet behov for at være i nuet med ( som iøvrigt for mig, er blevet virkelig på mode og sige ). Det kræver heller ikke rigtigt noget ridning, at skridte rundt for lange løse tøjler.


  • #50   20. maj 2015 Selvfølgelig kræver det nærvær når man er sammen med et andet levende væsen. Jeg synes aldrig det er kedeligt at være sammen med min hest, men sådan er man nok bare så forskellige smiley

Kommentér på:
Mobil imens man rider

Annonce